ffany Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Z ničeho nic to netáhne.kontrolka žádná nesvítí, jen se mí zdá, že není slyšet turbo. Nemáte někdo zkušenost, čím to může být? r.v. 2000 díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 Kvalita nafty, naftový filtr, váha vzduchu. Zbytek Ti rozsvítí kontrolku diagnostiky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Nesetkal jsem se s tím osobně, ale u tehle \"prvních\" HDiček byly ještě nějaký mouchy. A to: - cybka v řídícím software - problémy s ukostřením stínění plynového pedálu - problémy se zemnícím vodičem u snímačů (plnicí tlak a MAF) Projevuje se to jako náhlé snížení výkonu, nicméně ne trvalé,ale je to povahy řekněme dočasné. Pokud neslyšíš turbo a slyšet bylo, tak se může jednat o závadu ve westgate - ten je u 80Kw verze řízen ECU - respektive ECU řídí elektro-pneumatickýventil a vlastní akční člen je ovládán podtlakem a chybka může být tam - westgate zůstal otevřen a spaliny jdou trvale přepadem. ECU zjistí jen chybu v elektroventilu, ale ne už v mechanické části turba, nicméně na turbo bych moc nesázel, páč ECU má taky jeden z kontrolních parametrů měření plnícího tlaku a pokud vyhodnotí situaci, jako plym na podlaze, otáčky 3000 a plnicí tlak hluboko pod limitem, tak taky začne vřískat a rosvítí kontrolku diagnostiky... Nejjednoduší bude v první fázi to, co radí Milhaus65 až na váhu vzduchu. Ta ti rosvítí diagnostiku spolehlivě. Je to jeden z nejdůležitějších vstupů pro ECU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebik Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Jenomže váha vzduchu, jak píše Milhause právě diagnistiku nerozsvítí...., kdyby sis to přečet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 a kdyby sis to zkusil, tak zjistíš, že kupodivu rosvítí - tedy za dodržení podmínek diagnostikovatelné chyby - tedy přepálené vlákno, či přerušený, nebo vyzkratovaný obnod snímače teploty nasávaného vzduchu, který je integrován do těla váhy vzduchu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebik Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Teorie je to hezká, ale většina aut, co má v háji váhu, diagnostika nehlásí a je potřeba to změřit exaktně, ale to je fuk..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vector Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Původně zaslal: Rebik Jenomže váha vzduchu, jak píše Milhause právě diagnistiku nerozsvítí...., kdyby sis to přečet... Odpoj váhu vzduchu a auto pojede, rozsvítí diagnostiku a dávku paliva a vzduchu bude řídit podle záložní mapy. Pokud pojede lépe, než před tím a přestane vynechávat... Diagnostia zhasna sama pokud připojíš funkční váhu vzduchu a necháš jednotku usnout. Nekteré jednotky přejdou na nouzový režim.. to si pak člověk moc nezajezdí, ale diagnostiku při odpojené váze rozsvítí každá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 To Rebik: Neznám většinu aut, ale byl tu dotaz na HDi 80kW a ten motor už sem trochu proš?oural a tyhle věci i prakticky ověřil. A nechci se hádat, ale informace z váhy vzduchu je klíčová informace a ECU by o zjištění chyby měla informovat ve většině případů. Ona se na váze může prakticky posrat jen ta žhavená struna a páč čidlo jako takové žádnou inteligentní elektroniku nemá, tak je indentifikace závady pro ECU jednoznačně rozluštitelná. Nemám odpor vlákna v toleranci - chyba. Obdobně přistupuje k identofikaci chyb většiny senzorů i akčních členů, takže např vyřazení elektropneunatickýho ventilu ovládajícího EGR pouhým vytažením konektoru vede k vyhození chyby a mmch. tento ventil není zdaleka tak důležitý system pro motor jako váha vzduchu a přez to je jeho chyba signalizována. Nejsou signalizovány jen \"nezávažné\" chyby - tedy např nefunkčnost čidla atmosferického tlaku, nicméně i tyto se se zapíšou do registru chyb, ale pro jednotku není informace zrovna z tohoto snímače kritická a v tomto případě použije konstantní nadmořskou výšku a problém dál neřeší. To celý jen jako trošičku hlubší focus na otázku, proč musí být závada váhy vzduchu nejen signalizována, ale dokonce se i motor přepne do dojezdového režimu, což svědčí o důležitosti její bezchybné činnosti a monitoringu jejího stavu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Nemůžu souhlasit. Pokud je váha vzduchu odpojena, nebo se její informace rovnají nule, tak vyhodí chybu, ale v drtivé většině problému dojde ke zkreslování hodnot. Na diagnostice je vidět průběh a změna hodnot , dokonce jsou i v toleranci ale pro ECU chybné. Hodnoty neodpovídají stavu. Kdo nemá možnost zkontrolovat se správnými hodnotami, nebo to nezná z praxe, bude mít problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vendym Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Původně zaslal: ffany Z ničeho nic to netáhne.kontrolka žádná nesvítí, jen se mí zdá, že není slyšet turbo. Nemáte někdo zkušenost, čím to může být? r.v. 2000 díky. Mám zhruba stejnou závadyu, jen se mi rozsvítila žlutá kontrolka diagnostiky, motor točí tak asi do 2 500 a není slyšet turbo, vlastní turbo sice jede, (odpojil jsem jeho výtlak a fouká jak zběsilé) el.ventil podtlaku na regulaci turba \"nějak\" funguje, po vypnutí motoru klíčkem ještě asi tak dvě-tři vteřiny jede motor a pak se teprve zastaví což předtím nebylo, kontroloval jsem filtry jak palivo tak vzduch a dobrý-jaký další postup? má někdo nějaký nápad?-dík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Tak pokud ti svítí signalizace \"K\", tak je někde zjevná chybka a mazal bych s tim na diagnostiku. Příčin může bejt asi 10 a takhle s odstřelu ti to asi nikdo neřekne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marsalek Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 To ffany, pokud je motor v zatahu a ma otacky a turbo presto neni slyset, tak se nejspis turbo netoci. To muze mit dve priciny: bud se tocit nechce (mechanickou pricinu si nedokazu predstavit - snad sroubovak ve vrtuli :-) nebo nemuze (nejdou pres nej vyfukove plyny). Tu druhou variantu jiz navrhoval Hics. Pokud je chyba ve Wastegate - tedy wastegate trvale otevreno - tak to ECU sama nepozna. Auto potom jede jeste lineji nez nepreplnovany diesel. Chyba muze byt bud v pridrenem wastegate (?) anebo ve spatnem podtlakovem ovladani. Zkus premostit ten elektropneuventil a pustit do wastegate podtlak primo - moc to nehon do otacek!!! Pokud to pomuze, tak uz vis, kde je chyba. Kaja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.