Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Topení, zimní starty


jv1

Recommended Posts

Ahoj všem.

Vážně uvažuji o koupi P5008. Nemám velký roční nájezd a i kvůli zimním problémům s naftou jsem uvažoval o benzínu. Bohužel žádný kloudný benzínový motor není v nabídce. V úvahu tedy připadá nejspíše 1,6HDI. Jaké máte zkušenosi se zimním provozem? Co startování? A především jak rychle 1,6HDI topí??? Mám teď Focuse 1,8TDCI a ve Focus fóru se to zimními problémy jen hemží. A tady nikde nic. Nebo špatně hledám? Předem moc děkuji za vaše postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u peugeotu umí rozhodně líp naftu, než benzín, stačí se podívat na forum, tak to je. Zatím mám auto první \"zimu\",takže těžko soudit, protože nastartovat kolem nuly není žádná machrovina. Jinak v těchto teplotách se motor zahřívá rychle. Pokud jedu ustálenou rychlostí po městě + pár semaforů, mám cca po 5 km teplotu na 70 st. a není problém topit. Pokud vím, tak se zahříváním je to horší u 2,0 HDI, protože má málo odpadního tepla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Startování bez problémů i minulou zimu, cca -15. Někdy mám pocit, že mi auto v zimě startuje ochotněji, než v létě. Topení začne topit cca po 5 minutách, autě je teplo, ale už kolem nuly neohřeju chladící kapalinu na 90 st. ani za cestu do práce, cca 19km. Naftu vždy při tankování aditivuji i když je to třeba nafta bez biosložek. Naftová motorizace ale není vhodná na ježdění krátkých tras a delší odstavení (třeba 2 týdny), na takovéto ježdění bych si opravdu raději vybral benzínový motor (třeba Verso, chceš-li turbo tak Alteu XL/Touran, v nejhorším Carens).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,6 HDi topí rychle. Teploměr se ještě nehýbe a už topí. Snad jsou tam nějaká vyhřívací tělesa, jinak si to ani neumím vysvětlit.

mám to samé u benzínu, topí už dobře a teploměr nic (až po nějaké době se ručka zvedne na 80)--po dotazu v Pežotu mi bylo řečeno, že řídící jednotka posílá signál do teploměru s velkým zpožděním a že je to normální :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro nevěřícího Tomáše. Včera po 3 km jízdy po Praze, stání na pár semaforech, teplota kapaliny 70 st., z výdechů šel velmi teplý vzduch. Teplota venku 3 st.

Uznávám, jiné podmínky jsou pokud je pod nulou a jedeš bez zastávky, čili dochází k lepšímu chlazení. Alespoň nějaký příklad z praxe no:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při ranní cestě do práce v mrazivých zimních dnech mi ručička teploměru nevyleze na 90 ani po 20 km. Auto ale topí už po cca 2 km a po 5 km velmi slušně. Koupil jsem si originální plastové ucpávky do přední masky. Jsou tam takové dlouhé drážky a tři z nich to ucpává. No, po pravdě, nevím, jestli za to těch 600,- Kč stálo ....:bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,6 Hdi obecně topí rychle. Ccca 1 až 2 km a už se hřeju. Kdo má ve zvyku škrábat skla při nastatovanym motoru, než oběhne auto, už jde taky teplo.

Záleží také na zátěži. Když po 1 km najedu na dálnici, topí to doslova po pár vteřinách (a to jedu zlehka, než se zahřeje) a 90 stupňů má motor za 1 až 2 minuty.

Když se musí jet v mrazech po městě, popřípadě camrat v koloně, nástup je logicky delší a při takové jízdě se stává, že teplota motoru je dle ručičky dlouho kolem 80. Navíc pokud se jede z kopce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne, jinak to nemam. Nápor vzduchu nemá do zahřátí na 90 takřka vliv, není otevřen okruh přes chladič, takže motor se chladí jen lehce vzduchem, který obtéká motor, nikoliv vodou. Komu to ne a ne dosáhnout 80-90 muže být chyba v termostatu, nebo nastavení..nevim. Provozu to nevadí, jen vám třeba jde voda přes chladič dřív. Když termostat otevře, zaznamenám po zahřátí na 90 pokles na pár vteřin na 80. vlítne tam studená voda z okruhu chladiče.. ale opravdu, při rozjezdu na dálnici nebo prostě mimo obec jde teplota i v mrazu nahoru.. v létě v koloně samozřejmě taky hřeje rychle..

[upravil dne 17.1.14 23:44 od Davis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Zdravím všechny zde přítomné... Mám 5008 2,0Hdi , 2014 , první zimu a zjišťují jednu věc, která me u předchozích aut nedělala. Dotaz zní: jedu cca 5 min./teplota 70 stupňů, za dalších cca 5 min./90stupňů, to vše po rovince,do kopečku... Pak sjizdim cca 10 sekund ke křižovatce,kde zástavním a teplota je zase na 70... To stejne dělá, když jedu po dálnici z kopce... Mám koupit termostat nebo to u tohoto vozidla tak je? Nechce se mi třeba zbytečně vyhodit tisícovku za termostat,aby to dělalo to stejný... Díky za případné odpovědi

Upraveno uživatelem 5008 hdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...