jv1 Odesláno 7. leden 2014 Sdílet Odesláno 7. leden 2014 Ahoj všem. Vážně uvažuji o koupi P5008. Nemám velký roční nájezd a i kvůli zimním problémům s naftou jsem uvažoval o benzínu. Bohužel žádný kloudný benzínový motor není v nabídce. V úvahu tedy připadá nejspíše 1,6HDI. Jaké máte zkušenosi se zimním provozem? Co startování? A především jak rychle 1,6HDI topí??? Mám teď Focuse 1,8TDCI a ve Focus fóru se to zimními problémy jen hemží. A tady nikde nic. Nebo špatně hledám? Předem moc děkuji za vaše postřehy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Onkel Konrad Odesláno 8. leden 2014 Sdílet Odesláno 8. leden 2014 u peugeotu umí rozhodně líp naftu, než benzín, stačí se podívat na forum, tak to je. Zatím mám auto první \"zimu\",takže těžko soudit, protože nastartovat kolem nuly není žádná machrovina. Jinak v těchto teplotách se motor zahřívá rychle. Pokud jedu ustálenou rychlostí po městě + pár semaforů, mám cca po 5 km teplotu na 70 st. a není problém topit. Pokud vím, tak se zahříváním je to horší u 2,0 HDI, protože má málo odpadního tepla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 8. leden 2014 Sdílet Odesláno 8. leden 2014 Startování bez problémů i minulou zimu, cca -15. Někdy mám pocit, že mi auto v zimě startuje ochotněji, než v létě. Topení začne topit cca po 5 minutách, autě je teplo, ale už kolem nuly neohřeju chladící kapalinu na 90 st. ani za cestu do práce, cca 19km. Naftu vždy při tankování aditivuji i když je to třeba nafta bez biosložek. Naftová motorizace ale není vhodná na ježdění krátkých tras a delší odstavení (třeba 2 týdny), na takovéto ježdění bych si opravdu raději vybral benzínový motor (třeba Verso, chceš-li turbo tak Alteu XL/Touran, v nejhorším Carens). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jv1 Odesláno 12. leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2014 Tak peugoťáci! Topíte? Že bude topit diesel později než benzín mi je jasné. Ale z vlastní zkušenosti vím že je diesel a diesel. Popravdě nezajímá mi teplota ale teplo v autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elton Odesláno 12. leden 2014 Sdílet Odesláno 12. leden 2014 5008 topí docela rychle, jinak tady na foru je to už mockrát popsané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jv1 Odesláno 12. leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2014 díky. Hledal jsem ale nenašel. Asi to neumím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 12. leden 2014 Sdílet Odesláno 12. leden 2014 1,6 HDi topí rychle. Teploměr se ještě nehýbe a už topí. Snad jsou tam nějaká vyhřívací tělesa, jinak si to ani neumím vysvětlit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 13. leden 2014 Sdílet Odesláno 13. leden 2014 1,6 HDi topí rychle. Teploměr se ještě nehýbe a už topí. Snad jsou tam nějaká vyhřívací tělesa, jinak si to ani neumím vysvětlit. mám to samé u benzínu, topí už dobře a teploměr nic (až po nějaké době se ručka zvedne na 80)--po dotazu v Pežotu mi bylo řečeno, že řídící jednotka posílá signál do teploměru s velkým zpožděním a že je to normální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Onkel Konrad Odesláno 15. leden 2014 Sdílet Odesláno 15. leden 2014 pro nevěřícího Tomáše. Včera po 3 km jízdy po Praze, stání na pár semaforech, teplota kapaliny 70 st., z výdechů šel velmi teplý vzduch. Teplota venku 3 st. Uznávám, jiné podmínky jsou pokud je pod nulou a jedeš bez zastávky, čili dochází k lepšímu chlazení. Alespoň nějaký příklad z praxe no:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taylor Odesláno 15. leden 2014 Sdílet Odesláno 15. leden 2014 ještě můžeš připlatit za elektrický příhřev jako já, auto se rozmrazí rychleji. Oproti služebnímu focusu to je nesrovnatelně krátká doba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elton Odesláno 15. leden 2014 Sdílet Odesláno 15. leden 2014 Tak teploučko v zimě a vychlazení v létě, už mám v autě vyřešené. Namontovaný dálkový start. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taťulda Odesláno 16. leden 2014 Sdílet Odesláno 16. leden 2014 Při ranní cestě do práce v mrazivých zimních dnech mi ručička teploměru nevyleze na 90 ani po 20 km. Auto ale topí už po cca 2 km a po 5 km velmi slušně. Koupil jsem si originální plastové ucpávky do přední masky. Jsou tam takové dlouhé drážky a tři z nich to ucpává. No, po pravdě, nevím, jestli za to těch 600,- Kč stálo .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davis Odesláno 17. leden 2014 Sdílet Odesláno 17. leden 2014 1,6 Hdi obecně topí rychle. Ccca 1 až 2 km a už se hřeju. Kdo má ve zvyku škrábat skla při nastatovanym motoru, než oběhne auto, už jde taky teplo. Záleží také na zátěži. Když po 1 km najedu na dálnici, topí to doslova po pár vteřinách (a to jedu zlehka, než se zahřeje) a 90 stupňů má motor za 1 až 2 minuty. Když se musí jet v mrazech po městě, popřípadě camrat v koloně, nástup je logicky delší a při takové jízdě se stává, že teplota motoru je dle ručičky dlouho kolem 80. Navíc pokud se jede z kopce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Onkel Konrad Odesláno 17. leden 2014 Sdílet Odesláno 17. leden 2014 já teda nevím,jestli nemá nějakej extra coolant, ale 90 st. mám snad jen v létě při popojížděčce, jinak ukazuje 70-80. Po dálničním sprintu v současné \"zimě\" mám 80 st. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 17. leden 2014 Sdílet Odesláno 17. leden 2014 hm u 2.0HDi nezahřeju motor ani za 20km cestou do práce, obvykle se ručka lehce odlepí od spodní polohy, cesta ca 30-40minut, podle provozu. Ale topí to \"hned\", do 7-10minut je v autě teplo. Ale motor se na provozní teplotu hned tak neohřeje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vatsug Odesláno 17. leden 2014 Sdílet Odesláno 17. leden 2014 I benzín si dává na čas s ohřátím a dříve se ohřeje při popojíždění na nižší rychlostní stupeň než na vyšší a větší rychlosti, kdy ho nápor vzduchu vice ochlazuje.Davis to má nějak jinak.:myslim:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davis Odesláno 17. leden 2014 Sdílet Odesláno 17. leden 2014 [upravil dne 17.1.14 23:47 od Davis] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davis Odesláno 17. leden 2014 Sdílet Odesláno 17. leden 2014 Ne ne, jinak to nemam. Nápor vzduchu nemá do zahřátí na 90 takřka vliv, není otevřen okruh přes chladič, takže motor se chladí jen lehce vzduchem, který obtéká motor, nikoliv vodou. Komu to ne a ne dosáhnout 80-90 muže být chyba v termostatu, nebo nastavení..nevim. Provozu to nevadí, jen vám třeba jde voda přes chladič dřív. Když termostat otevře, zaznamenám po zahřátí na 90 pokles na pár vteřin na 80. vlítne tam studená voda z okruhu chladiče.. ale opravdu, při rozjezdu na dálnici nebo prostě mimo obec jde teplota i v mrazu nahoru.. v létě v koloně samozřejmě taky hřeje rychle.. [upravil dne 17.1.14 23:44 od Davis] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
5008 hdi Odesláno 18. říjen 2017 Sdílet Odesláno 18. říjen 2017 (upraveno) Zdravím všechny zde přítomné... Mám 5008 2,0Hdi , 2014 , první zimu a zjišťují jednu věc, která me u předchozích aut nedělala. Dotaz zní: jedu cca 5 min./teplota 70 stupňů, za dalších cca 5 min./90stupňů, to vše po rovince,do kopečku... Pak sjizdim cca 10 sekund ke křižovatce,kde zástavním a teplota je zase na 70... To stejne dělá, když jedu po dálnici z kopce... Mám koupit termostat nebo to u tohoto vozidla tak je? Nechce se mi třeba zbytečně vyhodit tisícovku za termostat,aby to dělalo to stejný... Díky za případné odpovědi Upraveno 18. říjen 2017 uživatelem 5008 hdi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek171076 Odesláno 19. říjen 2017 Sdílet Odesláno 19. říjen 2017 Mě to děla taky. Řekl bych, ze je to pouze tím, jak se voda ochlazuje náporem vzduchu. Dělá mi to jenom prave při sjezdu z konce a nikdy jindy se mi rucicka z teploměru nehne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.