Pietro Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Zdarec lidi, tak jsem teď četl článek o firmě, která předělává dieselový motory na pohon rostlinným olejem. Stojí to okolo 1150 Eček, prý se to kompletuje v Německu. Je to nějaká firmička kousek od Práglu. Nevíte někdo něco bližšího nebo nemáte někdo zkušenost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
starter Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 no o tom nevím, ale znám řízka co jezdí na fritovací olej, prej to jede podobně jako seta, jen to smrdí po fri?áku nevím, jestli bych to nalil do svýho cena je dobrá 1L/15 kč Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 ... objevujeme Ameriku, snadno a rychle... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chatra Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Asi je to aktuální téma :-) Pokouším se to vyřešit tak aby to neodrovnalo motor ani palivovou soustavu. Pak dám vědět. A věřím, že litr oleje půjde sehnat i levněji než za 15kč. Jen by mě zajímalo co na to legislativa. Předpokládám, že se nikomu nebude líbit to, že jezdíš a neplatíš daň z paliv a maziv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Nic noveho. Ja na to uz par mesicu jezdim, redim to s naftou 1:1. Mam P605 2.1td. Ale spousta lidi na to jezdi i s TDI od WV. Vice tady: http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?id=7&t_id=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Zni to zajimave, ze by to bylo az tak proste jit a koupit nejaky rostlinny olej a proste ho v lete nalit do nadrze s naftou a tot vse ? Ze bych to taky zkusil s par litrama kdyz budu na dne s naftou ? v nejhorsim kdyz to bude kourit nebo to nepojede, do dotankuju do plna naftou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipnicak Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 bacha na KAT ad nejde do pr.. Da se jezdit i na starej fritak,akorat to potrebuje mikrofiltr a chce to redit. Stary klasicky nafty sezerou vse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Rimmer: Neboj, pojede to. Nebude s tim vubec problem, mozna ti to pojede i lip. Jen ty ranni starty jsou trosku takove nekultivovane, trosku se to jakoby hada, ale tak po 1 km uz je to ok. Jen v zime s tim bude problem, ale udajne pri redeni s naftou 1:1 se na to da jezdit do -5 stupnu, ale asi bych to nerisknul. Kdo na to chce jezdit stabilne, je treba asi udelat predehrev na palivo. Vim, ze tam je, ale asi naky jiny, rychlejsi by to chtelo. Ale jak jsem psal vyse, na uvedenych www je to rozebrano vice. Jinak ten olej v Tecsu cca 13,90Kc... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 No a vy to kupujete v nejakych velkych balenich? 5l 10l ? predpokladam, ze po listovkach asi ee )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Původně zaslal: rimmer No a vy to kupujete v nejakych velkych balenich? 5l 10l ? predpokladam, ze po litrovkach asi ee )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Ano, po litrovkach. Ty velke baleni nebyvaji z tech levnych oleju. Ale koupis napr. celou krabici tech levnych litrovek treba po 15-ti kusech, a je to. Ale pakarna to nalevat, to pak lidi cumi, treba i kdyz u garaze u baraku to nalevam... ) Kdyz jezdis na ten olej, mozna to trosku vic zakouri pri zaberu, a taky jde trosku citit ten spaleny olej, ale pohodka. To jeste muzes do sani sypat hranolky a z vyfuku je budes uz mit hotove... ))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chatra Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Ptal jsem se na to bráchy - chemika. Jsou dva problémy: Fermežovatění oleje při styku se vzduchem a poškození gumových hadic. Použitím hadic z jiného materiálu by to mělo vyřešit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypeto Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 ...a je to ako pojazdny mc donald... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trollik Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 no to cumim!!!!!!!!!!Jo a zabejval se nekdo tim,zkusit nalejt nejakej pomer LTO a olej!Myslim,ze nejakej pomer by byl ok!!!Nevim,zkusenosti s tim nemam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jen jsme videl nejakyho borce nekde v TV Prima svet 2004 tusim.Je z USA a ten nejakejma postupama udela z fritovaciho oleje docela dobry palivo pro svuj VW Jetta.Jezdi jen na nej!Nevidel jste to nekdo????....Jo a dotaz!!!Kolik to tak zere te smesi nafta olej????????Co uvadeli chlapy nahore??????Nezanasi to nejak vstriky??????Ventily?????M.P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Dá se jezdit na spoustu věcí, třeba jako transformátorový olej. Akorád ten kdo stojí blíž než 4 metry od výfuku při startování, tak je z něho dokonalej černoch. Všechno otázka dostupnosti těchto \"paliv\" (když to někdo dostává zadara, jako ten olej z transformátoru) a pak mít ekvivalentní motor se kterým se moc nepočítá. Jízda ve znamení \"pokud to jede, je to fajn, pokud se to zastaví, tak netřeba řešit\". Na LTO tu už několik let jezdí celá republika, nafta křtěná sprostě vodou a řítšímy grakcemy olejů. Horší jsou mechanické nečistoty. Za poslední roky se kvalita rapidně zlepšila, ovšem na východě je nafta stále po tédle stránce na tom hodně špatně a někde je to přímo katastrofa. I přez filtr to dokáže zastavit motor. Kamoš si takdle odrovnal Liazku na ruskou naftu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hnipak Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 A kdyz to tam lejete bez nejakejch zasadnich uprav, jak jste na tom se emisema a STK?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trollik Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 nejsem dieselak,ale myslim,ze nekdo na diesel clubu rikal,ze emise jsou jeste lepsi!Kazdopadne to ma mensi malinko vykon.Takze ani na stk nic nezjistej,kdyz bude motor trosku vyseptanej,tak staci nalejt trochu oleje repkovyho do nadrze a je vystarano.Jezdej na to borci i s OCTAVII TDI.FIAT DUCATO atd.A zadny vetsi problemy nejsou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Asi je to fakt v poho kdyz se to redi 50 na 50, nafta,olej, jen bych asi bal toho ze to opravdu pri styku z gumou,hadice,tesneni, bude mit tendenci fermizovat(menit strukturu na takovou pevnou sracku) zkousel to nekdou v motorech Peugeot TD nebo HDi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Ano, ja na to stridave jezdim s 2.1td v P605. Podle toho, jak mam zrovna prisun levnejsi nafty.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chatra Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Zdarec! Něco málo o bionaftě I. a II. generace http://envi.upce.cz/pisprace/prezencni/25_SP_09.PDF Je to něčí semestrálka, bohužel není patrné ze kterého roku. OMV mi na dotaz ohledně seta dieselu neodpověděli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.