Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chyba ABS/ESP/ASR


Moral3z

Recommended Posts

Mám takový problém, rozsvící se mi tyto chyby a poté přestane fungovat abs, esp a asr. Dle diagnostiky je to čidlo zadního kola, které ani v dia neměří rychlost.

Dnes se čidlo vyměnilo, ale chyba furt přetrvává.

Občas se mi taky stává, že mě abs kope i když jen přibržďuji (třeba jen na půl brdzy)

Neměl by někdo nápad co stím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém. Náhodilo mi vypíše auto hlášku \"ESP not funkcion\" Je to niekedy raz za mesiac, niekedy pri dlhšej jazde aj trikrát. Po resetovaní (vypnutí motora) je všetko O.K. Jeden servisák mi povedal, že vyčítal z diagnostiky, že to robí spínač brzdových svetiel. Tak som ho prestriekal Kontaktolom. Zdá sa mi, že to nerobí už tak často. Môže to byť od tohto spínača?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 2 měsíce později...

Ahoj tak taky se pridavam k lidem s poruchou ABS.Na dia zadni leve kolo ze dava spatne informace.Pri lehkem brzdeni mi kopalo do nohy lehce ABS po rozjeti vyskocila na PP ABS fault a uz to brzdilo normalne ale bez ABS ktere se tim padem vyradilo.

Reseni stacilo rozebrat vycistit (otrit) na vnitrni strane naboje magneticky krouzek,sundal sem i cidlo a oklepal naboptnalou rez pod nim smontoval a vse uz ted funguje jak ma :)

Doufam ze info nekomu dalsimu pomuze ... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me to psalo chybu ve smyslu ze dava spatne nepresne informace coz by logicky odpovidalo znecistenim a taky ze to tak bylo ...

Tobe kdyz to ukazuje to co pises muj odhad bude ze je to cidlo nejake zasekle tudiz na vymenu ... :(

[upravil dne 7/1/14 15:34 od Zemla703]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

super, rozebral jsem náboj a vyčistil, nasadil nové čidlo a proměřil dráty. Stále stejný problém... Těším se na víměnu jednotky. Konektor je OK ( prý bývá zoxidovaný ), JENŽE tam nějaké prase napojilo dvojlinku vedoucí kamsi do přístrojovky a nejspíš něco vyzkratoval a odpálil. Bylo to tam jen nechumtané, ani to debil nenaletoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, koukal jsem na to co píšete, v první řadě to chce všechny konektory co vedou od snímačů otáček, magnetické kroužky, snímače otáček pořádně očistit, vyfoukat, odrezit, konektory vystříkat nějakým kontaktolem a nacpat voděodolnou vazelínou. Ne každá diagnostika musí končit výměnou snímače otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Zdravím všechny. Užil jsem si spousty trápení s EPS a již několikrát úspěšně vyřešil.

Proto vám dám asi tak nejlepší postup "dle mého názoru" jak efektivně a nejlevněji postupovat.

1. bez diagnostiky to absolutně nejde - je mnoho důvodů proč se to pokazí: 4x kola + kroužky, snímač tlaku, mikrospínače pedálů ,řj ,kabely........

2. jako první věc by jsem udělal diagnostiku, pokud je závada trvalá zaměříme se na problém a přeskočíme až na bod:5

3. pokud je závada přechodná (udělá to za x km) zapíšeme si kde je problém (zadní L kolo....) a závady smažeme

4. pokud se závada vyskytne znova uděláme diagnostiku. Pokud je závada na tom samém místě zaměříme se na něj. Problém je ale v tom že pokud se závada dlouho neprojeví  
    sama se smaže. Je tedy nutné udělat diagnostiku hned a nebo počkat až to začne zlobit víc

5. nejčastější závady na diagnostice: koherence čidel, zkrat nebo přerušený obvod, porucha souladu koncových spínačů

6. pokud jde o spínače brzd je to nejednoduší, z největší pravděpodobností jeden vyjel, prohlídněte brzdový pedál a seřiďte vzdálenosti + proměřit obvodovkou spínače

7. nejhorší je porucha čidel na kolech, pokud se jedná o přední kolo, doporučuje vyčistit kroužky (nešahat magnetem!!!!!!!!!!!!!!). Pokud je závada trvalá vyměnil by jsem 

    čidlo hned, pokud je přechodná prohodil by jsem čidla, smazal závady a na příští diagnostice je jasno

8. asi největší problémy je se zadníma kola tam to děla: a) vadné čidlo

                                                                                            b) vadný či špinavý kroužek

                                                                                            c) špatná vzdálenost čidla od kroužku má bít 0,5 - 1,5mm nejlépe 1mm

                                                                                            d) přerušený kabel po cestě

9. ignorujte hlášky o vysoké rychlosti, to jen jdou do řj špatné údaje. Konkrétně to dělala i špatná vzdálenost čidla a to při stojicim kole

10. pokud tedy je závada přechodná doporučuji tento postup. Pořádně vyčistit vše - lůžko čidla, čidlo, kroužek. Nepoužívat magnet!!!!!!!! - destrukce kroužku

11. přehodit čidla mezi sebou a zkontrolovat vzdálenost čidla od kroužku. Doporučuji na 1mm. Buď plastovou podložkou kterou ubrousíte a nebo najít vhodně tlustou kovovou

      podložku, doporučuji lůžko čidla, šroubek a podložku namazat proti korozi třeba vazelínou A4

12. vymazat chyby a jezdit. Pokud se závada objeví znova připojit diagnostiku. Pokud je závada na druhém kole je to čidlem pokud ne je to stále zde.

13. takže teď buď proměřit kabeláž nebo sundat náboj.

14. pokud jste se jako první rozhodli proměřit kabeláž je to asi pravděpodobnější. Stačí když sundáte levý podběh a odpojíte konektor od řj často bývá problém zde že tam

      zatéka. Pokud je to vyhnilé - nutno opravit dle rozsahu poškození a doporučuji ŘJ obalit pevným igelitem

15. pokud je to zde ok musíte proměřit kabel k čidlu. Nejlépe se to dělá s vrakem čidla, uštípněte ho oholíte si kabely a strčíte místo čidla. Při měření musí mít samozřejmě 

      vodič "0ohmu". Pro ty co tomu nerozumí - když vezmu měřák a spojím mu hroty má mít cca 0,4 ohmu a méně toto + něco málo by jste měli naměřit na vodiči max 1ohm.

      Doporučuji mít někoho k ruce aby lomcoval kabely u ŘJ pak u čidla. Hlavně se přepalují nad výfukem ale myslím jen u benziňáku a pak uhnívají přímo v konektoru - není

      to vidět protože do vnitřku se to nedostane. Nový konektor koupíte bez problémů. Je nutné samozřejmě prověřit oba vodiče. A také to samé udělat zda nejsou ve zkratu.  

      Měřák dát na největší rozsah a i na tom to pro něj musí být přes limit. Je také dobré všechny kontakty pořádně namazat kontaktní vazelínou

16. pokud to není v kabeláži je to kroužkem. To se před koupí také dá ověřit magnetickým páskem.

17. Pokud jste si jistí že jste dobře vyloučili čidlo, vzdálenost je OK, kabeláž je ve 100% stavu, kroužek je OK bohužel pak už to je jen ŘJ nejčastěji tím že do ní zatéká, ale to

      zjistíte při kontrole kabeláže.

 

Tak snad jsem vám aspoň trošku pomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...