Dadič Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Nemá někdo recept na stále praskající žárovky H7 na peuqeot 406 HDI r.v. 2002 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 To samé řeší můj kamarád, říkal, že určitý výrobce vydrží dýl. V pondělí se ho zeptám který. Je to prý konstrukční chyba - plastové paraboly neodvádějí dost tepla, takže se přehřívají. Amatérská pomoc - do přívodu k žárovce zařadit kus drátu přes lustrsvorky - asi 0,05 Ohmu, neboli snížit napětí asi o 0,2 V. Ale bude to míň svítit (na hranici rozeznatelnosti, protože proud neklesne o stejné procento - žárovka je nelineární). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dadič Posted August 27, 2005 Author Share Posted August 27, 2005 Jo díky moc. Já už vyměnil žárovky od 90 do 600kč asi tak dvacet kousků a už mě to nebaví. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Já se ozvu v pondělí, ale můžu Ti říct, že kamo je na tom podobně jako Ty. Už jsme to konzultovali v servisu, ale nic neporadili. To snížení napětí bylo publikováno v Amatér. Radiu někdy v 70. letech, a setkalo se s velkým posměchem (tehdy nebyly halogeny a sotva to svítilo). Ale teď se mi to zdá jako jediné řešení - navíc si můžeš přesně zvolit o kolik to snížíš - pomocí voltmetru zkontrolovat úbytek na zařazeném odporu (měřením digit. voltmetrem proti zemi před a za odporem). Možná budou stačit jen dvě lustrsvorky a mezi nimi 20 cm kablíku 2,5 mm2 - jde spíš o přechodové odpory. Na každé světlo zvláš? a teče tam asi 4,5 A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave_k Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Já musím zaklepat. ?uk, ?uk, ?uk. Ještě mi neprdla ani jedna co mám auto. A to svítím celoročně. Akorát nechápu proč se píše o žárovkách v sekci \"Auto hifi\". [upravil dne 28/8/05 Dave_k] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minimaxa Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Původně zaslal: Dadič Jo díky moc. Já už vyměnil žárovky od 90 do 600kč asi tak dvacet kousků a už mě to nebaví. Tak to nechápu co s nima děláte. Já tam mám normální Silverstarky od Osramu. 4ks, a svítí už rok bez problému:roker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Ten můj kamo co jsem psal má přesně jako Dadič 406 Hdi (kombi) r.v.2002. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dadič Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 Jo první rok jsem taky svítil a potom to začalo praskat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Je to zřejmě souhra nastavení regulátoru, malé vnitřní odpory kabeláže a kontaktů a hlavně to menší chlazení plastovými parabolami. Mně na 607 zase často odcházejí přední parkovačky - jsou bezpaticové a v plastové objímce. Asi byl konstruktér příliš optimista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karel Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Tady je něco k praskajícím žárovkám http://www.autoelektrika.cz/zarovky/zivotnost-autozarovek.php :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dadič Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 Za špatnou sekci se omlouvám včera jsem tu byl prvně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Tak jsem se ptal na výrobce, ale kamo neví, říkal že teď to praskání trochu utichlo (možná míň svítí) a jaké žárovky tam teď má si nepamatuje. Takže sorry. Ta souprava co je na předchozím odkaze by to řešila, i když myslím že snížení o 0,75 V už je dost, to už bude poznat na svícení. Taky na každém odporovém tělísko rozptyluje 0,75X4,5=3,3W, což už bude taky hřát. Odvod tepla je zřejmě plánován do přívodních vodičů. Teď se vracím k řešení bez uvedené soupravy - spíše je filozofická otázka, jestli ke svorkování použít rychlospojky, lustrsvorky nebo pájení. Lustrsvorky se v automobilech nepoužívají (i když mi ještě nikdy žádná neselhala). Rychlospojky jsou asi nejprofesionálnější - ale to je otázka na dlouhou diskusi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kveton Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Dobry zarovky jsou od Philipsu a dokonce uznavaj i 2 roky zaruku na vlakno, staci si nechat paragon a kdyz rupnou, tak to bez kecu vymenej. Taky mi ruply asi dve hned po sobe, tak jsem se nas*al a koupil jsem tyhlety a je klid. Je pravda ze jsou trosku drazsi (kolem 500Kc) ale vyplati se to a dokonce i supr svitej!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdek Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Měl jsem stejný problém a nakonec tam vydržela obyčejná H7 NARVA (čtvrtá v pořadí). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.