Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,9 D


Ladis

Recommended Posts

Mám dotázek. Tendle motor s označením DW8, má k tomu někdo nějaké informace?

Někdy se uvádí objem 1856 tuším, někdy 1905 cm2. Pak ještě jeho varianta DW8B. V čem se liší?

Měl by být montován do 206, 306, Partnerů a Expertů, takže by jich mělo jezdit docela dost ...

V historii toho moc nezaznělo, což mně k předpokládané četnosti výskytu dost překvapilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor D9B s obsahem 1905 a výkonem 51kW je ten starý XUD 9, co se dával do 405, 306 a lecčehos dalšího až do r.98. Je to totéž jako 47kW varianta v 205 apod, akorát má jinou hlavu (tvar sacích kanálů).

Motor DW8 (typové označení bývá WJZ) je jeho nástupcem, dával se od modelů 99 výš (do 206 možná i dřív, nevím) - 206, 306, Partner, Expert a klony (totéž od Citroenu - Xsara, Berlingo, Jumpy....). Oproti staršímu XUD9 má o něco menší obsah (přesně nevím), výkon zůstal cca stejný (50kW). Celý ten motor je o něco subtilnější a zřejmě i lehčí, není už to takové bago jako XUD9, i když ne o moc. Údajně už to také není až taková držák, jako byly ty starší typy, ale pořád je velmi solidní. Já s ním žádné zkušenosti nemám, ale auto s ním bych s naprostým klidem koupil - je to poslední celkem jednoduchá mechanická atmosféra, by? už do čerpadla nějaká elektronika kecá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, nad tím už jsem kdysi taky špekuloval. Hlavně to neber s 1,9TD, to je fakt neštěstí... leda za nějakou skutečně super cenu, s rizikem, že se ten motor bude muset dělat.... Jinak Expert do 99 má taky D9B, teprvá od 99 má ten DW8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamoš s tímdle autem má již dvoletou zkušenost s proběhem 50 000 km/rok.

Má 1,9 TD a nemůže si stěžovat. Jedině co tu měnil docela intenzivně jsou prvky přední nápravy. Docela často odcházejí ramena a \"všechno\" vespod. Což leze do peněz, když jedno rameno je řádově za 6800, atd. Právě vzhledem k pohotovostní hmotnosti všichni by volily tu 1,9 TD. Máš s tím tady nějaké špatné ohlasy? Ten D9B bych si předělal, nebo koupil. Drahej moc nebude.

To auto co tu stojí v bazaru, to je takový brouk v hlavě. Jdu to dneska trochu víc obhlídnout. Rok 96, vizuelně hodně zbědovaný stav, i když žádná zásadní koroze nezaznamenána. Původně bílá barva přestříklá modrou (no, obávám se že nabořeno geometrie potvrdí nebo vyvrátí, jináč od toho rovnou metu na míle daleko), zase je to z užitkové verze předěláno a schváleno pro 5 míst, 2 šoupací dveře....

Je to takové protichůdné auto za cenu 69 000.

No, cena lecsos naznačuje, ale v případě že geometrie neukáže že je kastle hnutá (vizuelně mně to až tak moc nevadí, hlavní je pro mně funkční stav) tak mám takové cukání ho koupit. Na ten náš rorčus co furt vozíme s otcem a na odvoz věcí úplně super.

[upravil dne 19.8.05 Ladis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně těhle motorů právě v Expertech/Scudech/Jumpy je padlých - to auto neutáhnou, a každej jim dává kouř. Podívej se např. na mobile.de (jen podívěj, nekupuj ;) ), kolik jich je s motorschaden... Pak zavolej na vrakáče, jestli maj ten motor (DHX, jako ve 406 a 806), a co za něj tak chtěj. Případně za kolik se tenhle motor dá řešit.

Znám několik případů, kdy se do tohodle auta majitel vsypal neuvěřitelně. Prasklé hlavy a lízlé kliky, to je dost časté téma těhle motorů. 306-ku a 405-ku utáhly celkem v klidu, ale ve 406, a natož v ještě těžších 806/Expertech se podle mě nikdy neměly objevit! Koupit se to samozřejmě dá, ale dopředu počítat s touto eventualitou - tzn. extra levně. Mmch., můj bývalý 1,9TD, co jsem měl rok a půl v kombíku, nakonec putoval právě do Scuda, jednomu neš?astníkovi, co mu předtím padly dva za sebou (doufám že do třetice všeho dobrého... ale asi to spíš pak raději prodal).

69tis za r.96 a 5 míst v TP, by? překopávky, docela jde, ty auta se hýbou o třetinu dráž. Takže to za úvahu stojí, jako dělník. 96-ka bude starší motor D9B.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P.S. jeden D9B motor mám kdyžtak doma navíc, byl schovávanej právě pro tyhle účely, ale už jsem koupil něco úplně jiného, takže motor je případně volnej... je to r.91 nebo 92 (teďka nevim), cena 10 - ale dát ho můžu až v půlce září, do tý doby se do skladu nedostanu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Jo, nad tím už jsem kdysi taky špekuloval. Hlavně to neber s 1,9TD, to je fakt neštěstí... leda za nějakou skutečně super cenu, s rizikem, že se ten motor bude muset dělat.... Jinak Expert do 99 má taky D9B, teprvá od 99 má ten DW8.

To:Oddie - je ten motor tak zly aj v 405? mam sice verziu DHY/TE, ale aj tak - lebo ho mam teraz v 405, a zatial???....!!!! ide ako hodinky.

[upravil dne 20/8/05 ludom]

[upravil dne 20/8/05 ludom]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šel jsem nakonec od toho. Je to přetočený přes boudu, střecha a sloupky pomačkaný, metrák hrozně vybroušenýho kytu na střeše a obou bočních dveřích. Motor hyn, ještě k tomu bez několika krytů a to i rozvodů. Takové docela veliké neštěstí.

Náhodou v dalších z bazarů stál úplně stejný Expert, ve velice pěkným stavu, jak kastle, tak motor. Ale netuším, proč majitel v nákladovém prostoru flexou odbrousil obě výstuhy na boku, co jsou od poloviny kanstle vzhůru ke střeše.... No, odpověď chlapa od autobazaru \"Asi mu tam zavazely\" mně jaksi neutěšila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...