Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

autodiagnostika nejen OBD


lipnicak

Recommended Posts

Máte někdo zkušenosti s diagnostikou peugeotů ??

Mam OBD2 diagnostiku s obvodem ELM323 pracujíc v ISO9141 a 14230. Zapojení 4,5-GND, 7-K line, 15-L line, 16-Bat+.

Testoval sem to na mojí 306 1.6 8V ECU Bosch MP7.3-OBD Kabel mi to najde (detected chip ELM323),akorát se neozve při výzvě na komunikaci.

Chyba bude asi v softwaru,používám OBD-II ScanMaster a Digimoto Lite.

Mám totiž problém ze škubáním motoru v rozmezí 2300-2500 a 2850-3000. Potřebuji to tedy testovat za provozu a v Peugeotu bych za to nechal půlroční vejplatu. Kontrolka diagnostiky nesvítí,ani nevím že by kdy svítila,mimo startování,kdy svítit má. Jakou koliv pomoc vítam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim ELM323 jsem zkousel u moji 406. Digimoto Lite jsem zkousel, funguje jak ma, jenze toho moc neumi, nejsem si jistej, jestli by ti to vubec dokazalo pomoct. Co jsem se bavil se znamym, kterej ma profi diagnostiku a vetsinu aut (neco italskyho, nevim presne - muzu zjistit), tak prave s temahle tristasestkama bejvaj dost problemy pri pripojeni, taky presne nevi, cim to je, ale cas od casu se mu stane, ze se s nim auto proste nebavi. Spolehlive fungujou prej az jednotky EDC.

To ti asi moc nepomuze, co?

Zkus prvne, nez budes davat nejaky penize za diagnostiku kouknout do Autodat a promerit odpory kabelu ke svickam, jestli jednotlivy cidla a lambda sonda maj takovy odpory, jaky maj mit, kontakty na vstrikovacich a vsechny mozny prkotiny, ktery se i na diagnostice spatne hledaj.

Pozval bych te k nam na tu diagnostiku, snad by to bylo i gratovkou nebo za nejakou smesnou cenu, ale u tyhle jednotky nemam jistotu, ze by to s nama vubec bavilo :(

PS: Kdyby mel nekdo zajem o diagnostickej prevodnik s cipem ELM323, tak ho budu prodavat, chci poridit neco lepsiho. Tohle se umi bavit jen s motorem, ja bych chtel i ABS, airbagy, kdyby to bylo hodne dobry, tak i palubku, klimu a tak, ale to uz si moc vymejslim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostiku stimhle svabem uz mam postavenou,jen mi chybi potrebny program a presne zapojeni OBD konektoru. Novejsi ridici jednotky musi chodit,protoze od roku 2000 je standart pro evropu OBD2. Muzes mi prosim poslat sowt kterym se ti to povedlo vycist (ten muj dig.mot. nefunguje)a kontakty ktere mas pouzite na OBD konektoru K-line a L-line?? Potrebuju totiz zjistit co se meni pri ruznych otackach na zatizenem motoru (za provozu). Na emisich totiz vsechno OK mam STK 2 mesice. Kabely svicky OK.Motor ma 100tis. ale auto vypada na 50tis.Je to bouracka z Francie.Jo a jakej rok vyroby mas na te 406 a verzi ECU?

Muj e-mail lipnicak@tiscali.cz

Zatim diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam r.v2000 HDI s BSI a konektor pro diagnostiku je zapojenej podivne,ted to nevim presne,ale konektor nema vstup jen K-line,ale je tam zvlast vyvedena diagnostika ABS,diag.motoru. atd,v servisu peugeot me rekl technik,ze diagnostika po jednom dratu (k-line) maj az novejsi auta asi 307 a posledni 406 2.2.Ted momentalne nebudu 14dni doma,ale dam sem potom zapojeni konektoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tedy komunikace typu K-line,vim o co de.Jelikoz je to rok 2000,tak tam nebude zadny problem s diagnostikou.U peugeotu maj ostatni piny OBD konektoru na dioagnostiku Airbagu nebo pristrojovky (nulovani tacho). ABS diagnostiku to ma vetsinou u motoru.

A to mas u toho obvodu ELM323 zapojenej jen pin na K-line??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zemi a plusem si nejsem jistej, ale K a L-line mam zapojeni urcite stejne. Ja mam 406 SV HDi s BSIckem a ridici jednotkou motoru EDC15 od Bosche z roku 2000 a s komunikaci s motorem nemam problem. Pouzivam digimoto lite, co jsem stahnul z jejich stranek, je to verze 1.06 a maka to vcelku vpohode, ale moc mi to nerekne, jsem zvyklej na VAG, tak vyctes a nastavis snad i to, jak se ti ma auto zasrat, kdyz projedes louzi, takze tohle mi prislo dost malo (taky je to verze Lite). Je to na strankach http://www.digimoto.com/updates.htm , to uplne spodni.

Taky jsem jeste zkousel ten OBD ScanMaster, jak pises a funguje to nejak divne. Maka to vzdycky jen pul minuty a pak to chcipne, neumelo to nacist pamet chyb a z nejakyho duvodu mi to pri prvnim pripojeni zhaslo osvetleni palubky, coz nechapu jak je vubec mozny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je propojena ridici jednotka s budikama,tedy celou pristrojovkou.U mne je to pin 3.Odkud myslis ze to bere udaje o otackach a rychlosti.Nemuzu rozbehnout ten sowt Dig.Mot.Lite. chova se pasivne.Vubec neda ani vyzvu na COM.Spis bych potreboval, jestli to nekdo testoval na modelech 97-99. Vim ze jakejkoliv 2000 model chodi na 99%.U 97 nemam jistotu. VAG ti chodi taky na peugeota?? Potrebuju rozchodit akorat Lambda sondu,teplotu nasavaneho vzduchu,teplotu motoru a otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nee, VAG chodi jen na VW koncern, predtim jsem mel Fabii.

Mas Autodata? Jsou tam hodnoty ruznejch cidel i pri vypnutym motoru (treba odpory Lambda sondy, priblizna voltaz na vaze vzduchu pri urcitejch otackach, je tam toho celkem dost). Myslim, ze by to mohlo taky dost pomoct. Jinak poradit neumim, zkusim se ti zeptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, postavil jsem si převodník s obvody Si9248 + Max232. Je funkční s programem Vagcom (testoval jsem to na Seatu a Škodovce). Nemůžu se připojit ke své 106 r.v. 2000, přesněji nevím jaký program mám použít.

Můžete mi prosím někdo poradit jaký program mám použít, nejlépe i link kde se nechá stahnout nebo mi ho prosím pošlete na martin.pi@seznam.cz.

Pokud někdo používáte tento převodník a máte zajem mi sdělit pár rad, budu velice rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možné to je, nikde to moc přesně popsaný není. Na http://obd.ec.cz/ se píše toto:

B) Chci diagnostikovat Citroen RV2000 - pokud najdete 16pol. zásuvku a vozidlo má OBD2 protokol, není problém s OBD2 diagnostikou. (ta odpověď se týká kabelu s IO Si9248)

Bude asi háček v tom, že má 106 nebude mít OBD2 protokol. Jen by mě zajímalo jaký teda protokol má, abych věděl co mám vyrobit.

Ty používaš kabel s ELM 323 a nechodí Ti pouze na 306/97 a na ostatních ANO ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ostatni auta sem nezkousel.Program mi najde obvod ELM323 V2.0 a da pozadavek (ledky), ale ridici jednotka se neozve. Na jinejch strankach sem zase cet ze Si je pro VAG diagnostiku a ELM univerzalni.Asi to bude chtit specialni soft. Resime asi stejnej problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Creator: Pokud ti ten prevodnik funguje s VAG-COMem, tak ti na nem OBD chodit nebude. VAG pouziva vlastni protokol odlisnej od OBD. Jinak tvoje 106 by uz OBD mit urcite mela, takze s prevodnikem s ELM323 ti to nejspis chodit bude, ale necekej od toho zazraky. Pripojis se jen na motor a pokud nebudes mit nejakej komercni placenej soft, tak toho moc neuvidis.

Co rikali kluci, co pouzivaj VAG, tak se s nim da nekdy pripojit na motor auta i mimo koncern, pokud ma ridici jednotku BOSCH, ale treba u moji 406, ktera ma EDC15C2 (EDC15 se pouzivaj ve vsech koncernovejch naftovejch autech od 97 snad az do 2003 - myslim a dost i mimo koncern - treba moje 406) to nejde.

Taky se me Pavel v mailu ptal na zapojeni moji OBD zasuvky (ve 406 HDi s BSI). Mam to zapojeny presne podle toho schematu, cos mi posilal. Pouzivam ale jen piny 4,5 - GND (staci jen jeden, jsou proklamovany), 16 - plus a 7 - K-line. Ostatni jednotky (nastavovani sedacek, el. zrcatka, airbagy, klima, nevim co jeste) maj sice v konektoru svoje vystupy, ale stejne jsou spojeny pres K-line. Bohuzel zatim umim jen s motorem. Jsem schopnej precist a zapsat EEPROM ridici jednotky. Dneska jsem si s tim hral, pridal jsem malo na turbu, neco malo nafty, posunul jsem omezovace a je to o poznani zivejsi. Ani jsem si zatim nevsimnul vetsiho koure, uvidime zejtra ve dne. Aspon mi to nekouri tak, jako kamosovi, kterej si to nechal nacipovat u nejakyho sarlatana, kterej mu tam asi namontoval jeste pridavny spalovani cernyho dehtu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máte auto starší 98, 97 , 96 nepočítejte s tím, že to píchnete na počítač a za jízdy vám to bude ukazovat údaje.

U aut starších 97 bych předpokládal starej Diag, tedy systém, ktřerj vám (pokud máte šikovnou ruku) řekne co je v autě v prdelil, maximálně kolik je tepolta a tachec. -- toto pro toho kde doážš komp¨l píchnout k autu,

Jinak se dá spojit auto s drátama, a to ukáže chybu motoru na palubovce (bliká kontrolka \"K\") a určíme závadu. U mýho auto je to záležitost spojení dvouch drátů, nevím jak u jinch aut.

Pak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam 306/98 a ma to standartni OBD konektot pod volantem.Starsi modely ho maj u motoru.Akorat tedy nechapu,proc by to melo konektor pod volantem a neslo to za provozu.Co sem koukal do schematu,tak to zapojeni by melo bejt shodny s OBD2 akorat asi nemam potrebnej soft kterym to otevrit.Co tedy pouzivas??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fusion

Pokud máte auto starší 98, 97 , 96 nepočítejte s tím, že to píchnete na počítač a za jízdy vám to bude ukazovat údaje.

U aut starších 97 bych předpokládal starej Diag, tedy systém, ktřerj vám (pokud máte šikovnou ruku) řekne co je v autě v prdelil, maximálně kolik je tepolta a tachec. -- toto pro toho kde doážš komp¨l píchnout k autu,

Jinak se dá spojit auto s drátama, a to ukáže chybu motoru na palubovce (bliká kontrolka \"K\") a určíme závadu. U mýho auto je to záležitost spojení dvouch drátů, nevím jak u jinch aut.

Pak

No možná by ses divil co všechno mi to u 405ky ukazovalo a to má na diagnostiku blbej dvoupinovej konektor.

Jen to vybavení mít sakru :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...