Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

508 a olej


Pluto

Recommended Posts

@brutall  @Multiplex406 ale no tak :) přeci se tady nebudete tahat za slovo. To ničemu v téhle diskusi neprospěje a akorát se tu ztratí info, které má nějaký význam.

Oba názory, které zastáváte, mají každý svoje opodstatnění. Výrobce samozřejmě něco určí a to by se do motoru mělo dávat jak už kvůli životnosti FAP u PSA, nebo kvůli konstrukci motoru, která neumožňuje použití něčeho jiného bez škod, tak třeba jen kvůli tomu, že to tam prostě podle výrobce patří a uživatel pak má dobrý pocit, že tam nalil to správné podle norem. Pak je skupina uživatelů, kteří naopak řeší to, co motoru vyhovuje nejvíce z hlediska mazání atd. a neřeší, zda to až tak úplně nevyhovuje normám automobily kvůli ekologii či FAP filtru.

Myslím si, že ekologie určitě hraje v normování olejů velkou roli a automobilka, která musí dodržovat emisní limity je dodrží i za cenu doporučení "horšího" oleje normou, kterou nastaví. Z toho co tady čtu jsem si udělal nějaký hodně stručný obrázek o tématu "nenormovaného" oleje a přikláním s k názoru: Do auta raději dám olej, který lépe maže, ale má třeba vyšší spotřebu (C3) za cenu toho, že uškodím anebo také neuškodím FAPu. 🤔

Myslím si, že pořád vyjde levněji nechat udělat výplach /výměnu FAPu po kratší době s "nenormovaným olejem"  a lépe mazaným motorem, než řešit to, že mi odejde něco na motoru třeba kvůli ne úplně dobrému mazání (řídký olej / lehkoběžný) ale budu mít v pohodě FAP, který stejně jednou budu řešit. Ta oprava poškozeného motoru špatným mazáním bude určitě dražší než výplach FAPu.

Než se do mě pustíte, připomínám, že jsem člověk, který tuhle problematiku absolutně nezná a udělal jsem si obrázek jen podle toho, co mi ze zdejší diskuse vyplynulo. 🙂😆

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím srovnáním s třeba tím Superbem jsem měl na mysli to, že princip obou motoru je stejný - spalovací motor. Klasika výbuch - výfuk. Ono všechno o čem se tady bavíme neprobíhá v motoru, ale až za ním. Jak odlučování pevných částic, tak katalytická redukce. A aby vše fungovalo jak má, tak musí být v první řadě v pořádku motor. Takže pokud bude motor KO a půjde z něho hnůj, tak můžeš mít systém jaký chceš. Typicky: lidí haní systém FAP/DPF, že je kazový, apod. ale už neřeší, že motor je před smrtí, tankují do něho nějakou břečku, hlavně, že je  o 30 halířů levnější.  Při funkčním motoru je FAP poměrně dlouhověký a přesahuje většinou jednoho majitele. 

A mimochodem, Ravenol is👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj, hledal jsem ale nenašel na to téma ... Nevíte, kde v Praze co okolí najdu nějakou volnou rampu na výměnu oleje??

Většinou to bývá u souboru garáží, ale je to zamknute majiteli.

Rád bych si vyměnil olej ale nemám cestu na Moravu, kde to vždy měním.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

free rampa tu nikde neni , a co bys za ni zaplatil muzes dat trebas @Vena garážmistr v jeho servisu pokud bude akceptovat tvuj matros coz ja netusim jak tu ma. dilnu ma kousek od Jiren.

jinak najit vyssi obrubnik a vystrcit cumak pred nej . nebo ti v Neratovicích pujcim za vratnou zalohu 2000,- ( neznam te) najezdy ,maj vysku 25 cm .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pe.Tr Díky za odpověď ... asi to chce jezdit a koukat se ... spíš to jde najít na malých městech mimo Prahu. O jedné vím, ale ta je strašně daleko a mají ji teď už zamčenou.

Nájezdy jsou super, ale ty má tchán taky a mám problém se tam vejít s pneumatikami. Popř. popřemýšlím o pořízení vlastních.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 8. 2020 at 16:49, brutall napsal:

Motorový olej C3 lépe maže, ale není vhodný pro motory PSA HDI. Jedná se hlavně o vhodnost oleje k filtru FAP!!!

Kdo porozumí pochopí!!! Samozřejmě kdo chce pochopit.  Důležité od minuty 14:20

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V souvislosti s normou C3 a C2 autor v podstatě říká, že filtry pevných částic jsou na tyto normy velmi náročné. Nejlépe mazací složkou v olejích je síra. Ta ale neprospívá právě těmto filtrům a tak se musí nahrazovat inhibitory tření, které jsou rozdílné pro normu C2 a normu C3. Jestliže se tedy nalije olej s normou C3 do motoru, který vyžaduje normu C2, tento sice lépe maže, ale inhibitory tření se odpařují a usazují se na stěnách filtrů pevných částic. Tady jsme u rozdílu filtru FAP a filtru DPF. Každý pracuje jinak. FAP vypaluje saze, nasáklé "eolysem" při teplotě cca.400°C na keramických stěnách, na kterých se inhibitory tření z oleje C2 "vypálí" na rozdíl od oleje C3, který DPF vypaluje při teplotě cca. 600-700°C na stěnách ze vzácných kovů. Inhibitory z oleje C3, které by se usadily na keramických stěnách FAPu se nevypálí a tento se předčasně zanese nehořlavými prvky.

Upraveno uživatelem brutall
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

brutall

opět ti budu drobet odporovat.  A trvám na tom  zkratka DPF ne FAP značí jedno a to samé a to česky "filtr pevných částic"
a budu se opakovat že metoda způsobu regenerace filtru pevných částic ať je to metoda snížením spalovací teploty pomoci aditiv (třeba eolysem) nebo v druhém případě konstrukce filtru, který je potažen vzácnými kovy  se  tyto konstrukce nerozlišují podle názvu FAP nebo DPF .

To co se především usazuje a nevypaluje se, a zanáší filtr pevných částí  je u filtrů na bázi snižování  teploty pomocí aditivace je samotné aditivum.

Jak jsem již také psal starší vozy koncernu VW také ze začátku používali filtry p,č. kde pomocí aditiv snižovaly teplotu pro spalovaní ale nikdy je neoznačovali jako FAP ale vždy
DPF (tak tomu prostě říkají Diesel Particulate Filter)

Při uvedení vozu na trh v České republice budou v nabídce výhradně dieselové motory, a to ve třech variantách: 
https://www.autohruska.cz/novy-peugeot-partner-ovladnout-nemozne/a-206/

  • BlueHDi 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou;
  • BlueHDi 100 S&S s pětistupňovou manuální převodovkou;
  • BlueHDi 75 s pětistupňovou manuální převodovkou.

Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR). Tato technologie umožňuje snížit emise již při nastartování vozu a bez nutnosti přidání aditiva pro FAP.

 

tady třeba hned na začátku
http://www.techmagazin.cz/45605
https://www.dpfihned.cz/blog/je-nejaky-rozdil-mezi-dpf-a-fap/

tady popsané funkce různých typů filtrů https://www.autorevue.cz/filtry-pevnych-castic-aneb-dpf-1/4-druhy-dpf-jejich-plusy-a-minusy

U olejů ACEA C2  / C3  je převážně rozdíl v HTHS viskozitě. C2 má sníženou HTHS tudíž zjednodušeně tvoří slabší mazací film což vede k zanedbatelné úspoře paliva ale
také může nastat situace kdy při velkém zatížení se tento slabý film začne trhat na třecích plochách.

Co se týče obsahu sýry a sulfátového popela, to je co nás zajímá kvůli zanášení filtru  je většina olejů C2 C3 dost podobně.
Hlavně je důležité a bylo by  pro motor špatné je použití  oleje C2 se sníženou HTHS viskozitou v motoru, který na to není konstruován ale naopak to ale nevadí akorát
tam nebude docílena ta požadovaná "úspora paliva" C2 snížená HTHS 

 inhibitory - co jsem tak vyčetl slouží hlavně k snížení  stárnutí oleje tím, že přerušují řetězovou oxidační reakci oleje (zvýšení odolnosti proti stárnutí). což se hlavně týká olejů                         LongLife

pozn. bohužel podle autora přiložené tabulky není žádný olej ACEA C1-C5 vhodný pro HDI protože užívá pro filrtr p.č. zrovna zkratku DPF a ne FAP ?

ACEA.JPG

ACEA_01.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Multiplex406 Oba dva víme, že FAP a DPF je to samý- filtr pevných částic. FAP se vžil pro vozidla PSA a DPF se vžil pro ostatní vozidla. FAP nikdy nepracoval bez aditiva a DPF nikdy s aditivem (nikdy jsem o tom neslyšel, že by používaly aditiva)To, že motory 1,5HDI mají filtry pracující bez aditiva a pořád je to FAP je v pořádku. Je to vžitý název pro filtry motorů PSA. Divný by bylo, kdyby si řekl někomu, kdo má vůz z koncernu, nebo Forda, že má filtr pevných částic, který se jmenuje FAP. Budeš mít pravdu, ale něco jiného je to, co se vžilo a to je, že FAP jedině s aditivem a DPF bez aditiva. Už si rozumíme?🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož první filtr pevných částic nainstaloval Peugeot, Francouzi zavedli své označení filtre à particules (filtr částic).

Anglicky mluvící inženýři zvolili název Diesel particle filter (DPF) a obě dvě varianty jsou správné – obě totiž značí totéž: Filtr pevných částic.

 

https://www.dpfihned.cz/blog/je-nejaky-rozdil-mezi-dpf-a-fap/

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu se opakovat ale ani jedna z norem ACEA není Peugeotem doporučená doporučená je norma PSA. Že může být shodná s jinou normou je jasné ale co obsahuji normy PSA rozdílného tu nepadlo. Já to nevím tak dávám olej co tam patří co je v mazacím planu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná, že mám špatný názor a dostanu zlynčováno, ale není lepší mít lépe promazaný motor, než řešit zanesení FAP o nějaký ten km dříve? Každý s FAP ho jednou bude řešit a v dnešní době proplach nestojí tolik. Nebo alespoň si myslím, že stojí méně než řešit problémy se špatně mazaným motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Vítek1 napsal:

Budu se opakovat ale ani jedna z norem ACEA není Peugeotem doporučená doporučená je norma PSA. Že může být shodná s jinou normou je jasné ale co obsahuji normy PSA rozdílného tu nepadlo. Já to nevím tak dávám olej co tam patří co je v mazacím planu. 

Vitek1

drobet pleteš dohromady jabka s hruškama:

Firemní normy olejů PSA, VW, MB a td. je něco jiného než výkonostní specifikace olejů ACEA/API

Tak že třeba nejznámější olej Total ineo ecs 5w30 norma PSA B712290 a zároveň odpovidá výkonostní normě ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, ACEA C2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, brutall napsal:

DPF nikdy s aditivem (nikdy jsem o tom neslyšel, že by používaly aditiva)

To že jsi to neslyšel neznamená že to neexistuje a nebo se to nepoužívalo. A že jsou zažité názvy Fap pro aditivanou verzi a Dpf pro drahé kovy je špatně a dělá to pak nedorozumění. Pro mně jako pro Čecha je nejlepší filtr pevných částic pracující na principu A, B.... 

Upraveno uživatelem Multiplex406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...