Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

607 restyl 4-door saloon 2.2 HDi 136


Lisiak

Recommended Posts

Zdravim Pani,

ako ste si uz mozno vsimli, na tomto fore som novy a tak by bolo asi celkom vhodne predstavit na zaciatok moje auticko. Pezotika vlastnim uz nejaky ten piatok a aj toto forum mi nie je celkom cudzie, ale k registracii som sa dokopal az teraz.

Takze spat k autu. Auto som kupoval na zaciatku tohoto roka (nie je to prvy Peugeot v rodine, otec vlastni taktiez tuto znacku). Ako napoveda nazov prispevku ide o P607 rv. 2005 po facelifte. Auto je po prvom majitelovi a bolo kupovane na SK ako predvadzacka. Musim sa priznat, ze bolo kupene na popud a odporucanie kamarata, ktoreho zivi svet automobilov a vie ako to v nom chodi :). Pravdepodobne by som ojazdenu P607 na inzerate nehladal, kezke vsetci iste dobre viete aku ma vo vseobecnosti povest. Otvorene, bal by som sa jej. Na druhej strane vsak treba dodat, ze po facelifte frantici podstatnu cast problemov odtranili, ale aj tak sa stale nieco najde (vid dalej). Takze som uveril kamaratovi, ze po technickej stranke je OK a isiel som do toho.

Niekolko tech. info:

motor: DW12TED4 TURBO DIESEL s BVM6 a FAP

vybava: CLAUDIA L019 \"CY\" GRAINED LEATHER

farba: KMP - PAINT RHODES BLUE

radio: \"RD4\" RDS COMPACT DISC AUDIO SYSTEM

z elektorniky chyba: JBL sustava, el. pamat na sedacky a spatne zrkadla, GPS a GSM modul, zadna okenna roletka, el. pruzenie tlmicov

A teraz niekolko problemov ihned po kupe a odstranene v ramci zaruky na neodhalene chyby:

- tiekla nafta z nadrze pri tankovani. Zistilo sa, ze bola prasknuta odvzdusnovacia hadica medzi tankovacim hrdlom a nadrzou. Opravene po mesiaci od kupy

- tiekla nadrzka na ostrekovac. Za mesiac postupne vykvapkalo 7l nemrznucej zmesi. Pricina, roztrhnute cerpadlo v dosledku cistej vody v nadrzke. Vymenene v zaruke

- z tlakovych senzorov vysiela v danej dobe uz len jeden. System je preto deaktivovany. Zatial neriesim, ked budem mat nepotrebnych 400e, tak kupim nove.

Po zhruba polrocnej bezproblemovej prevadzky som v jeden sychravy den stratil jednu krytku z ostrekovacov xenonov. Po takmer 2 mesiacoch jazdenia s dierou v narazniku som v Peugeote objednal sadu novych aj s metalizovym nastrekom (neda sa objednat po jednej).

Posledny problem ma zastihol pri dlhsej letnej nocnej ceste, kedy na mna vybehol napis, ze system automatickeho nastavovania vysky svetlometov sa porucil a kasle na mna. Co znamena, aby auto neoslnovalo, tak sa svetla nastavia na najnizsiu servisnu polohu. Uzasna vec a hlavne v pripade ak soferujete niekolko stoviek km v noci a dosvit reflektorov je 5m pred autom. Diag ukazala chybny senzor na zadnej naprave. Nic ine mi neostavalo len objednat v Peugeote novy. Medzitym som vsak problem vyriesil docasne obycajnym trimrom, ktory som zapojil do konektoru senzora a nastavil na nom potrebnu hodnotu, aby svetla svietili normalne t.j. nastavili sa po zapnuti do vychodiskovej polohy. Da sa jazdit aj takto, ale nakoniec mi prisiel novy senzor a ten som namontoval (mala poznamna, po vymene tychto senzorov je potrebne urobit cez diag novu kalibraciu. Novy senzor mal trochu odlisnu hodnotu od toho predchadzajuceho).

Takze, tieto problemy ma postihli pocas 12kkm, ktore som zatial so 607mou absolvoval. Malo alebo vela? Necham na vasom posudeni. V kazdom pripade, auto uz nie je nove a urcity servis (hlavne tento model) vyzaduje.

V buducnosti sa budem snazit prispievat do tohoto vlakna a prinasat ci uz starosti alebo radosti s mojou 607mou :).

Nakoniec by som touto cestou chcel zazelat kazdemu clenovi tohoto fora co najviac len a len stastych kilometrov a malo problemov s vasimi milacikmi :papa:.

post-51080-1410963323697_thumb.jpg

post-51080-14109633237673_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem. Snad to vydrzi co najdlhsie bez problemov.

Ohladom senzorov, na aute su uz len 3, pretoze na jednom prepustala ventilka a predchadzajuci majitel ho nechal vymenit za obycajny ventil. System som cez diag skusal len raz a videl som, ze sa ohlasil len jeden senzor. Z toho som usudzoval, ze ostatne nevysielaju, ale mohli byt len v sleep mode. Neviem, kedze mi jeden chyba, tak som to viac neriesil.

A viem, ze ventilky sa na senzoroch daju dodatocne vymenit a nemusi sa kupovat novy. Predchadzajuci majitel toto asi nevedel :myslim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Pred casom mi odisiel motorcek na naklapanie svetiel na jednom xenone.

Chcel by som upozornit, ze sa daju na 607mu objednat dva na prvy pohlad totozne motorceky. Jeden je lacnejsi a urceny do obycajnych halogenovych svetiel a ten do xenonov je 4x drahsi.

Rozdiel v PCB doske a teda aj vo funkcii je markatny ... viz. foto.

Halogenovy motorcek ma obj. cislo: 6224C0

Motorcek urceny pre xenony ma obj. cislo: 6224C3

post-51080-14109634254025_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Asi pred 3/4 rokom som dostal hlasku \"Parking assistant system faulty\". Diagnostika ukazala na jeden zo zadnych senzor, ze ma signalovy vodic skrat na plus pol. V tom case som trochu pohybal kablovym zvazkom v mieste prechodu do zadneho naraznika a niekolko mesiacov bol pokoj. Takze som si myslel, ze je niekde porusena izolacia na kabli.

Chyba sa opat objavila pocas Vianoc. Tentokrat vsak uz pohybanie kablov nepomohlo. Chybu som chcel odtranit, takze naraznik musel ist dole. Ked clovek vie co kde a ako, tak za 30min je dole. Vybral som senzor na ktory ukazala diagnostika a pokusal som sa ho premerat. Senzor obsahuje tri kontakty, plus, minus a vystupny signal. Prechodovy odpor medzi plusom a signalom bol cca 200kOhm, co Boschacky system vyhodnotil ako strat a odstavil cely parkovaci asistent. Zaujimave bolo, ze tento odpor narastal s rastucou teplotou a pri 20C uz bol takmer nekonecny. Pri 0C bol spominanych 200kOhm. Z tochto dovodu som pocas leta nemal ziaden problem. Usudzoval som, ze dovodom moze byt nejaky vadny vstupny filtrovaci kondenzator, ktory som chcel najst a vymenit. Tak som senzor rozobral, odstanil zadnu epoxidovu vrstvu. Po vzhliadnuti vnutorneho zapojenia som vsak viac menej rezignoval. Potreboval by som vybrat von celu PCB dosku, ale otazka bola, ci to ma vobec zmysel.

Tak som nakoniec objednal novy senzor priamo v Peugeote, namontoval a system opat funguje ako ma.

post-51080-14109634949468_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Motorcek stieracov:

Po niekolkomesacnom bezproblemovom chode sa 607ma opat ozvala. Pocas jednej prietrze mracien prestali stierat stierace. Naskor som ucitil v kabine auta ako keby spalene vinutie motora (prsalo dost, takze motor bezal na najvyssej rychlosti t.j. na druhej), nasledne nasledovalo spomalenie zotierania az sa stierace definitivne zastavili. Neskor som zistil, ze 30A poistka na motor stieracov splnila svoje zivotne poslanie a porucila sa do vecnych lovist. Po vymene poistky stierace dokazali bezat len na cyklovac (prva, nizsia rychlost), pri permanentnom stierani dochadzalo k odpaleniu poistky. Bolo jasne, ze vymena motorceka ma neminie.

Na fore sa podobny problem uz riesil a zistenim bolo totalne opotrebovanie uhlikov a doporucenie kupit len a len novy motorcek pretoze pouzity moze predstavovat casovanu bombu v podobe opatovnej skorej vymeny.

Tak som objednal priamo v Peugeote novy kus...

Po vymene motorceka som stary otvoril, pretoze ma zaujimalo co bola pricina zlyhania v mojom pripade. Problem bol presne ten isty ako tu uz niekto popisoval, opotrebovane uhliky uz az na minimum a zhorena izolacia vynutia na rotore motorceka.

V mojom pripade otazka znie, preco motorcek stieracov rezignoval na svoju cinnost pri 135kkm? Preco sa tak rychlo opotrebovali uhliky? Ak to nebolo vadou danej serie, tak potom podobny problem musi riesit takmer kazdy majitel 607my.

post-51080-14109639294922_thumb.jpg

post-51080-14109639295295_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Výmena ABS senzora.

Nedávno si 607ma opäť vyžiadala pozornosť. Systém začal hlásiť ihneď po naštartovaní problém s ABS/ESP. Následná diagnostika označila príčinu problému zadný pravý senzor. Chcel som si však byt celkom istý, že problém je skutočne v senzore. A tak som začal na nete bádať ako sa dajú premerať ABS senzory. Na nete je obrovské množstvo informácii ako na to a väčšinou sa odporúča senzor premerať jednoducho ohmmetrom a funkčný senzor by mal vykazovať okolo 1,5kOhmu.

A teraz pozor! Tento postup je vhodný aplikovať na 607mu len z 50 percent. 607ma pred faceliftom používala systém s indukčnými ABS senzormi. U tohto systému sa sníma na výstupe indukované napätie na vnútornej cievke. A z princípu tejto veci sa dá na ňom merať odpor. Tento systém sa dá ľahko identifikovať podľa ozubeného snímacieho prstenca na polosi resp. náboji kolesa.

Viac info o týchto senzoroch napr. tu:

http://rb-aa.bosch.com/boaasocs/index.jsp;jsessionid=86723D11BEC532E4C6F83A46325E8BD0.sundoro2?ccat_id=339

607ma po FL už dostala modernejší systém ABS/ESP od Boschu založený na Hallových ABS snímačoch. Výhoda týchto snímačov je v tom, že nie sú citlivé na elektromagnetické rušenie, nevadí im špina a ani olej pretože výstupný signál je už digitálny. Na snímanie sa už nepoužíva ozubený prstenec, ale magnetická páska bez zúbkov.

Viac o týchto senzoroch je tu:

http://rb-aa.bosch.com/boaasocs/index.jsp;jsessionid=86723D11BEC532E4C6F83A46325E8BD0.sundoro2?ccat_id=340

Vo vnútri snímača je integrovaný operačný zosilňovač a čo je pre nás dôležité vedieť, výstup má open collector. Z tohto dôvodu nemá zmysel merať jeho vnútorný odpor. Ja som však meral a nameral som zhruba 900Ohm, čo indikovalo, že výstupný tranzistor je asi prerazený a preto defacto nefunkčný. Na novom snímači so nenameral nič.

Objednávací kód na zadný indukčný ABS snímač je: 4545 83

Objednávací kód na zadný Hallov ABS snímač je: 4545 H4 (po facelifte).

post-44345-0-80000300-1434913453_thumb.j

post-44345-0-45989400-1434913464_thumb.j

post-44345-0-08811100-1434913470_thumb.j

post-44345-0-09976700-1434913480_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...