Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

TAK PRÝ NOVÁ ALTERNATIVA PRO DIESELY... ježdění na rostlinný olej!!!!


Pietro

Recommended Posts

TAK PRÝ NOVÁ ALTERNATIVA PRO DIESELY... ježdění na rostlinný olej!!!!

Zdarec lidi, tak jsem teď četl článek o firmě, která předělává dieselový motory na pohon rostlinným olejem. Stojí to okolo 1150 Eček, prý se to kompletuje v Německu. Je to nějaká firmička kousek od Práglu. Nevíte někdo něco bližšího nebo nemáte někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak za dvacet let se nebude chodit do hospody, ale bude se upijet sousedum z nadrze... :D :D :D :D

Ale ted vazne: Je pravda, ze diesly na olej mohou jezdit, akorat se tim snizi zivotnost motoru. (jestli se pletu, tak me nekamenujte) Bionafta se dela z repky. Sice je auto linejsi a zkracuje zivotnost motoru, ale taky se na nej da jezdit....

Hadra: Fechtl jezdil skoro na vsechno co horelo a bylo tekute..... :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Murdoc

A tak za dvacet let se nebude chodit do hospody, ale bude se upijet sousedum z nadrze... :D :D :D :D

Ale ted vazne: Je pravda, ze diesly na olej mohou jezdit, akorat se tim snizi zivotnost motoru. (jestli se pletu, tak me nekamenujte) Bionafta se dela z repky. Sice je auto linejsi a zkracuje zivotnost motoru, ale taky se na nej da jezdit....

Hadra: Fechtl jezdil skoro na vsechno co horelo a bylo tekute..... :aut

Bionafta se dělá z řepky, ale ty informace o zkracování životnosti motoru jsou pozůstatkem z doby, kdy bionafta začínala, a míchalo se to jak se komu zrovna hodilo...bylo z toho pár průserů, bionafta se zavedla mezi řidiči jako PHM tak max. pro staré škodovky...pak se ale zavedly přísné kontroly a bionafta má dané poměry, kolik se toho tam míchá...v Německu jezdí na bionaftu jak diví a ještě to půjde nahoru. U nás jsme se zavázali, že do roku 2010 budeme mít bionaftu tak, jak píše nahoře Vvitty...otázka je, jestli to zvládneme, protože zemědělce už nebaví pěstovat řepku na hranici rentability a taky máme v Čechách jediného většího zpracovatele, což je Setuza, pak ještě tři drobky, ale Setuza má největší kapacitu...otázka je, co z ní do roku 2010 zbyde, je to jeden velkej smradlavej českej tunel....takže to třeba dopadne tak, že sice splníme to, že do roku 2010 budeme mít bionafty dost, ale za cenu, že jí budeme muset všechnu dovážet a pak tedy pochybuju, že to pro nás bude něco levnějšího...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Netopýrka

Bionafta se dělá z řepky, ale ty informace o zkracování životnosti motoru jsou pozůstatkem z doby, kdy bionafta začínala, a míchalo se to jak se komu zrovna hodilo...bylo z toho pár průserů, bionafta se zavedla mezi řidiči jako PHM tak max. pro staré škodovky...pak se ale zavedly přísné kontroly a bionafta má dané poměry, kolik se toho tam míchá...v Německu jezdí na bionaftu jak diví a ještě to půjde nahoru. U nás jsme se zavázali, že do roku 2010 budeme mít bionaftu tak, jak píše nahoře Vvitty...otázka je, jestli to zvládneme, protože zemědělce už nebaví pěstovat řepku na hranici rentability a taky máme v Čechách jediného většího zpracovatele, což je Setuza, pak ještě tři drobky, ale Setuza má největší kapacitu...otázka je, co z ní do roku 2010 zbyde, je to jeden velkej smradlavej českej tunel....takže to třeba dopadne tak, že sice splníme to, že do roku 2010 budeme mít bionafty dost, ale za cenu, že jí budeme muset všechnu dovážet a pak tedy pochybuju, že to pro nás bude něco levnějšího...:myslim

můžu ti říct že se to asi změní i jiné firmy poptávají zpracování řepky na bionaftu takže zájem vyrábět je, není to ale nic levného.

Setuza párkrát jsem tam byl, že smrdí je prada veliká, ale zase nevyrábí špatné výrobky, určitě zpousta lidí je používá aníž by věděli že je cz výrobek

bionafta je dnes určitě kvalitnější než dříve, ale chce to jezdit jen na jedno, protože při míchání bio a normál se nadělkají v nádrži hleny a ty samozdřejně vše zanesou...

když jsem dělal autoškolu, tak jsme jezdili s fiatem tipo na bionaftu už jen to že to vypadalo jako mléko mě odpudilo ale horší bylo že auto pak mělo co dělat aby vyjelo kopec, prostě nejelo.

A já říkám jen shell :mrk:super:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mk405

Původně zaslal: Netopýrka

Bionafta se dělá z řepky, ale ty informace o zkracování životnosti motoru jsou pozůstatkem z doby, kdy bionafta začínala, a míchalo se to jak se komu zrovna hodilo...bylo z toho pár průserů, bionafta se zavedla mezi řidiči jako PHM tak max. pro staré škodovky...pak se ale zavedly přísné kontroly a bionafta má dané poměry, kolik se toho tam míchá...v Německu jezdí na bionaftu jak diví a ještě to půjde nahoru. U nás jsme se zavázali, že do roku 2010 budeme mít bionaftu tak, jak píše nahoře Vvitty...otázka je, jestli to zvládneme, protože zemědělce už nebaví pěstovat řepku na hranici rentability a taky máme v Čechách jediného většího zpracovatele, což je Setuza, pak ještě tři drobky, ale Setuza má největší kapacitu...otázka je, co z ní do roku 2010 zbyde, je to jeden velkej smradlavej českej tunel....takže to třeba dopadne tak, že sice splníme to, že do roku 2010 budeme mít bionafty dost, ale za cenu, že jí budeme muset všechnu dovážet a pak tedy pochybuju, že to pro nás bude něco levnějšího...:myslim

můžu ti říct že se to asi změní i jiné firmy poptávají zpracování řepky na bionaftu takže zájem vyrábět je, není to ale nic levného.

Setuza párkrát jsem tam byl, že smrdí je prada veliká, ale zase nevyrábí špatné výrobky, určitě zpousta lidí je používá aníž by věděli že je cz výrobek

bionafta je dnes určitě kvalitnější než dříve, ale chce to jezdit jen na jedno, protože při míchání bio a normál se nadělkají v nádrži hleny a ty samozdřejně vše zanesou...

když jsem dělal autoškolu, tak jsme jezdili s fiatem tipo na bionaftu už jen to že to vypadalo jako mléko mě odpudilo ale horší bylo že auto pak mělo co dělat aby vyjelo kopec, prostě nejelo.

A já říkám jen shell :mrk:super:D

Dokud bio byla v levnejsi sazbe dane tak jsem na ni najezdil tak 20tkm a zcela bez problemu. Je fuckt ze do novyho auta bych se to bal dat, ale u stary naftovy 205tky to bylo uplne putna. Auto jelo furt stejne jen na levnejsi a ekologicke palivo :)

A ty problemy pri michani bio a normal, mi prijdou jako blbost. Ja to obcas promichal a nikdy zadnej problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhledemk tomu ze bioropa je stejne draha jako normalni, to myslim nema cenu

hlavne pri delsim stani s bioropy vylucuje voda (rozklada se to), hold u nas jeden clovek to nalil do traktoru a pak stim 2 mesice stal a cistil pak cely motor

samozrejme jsou lidi, kteri na to jezdi a bez problemu ale zase jini na to nadavaj, ze jim to nikdy do baraku nesmi.

zkouset jestli to pude nebo nepude je imho blbost, protoze kdo kolik motor vydrzi kdyz budu jezdit na normal naftu nebo repu ? jedine co jde poznat hned jak to auto jede a jak smrdi

a pak kdyz nekdo xce jezdit levneji tak at si tam da namontovat plyn (kazde ma svoje pro a proti)

az vyjede auto s nejakou touhle upravou primo z linky, tak pak tomu budu verit ze to tomu autu neuskodi a ze to snim funguje

hold zajimavou cestou jde taky toyta (aspon myslim) kdyz do nejakeho auta dava i elektromotr (v kombinaci s benzinem to ma docela zajimaou spotrebu - kolem 3-4 litru/100km) a benzin se zapina vzdy kdyz elektromotor nestaci(coz je docela zajimave reseni)

hold nikdo nevi co nas ceka a kdyby to nekdo vedel, nexci to vedet :D

[upravil dne 4.9.05 lampa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz srovnam cenu noveho auta toyota a novou cenu peugeotu si myslim ze to vyjde nastejno

toyota ma nesi poruchovost ze vsech aut (nebo resp. je na nejakem vyssim miste) vzhledem k cene benzinu resp. nafty (ta cena je defacto stejna) vyjde td draz nez tohle (ale je to pouze teorie, samozrejme jsem v tom nejel, takze nevim)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dneska taky zkusil, k čerpadlu jsem přidělal větší láhev s rostlinym olejem na smažení a vydal se auto otestovat jak to jede. Rozdíl skoro neznatelnej akorát volnoběh se mi snížil asi o 50 - 100 otáček, ale může to taky dělat, že ještě nemám hotovej předehřev oleje (už se na něm pracuje)a je to trošku hustější, jinak to jede dobře. Za autem zůstává akorát vůně jako u nějakýho stánku s hranolkama, ale jinak žádnej kouř. Zkoušel jsem to na 405 1.9D s čerpadlem Lucas. Tak to musim dodělat a budu holt jezdit na obojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No taky mě to láká, vyzkoušet to, ale nerad bych zničil svýho Pepka, páč ho potřebuju ke každodennímu ježdění do rachoty. Přemejšlím, že bych míchnul pro začátek třeba naftu s olejem v poměru 2:1 nebo pak 1:1. Levnější jízda to bude a snad to nebude při tomhle poměru tolik vadit motoru, čerpadlu, atd.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak mám k tématu zajímavou novinku:

po dohodě se šéfem velmi vážně zvažujeme zakoupení malé žluté 107čky s tím, že bude upravena pro rostlinný olej. Pídili jsme se s kolegy po lidech, kteří na olej jezdí, jaké s tím mají zkušenosti. Kolega má dokonce kontakt na tu firmu, která za cca 30 000 Kč předělává takto auta vč. nějaké certifikace.

Jelikož se naše firma trochu v tomhle oboru pohybuje, možná budu za čas jezdit žlutou služební 107čkou s nápisem \"Jezdím na řepkový olej\" :D:D:D:D:D:D:D

Jsem nadšená, jupííííí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...