JirkaV Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Zdravim Dnes jsem byl na technicke a mile me prekvapilo, ze vytahli pocitac a precetli mi chyby z ECU. Nicmene jsem tam mel sporadickou chybu otresoveho cidla - predpokladam, ze to je otresove cidlo motoru - co zpusobuje tuto chybu - je to tak, ze to hlida jen otresy motoru a pokud jsou velke tak hodi chybu ?? Resp. me jeste napadnul Knock sensor - coz je senzor klepani motoru - coz bude asi ono, ale co to zpusobuje Diky [upravil dne 30.8.05 JirkaV] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 tenhle senzor ma za ukol hlidat aby nedochazelo pri spalovani v motoru k detonacim. Pokud k nim dochazi je to nezdrave vuci motoru, je na vine nejcasteji spatna kvalita paliva. Pokud ECU dostrane infosku od KS, tak trochu upravi casovani zapoalovani. Nejepsim resenim je tankovat viceoktanove palivo (N98, V-PR, BO99), ale..... vsak to zname ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JirkaV Posted August 30, 2005 Author Share Posted August 30, 2005 To zni logicky - diky ! A je pricinou jen spatny palivo a nebo se na tom podili i neco jineho co treba odchazi ?? Jde mi o to, ze stale beru benzin u stejne pumpy a za dobu, kdy to auto mam, tak nic az ted ! Diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 nikde neni zaruka, ze u jedny pumpy se kvalita paliv nebude menit. Kor ted, kdyz stoji ropa tolik kolik stoji. Tady mas poucne cteni: http://www.valachnet.cz/vostik/KS1.jpg http://www.valachnet.cz/vostik/KS2.gif [upravil dne 31/8/2005 voštík] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpichl Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 To čidlo musí bejt utažený určitým momentem, já jsem měnil motor na 405 Mi16, pak mi to furt házelo chybu toho knock sensoru, nemohl jsem na to přijít, pak někdo řekl, a? to utáhnu správným momentem. A od tý doby v pohodě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipnicak Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 kvalita paliva nema vyrazny vliv na detonacni spalovani u motoru rizenych CPU . ECU to upravi tak aby to neklepalo.Pokud se pouzije palivo jineho oktanoveho cisla,tak akorat zblbnes ECU,ktera je naucena treba na Natural95. Ma ulozeno v mepe jak se motor chova pri tomto palivu.Pokud pouzijes viceoktanovy benzin,zmeni se predstih a zacne to akorat zapalovat jinde a ECU se uci na novy benzin. Nekde byl na Netu rozsahly clanek o jezdeni na rozdilna paliva. Muzes jeste tankovat jinde a uvidis co to bude delat.Problem bude asi vtom cidle klepani Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 ECU samotna nepozna, kolik oktanu ma palivo. To da rozum, ze? Detonacni spalovani produkuje frekvence v pasmu 15kHz, pokud je neco spatne a dochazi k detonacim, ECU upravi predstih. Mozne priciny detonaci jsou ruzne, ale nejcasteji se (udajne) vyskytuji pri nelvalitnim palivu. Mam vycteno z for, kde motorum opravdu rozumi a radi se v nich hrabou. Viceoktanovy benzin ma tu vyhodu, ze je \"odolnejsi\" proti samozapalum (detonacim)- nejen proto by se mel napr. u turbomotoru pouzivat ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.