Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Test ojetiny P 308 na auto.cz


radim.1008

Recommended Posts

To je fakt hrozná recenze. Vrcholem je škrtící klapka u HDi :D

A taky si vybrali suprové auto, které má 50 000 km, takových moc nebude u sedmiletých aut ...

Bohužel to není klasický test, ale reklama na jeden autobazar ... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K recenzi:

+ pozitivně vnímám fakt, že uvádí přitažlivěj design (a neopisuje hloupě mýtus, že 308 je ošklivý auto). Ať je to jak chce - jak 307, tak 308 prostě designem vyniká a máme pěkný auta :)

- \"potíže s roletkou jsou ale obecně známé\" - já to čtu a slyšim poprvé, tak nevim, jestli nejde o blábol. Mám panorama, ojetinu, nic neblbne. Známej má 307, panorama, nic s roletkou neblbne a tady na foru o rozbitý roletce příspěvky nevidim. Tak nevim.

- \"1.6 HDi se těší velkému zájmu. Přitom jde o nejproblémovější nabízenou verzi\" - nevim, z mýho pohledu kec. 1.6 Hdi naopak patří k povedeným a co vim od servisáka, také tuto fámu nesdílí. Spíš zlobí benziny.

- \"Sportovněji založení řidiči vozidlu zcela jistě vytknou také přeposilované řízení\" - zdá se mi mimo, volant mi naopak přijde až tužší, a při větších rychlostech tuhne a drží krásně směr. 307 se mi zdála víc volnější.

- \"Filtr FAP se nemontoval pouze do jediného turbodieselu a to 1.6 HDi v provedení o výkonu 66 kW. Tento motor ale stejně jako silnější šestnáctistovka HDi trpí výskytem řady dalších poruch. Patří sem prodřené hadice od turbodmychadla, potíže se vstřikovači, úniky oleje, ventilem EGR, škrticí klapkou či turbodmychadlem samotným. Proti tomu dvoulitrové turbodiesely platí za nesrovnatelně spolehlivější.\" - tady nevim co dodat, to se dá napsat o jakýmkoliv dieselu. Nevidim, že bychom tu na foru řešily takový výčet problémů. A nebo mam štěstí, že nastartuju a vše šlape a že měnim jen olej a filtry.

A pak si podle takových blábolů kupujte auta...

Mně se subjektivně (nemůžu mluvit za jiné zkušenosti) 308 jeví jako doladěný a spolehlivý auto. Po potížích s 307 se naopak podařilo mnoho doladit a vychytat. V servisech si 308 také chválej, že zatim moc nezloběj, tak nevim...

[upravil dne 14.1.14 15:51 od Davis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

co se týká 1,6 HDI, nezbývá než souhlasit. Dnes jsem pokořil na své 308 HDI 150 000 km a motor šlape jak má. Může to být dobrým kusem, ale i já slyším od známých, že s tímto motorem nemají sebemenší problém. Možná to je i tím, že na něm 20 000 km dělám 3x za rok, a frekvence prohlídek je častější, ale zas až na výměnu destiček v 75 tkm a nyní při dalším servisu plán udělání rozvodů jsem do auta až na naftu a vodu do ostřikovače nemusel nic nalít. Chvilku jsem měl problém se žárovkami, ale šetřil jsem na nesprávném místě, tj. na žárovkách, které pa nic nevydrželi.

Co se týká úspornosti jízdy, to už jsem psal někde psal, ale 4l/100km mě plně uspokojují.

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím s Davisem. Zajímalo by mě, jestli na tomto serveru již testovali ojetý mokrý sen Čechů-Octavii 2,0 Tdi. To budou kecy typu \"s FAPem na věčné časy a kdyby snad náhodou něco, tak takový případ se stává maximálně jednou za 10 let...\"

Co sleduju tohle forum, tak motorické problémy se řeší hlavně u benzínu. Kolega má nalítáno na 307 s 1,6 HDI 170 tis. bez výměny turba,fapu i rozvodů a nikdy nikde nezamrznul. Pravda,já měnil rozvody ve 127 tkm,ale není to žádná finanční sebevražda. Podle mě je to skvělý auto pro někoho,kdo má vkus a nepovažuje sterilní koncern za vrchol designu...:P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak abych tady to pozitivní náladu trochu vyvážil. U naší 308 se měnilo turbo v 60tis na záruku, stejně tak je pravda, že to celkem dost žere kotouče/desky (též výměna v 60tis). U turba se pak musela měnit prodřená odtoková hadička a taky z toho kapal olej. Problém s displeji u klimatizace je taky poměrně rozšířený u těch prvních kousků. Takže zase takovej nesmrtelnej držák to není :aut

Ale po vychytání much je to v pohodě a šlape dobře (klep, klep, klep). Jo co se týká rolety panoramy, tak to je spíš problém 7. řady - na klubu se řeší hlavně 407 a 307 - ostatně já to našim na 307 taky opravoval ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, jasně, že není vše dokonalý a někoho poruchy potkají. Ale v relaci soudu, že je to snad nejvíc problémový motor?

Kotouče se víc sjíždějí - ale mám za to že spíš vlivem vysoké účinnosti brzd. Za to jak parádně brzdí mi nevadí, že obložení i kotouče vyměním dřív, než u jiného auta. Ten nástup brzd za to stojí. Ono na testovacích polygonech vám kdejaký expert potvrdí, že největší slabina řidičů je, že neumíme v kritické situaci dostatečně zabrzdit - nehody s nejhoršími následky jsou horší prý o to, že obě střetávající se vozidla nestačí snížit ještě o píď snížit rychlost. Takže já vyšší účinnost brzd jen vítám.

K designu:

Jako by se koncernu podařilo v posledních letech lidem do hlavy fakt natlouct, že jsou peugeoty - a francouzský auta vůbec ošklivý a výstřední.

Přitom vždy platilo a ještě před časem to i Němci sami uznávali, že jsou v designu slabší, ale jejich síla měla být v kvalitě a preciznosti, konzervatismu. A proč ne. Někomu to sedí, nekritizuju to. Jenže to globaliozací a faktem, že součástky se vyrábějí do všech aut všude po světě a ve fabrikách (který se také posouvaj stále víc na východ) se jen montuje, přestává hrát ta německá kvalita roli. Tak se najedou tvoří dojem, že auto má mít seriozní design, kvůli prodejům se upouští od výstřednosti.. a za vzor se dává golf (achjo). Nechceme přece ale stejný auta? Bez emocí.

Taky mi připadá, že design se odlišně vnímá s věkem, napříč generacemi. Mně je kolem 30, ale pokud se bavim s lidmi kolem 50 i víc, jejich snem byl vždy jednoduchý design ala passat, golf. Na 308 koukaj jak na exota. A já zase u passatu necejtim žádnej posun, emoci (ani v interiéru), jen -das auto. A tak to asi má být.

A všiměte si: 308 sw se vytýkal ošklivý zadek, zajímavý že to nečtu u Rapidu, nebo nový Oktávky, kde to působí jako schránka na dopisy, nebo ty zlomy vypadaj jak po bouračce. Ale už sem na to četl pojednání, že je to úmysl, udělat to klidně trošku ošklivě, hlavně atypicky, aby se auto zapamatovalo. :) Nevim, je to asi subjektivní, ale jejcih zadek mě vždy doslova píchne do očí, když se k oktávce přiblížim.

[upravil dne 15.1.14 14:11 od Davis]

[upravil dne 15.1.14 14:12 od Davis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Džůny

Das Auto, to je přesné. Kola, volant, dveře… zkrátka \"nějaký\" vehikl, vzhledem a nápaditostí asi jako když auto malují malé děti ve školce. Stejný žádaný sterilní \"dizajn\" jako v případě iVěcí s jabkem. Mně to teda evokuje spíš nemocnice a jednoduchost, ale budiž, každému co jeho jest.

Ale musím se teda přiznat, že 308 se mi líbí až po faceliftu; bez toho předního \"nosu\" (výstupek na kapotě) a s menší hubou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nová Octavia kombi je jako nacucaný klíště. zejména při pohledu šikmo zvrchu je patrné, jak je střecha až nepřirozeně protažená a nemá to daleko do jezevčíka (Superb) a to jen proto, aby měla konečně využitelný kufr až po střechu, což už má P308 sw dávno elegantně zmáknutý. Nechápu,co mají lidí za problém se zadkem (kromě toho svýho;) ), mně teda sw evokuje skoro až hatchback narozdíl od uměle natažený řitě Octavie.

A vůbec, tohle bojování o maximální kufr mi připadá jak syndrom pánských sprch... :D

Jinak sw po faceliftu se mi nejdřív moc nezdála,ale začíná se mi moc líbit, s těma ledkama je to takovej vetřelec:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...
  • O 9 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...