Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406ka, zajimave zvuky pod palubkou


jafa007

Recommended Posts

Zdravim vsechny!

Poridil jsem novejsi auticko, opet 406ka. vse funguje OK, jen mi vrtaji hlavou zvuky, ktere se ozyvaji z prostoru pod palubkou u spolujezdce. Zvuky je velmi tezke popsat, nejvice mi pripominaji vibrujici mobil (bez melodie samo :-). Neprisel jsem jeste na moment, kdy se zacnou ozyvat, ale kdyz zacnou, tak s kamennou pravidelnosti- 5x zavrci a pak cca 10s klid.

V aute je manualni klima. Zkousel jsem, jestli to spolu nejak nesouvisi, ale ne. Zkousel jsem take jinaci teplotu vzduchu, otev./zavrit venk. sani.... nic. Netusim, co by v tech mistech mohlo byt, ani jestli je to OK nebo ne. Poradte na co se zamerit a co vyzkouset! Diky...

Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Swallow

U automatické klimy je tam ovládání klapky vnějšího vzduchu a vrčí motorek ovládání, který má poněkud poničená ozubená kolečka převodovky.Jak je to u mechanické, nevím .

Tak me tak napada, jak moc hlucne je otvirani/zavirani venkovniho sani? mam pocit, ze ho snad ani nic neslysim. A v pripade, kdy by se to nejak \"kouslo\", treba by to melo snahu o dovreni nebo tak...

Venk. sani mam elektricke, je to tlacitko hned vedle klimy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jafa007

Původně zaslal: Swallow

U automatické klimy je tam ovládání klapky vnějšího vzduchu a vrčí motorek ovládání, který má poněkud poničená ozubená kolečka převodovky.Jak je to u mechanické, nevím .

Tak me tak napada, jak moc hlucne je otvirani/zavirani venkovniho sani? mam pocit, ze ho snad ani nic neslysim. A v pripade, kdy by se to nejak \"kouslo\", treba by to melo snahu o dovreni nebo tak...

Venk. sani mam elektricke, je to tlacitko hned vedle klimy.

No, ta klapka, která se pohybuje slyšet nebyla, ale motorek ano.Snažil se dojet do koncové polohy, ale protože mu chyběly nějaké zuby na kolečku v převodovce, tak vrčel.Ne pořád, ale tak po cca. 5 sekundách, občas se i zadařilo dojet do konce a pak ztichl.Jenže tohle se týká aut.klimy, nemám přestavu, jak funguje klapka venkovního vzduchu u manuálu.Jestli se jen po stisku tlačítka otevře/zavře nebo se pohybuje automaticky jako u aut.klimy, nevím.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znova jsem to sel zkoumat a asi si odpovim sam, kdyz uplne vypnu ventilator, tak slysim, ze tam porad bezi nejaky motorek. A ty zvuky s nim bezpecne souvisi. Kdyz jsem zapnul vnitrni sani, chod motorku se otocil (dle zvuku) a po chvili se zvuky objevily opet. To znamena, ze se pravdepodobne nepreklapi sani a nekde se to protaci.

No, vyplyva z toho logicky dalsi otazka: Tusite nekdo jak se k tomu dostat? Tuto cast 406ky jsem doposud neprobadal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v pondělí sem to vrčení ( snažení klapky o dovření )vyřešil tím že sem odpojil vnitřní okruh, ( rozepnutí jedný svorkovnice pod přístrojovkou u spolujezde) cca0,5min

který mi ted nefunguje ale už to nevrčí a mám pokoj, stejně sem to skoro nepoužíval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Maty

v pondělí sem to vrčení ( snažení klapky o dovření )vyřešil tím že sem odpojil vnitřní okruh, ( rozepnutí jedný svorkovnice pod přístrojovkou u spolujezde) cca0,5min

který mi ted nefunguje ale už to nevrčí a mám pokoj, stejně sem to skoro nepoužíval

ano, presne na to se prave chystam :-)))

ale uvidime, cetl jsem ve starsich diskuzich, ze pry to jde vyndat i bez demontaze palubky. podivam se na to a pokud na neco dojdu, podam report.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Milhaus65

Palubka ven nemusí, pokud to nebudeš mít funkční(zapnuté), budou se ti abnormálně rosit okna. Vlastní zkušenost.

No, teoreticky vzato, nevidim duvod proc by se mely abnormalne rosit okna po rozpojeni. Chapu ze se muzou rosit, pokud to rozpojim v momente kdy to bude uzavrene jen na vnitrni okruh, ale pokud to odpojim v tom stavu jak je to ted (cekam ze je to tak napul otevrene), tak by se snad rosit nemusely. Ani ted se nerosi.

O vikendu se na to bliz podivam a dam vedet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud necháš otevřený vnější okruh, přes zimu nebudeš mít problémy, nic se mlžit nebude. Problém nastane v létě ve velkých vedrech, kdy klimatizace při zapnutém vnějším okruhu bude přetížená a nebude stíhat. Proto je nutné přepínat na vnitřní okruh. Při vypnuté klimatizaci je zase nutný vnější okruh, jinak se budou mlžit okna. Bez funkčního přepínání se v létě neobejdeš. Pokud budeš chtít kvalitně chladit, tak budeš muset přepínat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kremenak

Pokud necháš otevřený vnější okruh, přes zimu nebudeš mít problémy, nic se mlžit nebude. Problém nastane v létě ve velkých vedrech, kdy klimatizace při zapnutém vnějším okruhu bude přetížená a nebude stíhat. Proto je nutné přepínat na vnitřní okruh. Při vypnuté klimatizaci je zase nutný vnější okruh, jinak se budou mlžit okna. Bez funkčního přepínání se v létě neobejdeš. Pokud budeš chtít kvalitně chladit, tak budeš muset přepínat.

s tím teda nesouhlasím, vnitřní okruh vůbec nepoužívám a okna se mi v lete nemlží a klimu používám normálně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vnitřní okruh nepoužíváš, tak se ti okna samozřejmě mlžit nebudou, tak jsem to ani nepsal. Ale je blbost v létě, kdy je venku přes třicet stupňů, nebo na dovolené v zahraničí i 45 stupňů, chladit venkovní horký vzduch. Potom, když přivádíš do výparníku klimatizace horký venkovní vzduch, klimatizace běží pořád na plné pecky a bere výkon motoru a určitě ji to neprospívá.

Já mám vnější okruh puštěný, jen dokud se nevyrovná venkovní teplota s teplotou v autě a pak přepínám na vnitřní okruh. Pak klimatizace zapíná jen občas, protože přes výparník jde již zchlazený vzduch z kabiny.

Je to také znát, když přepnu z vnějšího na vnitřní okruch, tak hned musím stahnout otáčky ventilátoru, protože začne foukat hned daleko ledovější vzduch, než když musí chladit ten horký z venkovního prostoru.

Ber to tak, jako kdyby jsi doma při topení bral vodu ze studně, ohříval ji v kotli, pouštěl do radiátorů a pak ji hned ještě teplou vypouštěl do kanalizace. To by ses asi moc neohřál, nebo by jsi strhal kotel. Klimatizace zapnutá na vnější okruch vzduchu pracuje přesně stejně, jenom pouze naopak. Z venku bereš teplý vzduch, chladíš ho a pak ho vypouštíš ven a tak pořád dokola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi zřejmě rozpojil konektor s kabelama přepínače vnitřního a vnějšího okruhu a spínače klimatizace. Je to v jednom konektoru. To by jsi musel odpojit z toho konektoru tuším hnědý a bílý kabel, terým se ovládá motorek klapky. Kde je ten motorek, to nevím, je někde pod palubkou za odkládacím kastlíkem před spolujezdcem.

Když budeš měřit proud na kabelech toho konektoru proti kostře, naměříš buď na jednom kabelu 12V při sepnutí vnitřního okruhu a 12V nebo na druhém kabelu při sepnutí vnějšího okruhu. Jak říkám, u mého auta to byl hnědý a bílý kabel. Tyto kabely jsem pak uskřípnul do doby, než jsem klapku opravil. Ke kabelům na motorku jsem se nedostal a rozebírat se mi to nechtělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...