Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pasta do chladiče...?


GROM

Recommended Posts

Zdravím,

zjistil sem,že mi trochu teče chladič a vzpomněl sem si,že je na to nějaká pasta.Mělo by to to zacelit,pokud to nejsou velké díry.Ale nevím,jestli sám sobě nekecám.

Nevíte náhodou někdo,jak se jmenuje,kde bych ji sehnal a kolik tak stojí?

Mimochodem,kdybyste někdo měl čirou náhodou zelenou metalízovou přední kapotu a chtěl ji prodat,tak se určitě ozvěte.Díkas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sem blbej nebo jo:myslim

Nic sem nenašel,jen krátké úryvky,jako že je to špatné a stejně se musí měnit chladič,ale nikdy nic konkrétního....

Takže-prosím Vás,kamarádi-zkuste znovu projet svýma prstama po klávesnici a mě objasnit mojí záhadu-děkuji:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: GROM

Zdravím,

zjistil sem,že mi trochu teče chladič a vzpomněl sem si,že je na to nějaká pasta.Mělo by to to zacelit,pokud to nejsou velké díry.Ale nevím,jestli sám sobě nekecám.

Nevíte náhodou někdo,jak se jmenuje,kde bych ji sehnal a kolik tak stojí?

Mimochodem,kdybyste někdo měl čirou náhodou zelenou metalízovou přední kapotu a chtěl ji prodat,tak se určitě ozvěte.Díkas.

Takovýhle pasty maj na benzínkách a tak a má to svůj důvod.

Je to vlastně oprava na dojetí do servisu. Na 405 TD sem dělal test jestli to opravdu vydrží. Jednou sem jí prohnal 190 a pasta byla v ...... (víte kde)

Takže rozhodně novej chladič :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: DjBoom

Původně zaslal: GROM

Zdravím,

zjistil sem,že mi trochu teče chladič a vzpomněl sem si,že je na to nějaká pasta.Mělo by to to zacelit,pokud to nejsou velké díry.Ale nevím,jestli sám sobě nekecám.

Nevíte náhodou někdo,jak se jmenuje,kde bych ji sehnal a kolik tak stojí?

Mimochodem,kdybyste někdo měl čirou náhodou zelenou metalízovou přední kapotu a chtěl ji prodat,tak se určitě ozvěte.Díkas.

Takovýhle pasty maj na benzínkách a tak a má to svůj důvod.

Je to vlastně oprava na dojetí do servisu. Na 405 TD sem dělal test jestli to opravdu vydrží. Jednou sem jí prohnal 190 a pasta byla v ...... (víte kde)

Takže rozhodně novej chladič :super

To jsi mě moc nepotěšil-mám taky TD.Takže nic moc.

Hmmm:myslim-budu si to pamatovat-díky za radu...

[upravil dne 19/8/05 GROM]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou dvě různé věci: sajrajt (přísada) do chadící kapaliny, a pasta (lepidlo, tmel), co se \"jen\" naplácne zvenku na díru.

Co se týče toho prvního - přísad, co se nalijí do chladící kapaliny, a po ohřátí na vzduchu polymerují (a tím v místě úniku ucpou případnou díru), to už tu bylo probíráno několikrát. Nechci toho opakovat moc, ale já sám jsem zásadním odpůrcem těchto přísad. Mj. proto, že chladící okruh nikdy neodvzdušníte 100%, vždy tam zůstanou nějaké bubliny, a to především v hlavě a topení. Takže, to třeba někdou používá a je s tím spokojen, ale já znám dost případů zničení topení a následné výměny více komponent než jen chladiče - s podstatně vyšší cenou. Ale jak je komu libo...

Co se týče druhého případu - tmel. Ten lze použít jen případě, že máte díru lokalizovánu, a jde jen o místní průraz, ne o chladič prožraný a sotva držící pohromadě. Lokální díra s tím zalepit lze, spíš ale nouzově na dojetí - nikdy to není stopro a je zde nebezpečí, že to v nevhodnou dobu povolí a vyteče. Jinak pokud je naručena jen jedna, dvě trubky toho chladiče, zbytek je naprosto OK a hodláte to takto opravit - zalepit, asi bych volil cestu úplného zaslepení těch max. dvou trubek - tedy jejich přestřižení a důkladné zapertlování, a až poté teprv zajištění lepícím tmelem.... ale upozorňuju, NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ. Lepší varianta je vždy pochopitelně dát chladič nový - porucha chlazení dokáže nadělat o řád větší škody než je cena chladiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No spíš trochu tendenčně, ale já už holt asi jinej nebudu... :) prostě je za tím pár nejen osobních zkušeností, a především dobrá pamě? a velká nechu? opakovat vlastní a cizí chyby. Většinou, jak jste si už asi všimli, doporučuju ty o hodně dražší varianty, protože hodně nerad kvůli ušetřeným stovkám (nebo i tisícům) riskuju poškození věc v hodnotě desetitisíců. Třeba to riskování někomu vychází, v tom případě gratuluju, ale já mám prostě raději věci v pucu, by? za vyšší cenu - proto jsem moje rady určeny především lidem, kterí mají slušně udržované a tak nějak hodnotné auto, kterého si aspoň trochu váží. U bezcenných střepů je to naopak fuk... pokud bych měl vrak na doježdění a následné hození do sběru, tak tam ty sebehorší sračky klidně naleju taky, ve sběrně se kvůli tomu neurazej ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm,

tak asi nejlepší bude,když se na to vykašlu a občas doleju (tak po 5000km,sem dolejval asi 2litry.)

Vím,kde ta díra je,ale prý je svařování asi stejný,jako ta pasta.

Takže na to kašlu a jdu šetřit na nový chladič,protože je mi jasný(jen můj odhad),že chladič na mojí 306 td,by? rok 94,nebude nic levnýho.

Takže děkuji všem za odpovědi a mějte se O.K. a š?astnou cestu.:roll:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mimochodem ta moje story s TD dopadla velice zákeřně.

Podle toho čůrku z přední masky krásně dopadajícího na mé OBĚ nohavice jsem usoudil že se mi za tu pastu 405ka mstí. Prostě na smíchově vylezu z auta otevřu kapotu a najednou si řikám že je mi nějaký vedro od nohou a koukám že mě ta mrcha pochcala. Ještě by se k tomu hodila bublina \" To máš za to\" :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti,to co tu několikrát popsal oddie

o používání různých přísad do chladící kapaliny majících za ůkol utěsnit netěsnosti v chladící soustavě-netěsnosti to opravdu utěsní,má to však vedlejší účinky-topení přestane topit a chladič přestane chladit.Topení jsem měnil loni vzimě,chladič vydržel do léta ale když mi v kopcích lezl teploměr ke 110°C,tak jsem dal novej chladič a teď to drží na 90.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevim, mě na 405 teklo u jedný verze topení a u druhý chladič, vždy jsem použil stejnej přísadu a je pokoj do dneška, auta jezdí topí a nehřejou se. Použili to i jiný lidi co znám a nikdo si nestěžoval. Přísada vapadá jako namletej práškovej hliník v tubě od kinofilmu a je asi na 12 litru obsahu vody. Vyrábí to údajně nějaká americká firma a cena je okolo 70 kč. Mám to v jednom autě už skoro dva roky a žádnej problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HOJ . JA MNEL PRASKLE TOPENÍ KOUPIL JSEM NA PUMPE PRÍSADU ASI 150 KČ NALIL JSEM TO DO CHLADICE A UZ 3 ROKY MAM POKOJ. KDO SE TOHO BOJI AT TO TAM NALEJE POCKÁ AZ SE MU PRASKLINA ZACELÍ A PAK UDELA VYMNENU CHLADICI KAPALINY. TIM SE ODSTRANI PREBYTECNA CAST PRIPRAVKU A MOTOR BUDE BEZ PROBLEMU . to je muj nazor a nikomu ho nevnucuji :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...