Freeman Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Moje 306-ka 1.4 ted po cele leto jezdi (vyjma z kopce) na takovych 100C, misto zlateho stredu 90C. V servisu jsem to nechaval odvzdusnit, ale tvrdi mi, ze mam mozna prasklou hlavu, ze pry odvzdusnovak na motoru stale buble. Na viku oleje nemam maslo, po zahrati motoru nejdou zadne bubliny do chladice. Auto muze mit najeto tak 170 000 km. Tesneni pod hlavou mi menili pred 4 lety, kdyz se muselo dat nove tesneni pod gufera (papal olej). Jaka je sance, ze to neni praskla hlava, ale jen tesneni? Nekdo mi rikal, ze ty 1.4-ky nepraskaj - neutesuju se zbytecne? Pokud to bude praskla hlava (a ne jen tesneni), jaka je nejlepsi naprava? Je lepe to zavarit (pry drahe), nebo hlavu z vrakace (pry nespolehlive)? Mate tipy na firmy co se na tyto problemy specializuji? Dik za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chatra Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Jestli to nebublá a neztrácí se voda, neřekl bych že bude problém s těsněním nebo hlavou. Zaměřil bych se natermostat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freeman Posted September 2, 2005 Author Share Posted September 2, 2005 A co konkretne mam na nem vysledovat? Kdyz nema motor zatez, snazi se teplotu drzet na tech 90C, ale kdyz je zatez (do kopce), zacne se to hrat, po cca 98C se sepnou sahary (a to muzu jet treba stovkou po dalnici - desny). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chatra Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Ajéje... tak to termostatem nebude, předpokládám, že sahary spínají při teplotě 95°C v chladiči, to znamená že se to přehřívá celé. Předpokládám, že by za to mohl olej? Není motor po výbrusu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommate Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 no já bych začal termostatem. pokud je čistá voda v chladiči a v oleji není voda (emulze), nebo pokud se náplně neztrácí je asi těsnění v pohodě, prasklá hlava je blbost. může i špatně ukazovat čidlo na budík. pokud je tam fakt kolem 100°C, tak jak otevřeš expanzku to musí už vyletět pára, tak to zkus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 [sarkasticky] 1.4 která po 170tis. topí v létě ke 100°C... to je jak velbloud na poušti [/sarkasticky] Jinýa slovama: proč všichni chcete teplotu na 90? Probírá se to tu pořád dokola od té doby co vznikl tento klub, snad u všech modelů. Dejte vyhledat \"teplota\". Je asi milión příčin k tomu aby to ukazovao špatně. Aby servis hned poprve řekl, že je to hlavou, to je nesmysl, beztak se na to ani nedívali. I u nových aut sou vyšší teploty běžný, proto je tam už jen měrka bez čísel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chatra Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 No vzhledem k tomu, že se zapínají větráky na chladiči bych docela věřil tomu, že se to přehřívá. U nových aut je to taky vyšším třením v nezaběhlém motoru, ale do 5000km by to mělo být OK, ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 vetraky na chladici se zapinaji prave proto, ze pasivni chlazeni nestaci, to je samo o sobe bezny provozni stav. kdyz pres leto popojizdim po meste, dostanu se taky o 10-15 stupnu vejs a sahary bezi naplno... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 Já bych to rozjel na 190, a pokud to nebude při 170 - 190km mít vic než 110° tak je vše jak má být Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freeman Posted September 4, 2005 Author Share Posted September 4, 2005 Kdyz mi to odvzdusnili, tak to chvili (100km?) jelo na tech 90C. Takze se to nekde zavzdusnuje. Odvzdusnovaky jsou utahly, takze netusim, kde by to nabiralo vzduch. A jet po dalnici do Brna se saharami (pravda, prisavaji vzduch, takze jsou pridavny pohon ) se mi nezda normalni. Jsem rozhodnuty dat zkontrolovat tesnost hlavy, ale nevim, co dal, kdyz mi u rozdelanyho motoru reknou, ze hlava je praskla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommate Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 kdybys měl prasklou hlavu tak se ti to nebude zavzdušňovat, ale voda se ti bude rapidně strácet a z výfuku ti bude hulit pára - podle mne to bude něco v chladící soustavě [upravil dne 4/9/05 Tommate] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ráďa Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Prasklou hlavu poznáš mimo jiný tak,že ti ti tlakuje chladící okruh,to znamená,že když běží motor hadice ztvrdnou na šutr a někde to pustí kapalinu ven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.