Jump to content

Výfuk-co to je?


uulik
 Share

Recommended Posts

P.409 D.1,9.rok 90. Chcí se zeptat všech co,co je to za kus výfuku nebo tlumiče,je to hned za motorem a vypadá to jako velkej opálenej olejovej filtr.Mam tam asi díru,tak abych věděl na co se mam ptát.Všem co vědí a poradí dík.

Link to comment
Share on other sites

já ho neplatil zatim tam mam ten se kterym sem ho koupil, zatim sem kupoval rouru, a tlumič sem tam stlaskal samos domos.

dufam zes chtel napsat 309 ze jo. kdybys mel nejak dotazy nebo novy zkusenosti tak dej vedet na forum / modely/309,

jinak dneska sem přetěsňoval motor tak sem zas o něco moudřejší

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem to taky a je to nějakej zachytávač sazí, měli ho jenom některý verze, ale řek bych , že je zbytečnej. Když mě proreznul tak jsem ho sundal a tu díru zaslepil klingeritem a ocelovou destičkou a byl klid, mám to do dnes a vše ok.

Link to comment
Share on other sites

Tak sem se dnes poptával po mototechnách a všude to znají jako odlučovač sazí,kdybych chtěl kyblík tak to budou znát taky.V jednom obchodě ho měli za 750k a kousek vedle za 1300k. První Polsko,druhý itali. Ptal sem se jestli to není něco jako rezonátor,tak prej neni a souhlasně dál tvrdili odlučovač. Peg.neni ani 409 ani 309 ale405. Freedy a neni to tím zaslepením hlučnější? Volil bych taky tu nejlevnější variantu,nevím jestli bude taky ta nejlepší?

Link to comment
Share on other sites

Na zvuku se nic nezměnilo a ani na výkonu. Takhle jsem to už kdysi vyřešil u citroenu Bx , kterej měl stejnej motor a taky v pohodě. Teď jak jsem řek to mám na svý 405 a žádnej problém. Jinak jsem to vyděl u dost peugeotů a citroenů jako nejlevnější řešení. Jedinej problém byl s tím , jak tu baňku vyndat, když nechceš sundavat sací a vejfukový potrubí, protože moc prostoru tam neni a musel jsem použít karboflex abych to baňku u pravil a na dva díly vyndal ven.

Link to comment
Share on other sites

V katalogu ND v německé verzi se to jmenuje \"SCHALLDAEMPFER\" - Schall by podle mých kusých znalostí němčiny měl být zvuk, a Dämpfer je tlumič. Jako lapač sazí to v žádném případě fungovat nemůže - zajedno je rychlost proudění v tom místě taková, že tam asi těžko nějaké napadají, a i kdyby nakrásně ano - tak co s tím pak, až se to naplní? Myslíte, že se to chodí vysypávat jako popelník z kamen??? Že tomu ovšem prodavači říkají \"lapač sazí\" mě ani trochu nepřekvapuje - jsou to prodavači, ne konstruktéři. Jinak malá perlička - objednací číslo na 205/309/405D je 172128, Peugeot to v českém ceníku překládá jako \"část výfukového potrubí\" (asi aby to i ti prodavači našli a nemátlo je to :) ), a koncová cena s DPH je v ofic. ceníku necelých 600... ;)

Link to comment
Share on other sites

U Peugeota bude taky na skladě - akorát nikdo neví na kterým :D :D :D

Třeba maj jen překlep v ceníku... každopádně, když se objedná, tak třeba už za dva týdny dorazí ;) Eště se někdo mrkněte, co tentýž díl stojí u Citroena, jestli není dražší - většinou tam bývají díly levnější, ale u tohodle pochybuju.

Link to comment
Share on other sites

co já vím tak by to měl být údajně kompenzátor, což mě přišlo i logický jako malá tlak nádobka ve které se tlumí tlak. rázy, stejné je to např. u kotlů taková ta čevená baňa. No a zvuk to samo tlumí taky, není tlak. ráz není zvuk. :mrk mk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...