Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Žárovky H7


Dadič

Recommended Posts

To samé řeší můj kamarád, říkal, že určitý výrobce vydrží dýl. V pondělí se ho zeptám který.

Je to prý konstrukční chyba - plastové paraboly neodvádějí dost tepla, takže se přehřívají.

Amatérská pomoc - do přívodu k žárovce zařadit kus drátu přes lustrsvorky - asi 0,05 Ohmu, neboli snížit napětí asi o 0,2 V. Ale bude to míň svítit (na hranici rozeznatelnosti, protože proud neklesne o stejné procento - žárovka je nelineární).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se ozvu v pondělí, ale můžu Ti říct, že kamo je na tom podobně jako Ty. Už jsme to konzultovali v servisu, ale nic neporadili.

To snížení napětí bylo publikováno v Amatér. Radiu někdy v 70. letech, a setkalo se s velkým posměchem (tehdy nebyly halogeny a sotva to svítilo). Ale teď se mi to zdá jako jediné řešení - navíc si můžeš přesně zvolit o kolik to snížíš - pomocí voltmetru zkontrolovat úbytek na zařazeném odporu (měřením digit. voltmetrem proti zemi před a za odporem).

Možná budou stačit jen dvě lustrsvorky a mezi nimi 20 cm kablíku 2,5 mm2 - jde spíš o přechodové odpory. Na každé světlo zvláš? a teče tam asi 4,5 A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest minimaxa
Původně zaslal: Dadič

Jo díky moc. Já už vyměnil žárovky od 90 do 600kč asi tak dvacet kousků a už mě to nebaví.

Tak to nechápu co s nima děláte. Já tam mám normální Silverstarky od Osramu. 4ks, a svítí už rok bez problému:roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zřejmě souhra nastavení regulátoru, malé vnitřní odpory kabeláže a kontaktů a hlavně to menší chlazení plastovými parabolami.

Mně na 607 zase často odcházejí přední parkovačky - jsou bezpaticové a v plastové objímce. Asi byl konstruktér příliš optimista.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se ptal na výrobce, ale kamo neví, říkal že teď to praskání trochu utichlo (možná míň svítí) a jaké žárovky tam teď má si nepamatuje. Takže sorry.

Ta souprava co je na předchozím odkaze by to řešila, i když myslím že snížení o 0,75 V už je dost, to už bude poznat na svícení. Taky na každém odporovém tělísko rozptyluje 0,75X4,5=3,3W, což už bude taky hřát. Odvod tepla je zřejmě plánován do přívodních vodičů.

Teď se vracím k řešení bez uvedené soupravy - spíše je filozofická otázka, jestli ke svorkování použít rychlospojky, lustrsvorky nebo pájení. Lustrsvorky se v automobilech nepoužívají (i když mi ještě nikdy žádná neselhala).

Rychlospojky jsou asi nejprofesionálnější - ale to je otázka na dlouhou diskusi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry zarovky jsou od Philipsu a dokonce uznavaj i 2 roky zaruku na vlakno, staci si nechat paragon a kdyz rupnou, tak to bez kecu vymenej. Taky mi ruply asi dve hned po sobe, tak jsem se nas*al a koupil jsem tyhlety a je klid. Je pravda ze jsou trosku drazsi (kolem 500Kc) ale vyplati se to a dokonce i supr svitej!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...