Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Už máte přezuto na zimu


FrantaCV

Recommended Posts

Přesně tak jsem to i udělal :D  jelikož nikde nejsou stanovené požadavky co musí M+S (a jejich kombinace) splňovat, čínské letní pneu, v mém případě Goodride jsou takto letní označeny, ono zimní není jen vzorek, je to i krom jinýho otázka směsi, tož tak, a dle české legislativy to jsou zimní pneu a tudíž s nimi mohu v zimě jezdit jak chci a nikdo ti nic nemůže říct :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové bavíte se, co kdyby. Zákonný rámec je jasně dán. Zimní gumy klidně můžeš používat i v létě se vzorkem pod 4mm. Pokud jsi účastníkem nehody, nikdo nebude posuzovat, jestli máš na autě zimní gumy se vzorkem menším než 4mm (i kdyby měl vzorek víc, nemyslím, že by to třeba ne suchu nějak ovlivnilo např. brzdnou dráhu - pokud ano, spíš negativně), takže co se technického stavu vozidla týče, tak je v pořádku (tedy pokud dodržíš rozměr dle TP a další technické parametry). S použitím zimních pneu se může řešit, zda jsi přizpůsobil svoji jízdu okolnostem (počasí a právě již zmíněné zimní gumy). Ale o tom řeč není.

 

Pokud ale nic nezpůsobíš a zastaví tě třeba silniční kontrola, pojedeš na STK, prostě cokoliv, nejsou zimní gumy se vzorkem menším než 4mm ale větším než 1.6mm důvodem k tomu, aby byla výhrada k technickému stavu vozidla - prostě plně vyhovuje (samozřejmě, pokud dodržíš zákonnou normu - tedy nebudeš mít na každým kole jinou gumu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím se smát pokaždé, když mi někdo řekne, že jezdil zimní pneu v létě a jezdili stejně jako letní. Dával sem tu kdysi fotky jednoho auta jednoho pána, kterej tohle taky tvrdil, ovšem do doby, než mi vletěl ze zadu do auta, protože v Září, v 25°C, ty gumy bzdili asi stejně, jako sjetý letní na ledu... Logicky, ikdyž budu jezdit v teple na zimácích sebeopatrněji, vždycky je tam riziko, že když někde nedobrzdím, tak budu popotahován i v případě, že nehoda nebyla mou vinou, protože někdo bude tvrdit, že se správným obutím jsem mohl nehodě zabránit, případně zmírnit následky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ovšem do doby, než mi vletěl ze zadu do auta, protože v Září, v 25°C, ty gumy brzdili asi stejně, jako sjetý letní na ledu...

 

Jo, tak takovou osobní zkušenost mám se zimními pneu také, ale důvodem ztráty adhese bylo stáří pneumatik a jejich ztvrdnutí nikoliv fakt, že se jednalo o zimní pneu. Gumy byly staré přes 10 let byť stále se vzorkem >5mm. Pokud se nepletu, tak je doporučená životnost asi 6 let. Potom pneu ztrácí své vlastnosti.

Nic to ale nemění na skutečnosti, že použití zimních pneu v létě se vzorkem >1.6mm a steně tak letních pneu v zimně je v rámci zákona legální. Druhá, pro nás řidiče (a posádky našich aut) podstatná věc je, jaké procento účastníků silničního provozu ignoruje ve své blbosti či aroganci většinu pravidel a předpisů o silničním provozu a omezuje či přímo ohrožuje ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

 i v případě, že nehoda nebyla mou vinou, protože někdo bude tvrdit, že se správným obutím jsem mohl nehodě zabránit, případně zmírnit následky...

To jako kdybych nedojížděl zimáky v létě  tedy pomalejší jízdou a měl v létě letnáky, tak bych mohl jet rychleji a dotyčný by mne nenaboural. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky koukám na to, jak se to tu zvrhne. Nikdo tady neřeší, jaký gumy mají jakou brzdnou dráhu a co by kdyby. Je klidně možné, že zimní kontinentaly se vzorkem 3mm mohou mít na suchu lepší brzdnou dráhu než 10 let starý mišeliny nebo úplně nový wanli či podobné značky. Řeší se tu jen tu "mez zákona", která říká, že zimní gumy můžeš jezdit i pod 4mm (v zimě i v létě - v zimě s rizikem, že ti to počasí nebo značka zimní výbavy nedovolí, v létě kdykoliv).

Nicméně vždy je třeba mít na paměti, že ten přede mnou může mít lepší gumy než já, a doufat, že ti za mnou mají lepší gumy než já ;)

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když potřebuji v zimě vyjet se žebřiňákem, jak na ty obruče nalepím ty zimní pneumatiky? A mohu vůbec se žebřiňákem za působnost značení "zimní výbava", když budu mít naloženou lopatu a řetěz od domácího skotu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen píši, jaká je praxe. Je to každého věc, ale pokud bych měl já osobně DN a druhý účastník by měl v létě na OA zimní pneu, tak bych se na něm ,,hojil" a pokud bych měl mít právního zástupce, tak bych se na tom točil a věřím, že bych byl úspěšný.

Pokud má někdo v létě obuté zimní pneu na dojetí, tak jezdětě prosím opatrně. I já jsme to zkoušel a jízdní vlastnosti jsou opravdu jiné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK406: Právník ti nepomůže, můžeš se třeba stavět na uši. Za zákona ten účastník nehody nic neporušil a jeho auto vyhovuje technické specifikaci. Jen tak mimochodem, i celoroční pneu má označení M+S. Takže se můžeš "hojit" jak chceš, dotyčný účastník nehody nic neporušil, co se technické způsobilosti vozidla týče nic neporušil, budeš jen za blbce. Ostatně právník ti to řekne, jen tě to bude něco stát ;)

A jak už jsem několikrát předestřel, třeba 3-4 sezony jeté continentaly s 3mm vzorkem mohou mít lepší vlastnosti na suchu, než úplně nové letní pneu z Číny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dojížděla jsem pár let zpátky na 306 v létě zimáky michelin a nevšimla jsem si absolutně žádnýho rozdílu při brždění nebo v zatáčkách, ale nejsu střelec, takže zatáčky neřežu a nejezdím, jak prase, pak bych to třeba poznat bylo... :myslim


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

407 je přezutá od prvního dne, na 306 jsem dnes nechal zkompletovat ALU+pneu a vyvazit (priste uz na to asi jebu - 840,-Kč  :bacha ) a na auto kola dam asi o vikendu ...

Na Prahu to není tak zlá cena.(210Kč/kolo) Znám i jeden pneuservis kde chtějí 1200 Kč (plechové ráfky)za přezutí OA pokud si dovezeš svoje pneu. Jednou jsem tam vezl služební Fabii a když jsem se zeptal na cenu a slečna na mě tu cifru vyhrkla tak jsem se zmohl jen na to jestli ty kola budou pozlacený tak se mi jala vysvětlovat z čeho se přezutí skládá a kolik jednotlivá operace stojí. Výměna ventilů 100,umytí kol 300 vyvážení montáž na ráfek plus montáž na auto 500 tak jsem řekl že ventily jsou minulou sezonu dávaný nový a že kola myli v servisu při sundání kvůli opravě brzd a přípravě na STK. A bylo mi řečeno že u nich se to takhle dělá a jinak to nejde, tak jsem jel jinam asi o tři ulice vedle kde jsem zaplatil 600Kč sice jsem měl "staré ventily a "neumyté "kola ale o půlku levněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Dojížděla jsem pár let zpátky na 306 v létě zimáky michelin a nevšimla jsem si absolutně žádnýho rozdílu při brždění nebo v zatáčkách, ale nejsu střelec, takže zatáčky neřežu a nejezdím, jak prase, pak bych to třeba poznat bylo... :myslim

 

 

On se ten rozdíl pozná především v krizové situaci. A vzhledem k tomu, že krizovou situaci ti zpravidla připraví někdo jiný, je ti kulový platné, že jezdíš opatrně, všechno se předvídat nemá. A pak v té krizovce to zvláště při brždění dělá přesně ten rozdíl, zda nabouráš nebo ne, či když nabouráš, tak jak moc. Ale každého věc, jestli mu ušetření reálně max pár stovek (vždyť si spočítejte, kolik by za tu vzdálenost dojetí zimáků ubylo vzorku z těch letních) za toto riziko stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...