Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

C8 Blue Orange


Komar1981

Recommended Posts

Jsem od prirody psavec, mozna to bude krapet zdlouhave. A co se tyce aut, jsem typ cloveka, ktery k nim nema vztah pouze coby ke spotrebni zalezitosti.

Jak se k nam dostal?

Vanoce 2012

Muj drahy otec se zblaznil. Pod stromeckem cekaly klice. Do te doby jsme jezdili rozpadajicim se, ale spolehlive slouzicim R Megane Scenicem 1997. Predtim Sierrou 1987. Takze kvalitativni a prostorovy posun o tridu vys. Radost z noveho kousku do rodinneho autoparku kazi pouze obavy me 160cm zeny, ze je to \"velky jako krava a jak s tim budu parkovat na sidlaku\". :D Ale zensky se musej cvicit, dneska uz zvlada parkovat i s autobusem na maximalne druhy pokus.

Uz to odpoledne [na Stepana, kdyz jsme byli na te navsteve] vyklizime pred barakem Rencka a stehujeme se do noveho. Domu uz jedeme Citroenem.

Auto ma nejakych 142 a pul tisice najeto, vevnitr vycistene, zachovale, velike. Co mi chybi hned, to jsou ruzne schranky, suplicky, policky atp. kterych ve Scenicovi bylo jak na pouti. Vsak jsme si rikali, ze pro paseraky by to bylo idealni auto. Taky posez za volantem je divnej, ta rovna podlaha mi prijde blizko, resp. sedadlo nizko nad podlahou, ale clovek si zvykne. :)

IMAG0542.jpg

Fotogaleka

Vecer dopisu pokracovani az do soucastnosti. Nektere veci se nezdaly byt takove, jako zpocatku. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Szivani s \"autobusem\" probihalo na vsech frontach, musim rict, ze pocatecni nadseni krapet kazilo vrzani zadnich vrat a pozdeji i skripani stahovacky pravych posuvnych dveri. Od pocatku jsme taky meli nakrivo dvirka schranky pred spolujezdcem. Jinak se auto zdalo ve velice dobrem technickem stavu. Pedal spojky trosku vibruje, ale nevenoval jsem tomu nejakou zvlastni pozornost....

Prvni co me opravdu nakrknulo, tak to bylo objeti klicema od nejakyho bezmozka a par tukancu od dveri. Proste sidlak :fnuk Spotreba z puvodnich 11.6 [ktere mi predaval tatik] klesla do jara na 10.5 a moje uvahy o LPG nebo Ethanolu vzaly za sve. Navic mivali jsme kdysi Citroen XM, od te doby mam tuhle znacku za znacne citlivou na jakekoli zasahy do elektriky. :D

Prvni vetsi problem prisel nekdy v kvetnu. Cestou za babickou na druhou stranu Prahy nam prestal autobus radit. Zaradit slo velmi ztuha nebo vubec. Trhalo mi srdce a nervy, kdyz jsem musel tech 300 metru dojet aspon pred barak drahe tchyne. Pak putovalo auto do servisu. Vysledkem byla nova spojka, zavadou bylo zadreni loziska na vystavovacim kominku [nebo jak se tomu nadava] a proslapnuti pritlacaku.

10500 s praci. Zvlastni bylo, ze lamela spojky byla sjeta jak smazka z Vaclavaku. Neklouzala, to bych poznal, ale asi tomu nasemu autobusu daval nekdo predtim dost na prdel.

Cerven - porad mi pije krev oblozeni dveri. Mam pocit, ze musi kazdou chvili upadnout. Takhle fusersky pridelany tapecy, to jsem u zadny znacky nepoznal [skoda, Ford, Renault, Audi, VW, MB]. Nekde ma pocit, ze neco chybi. Zacina ve me hlodat pocit, ze to nekdo kompletne odstrojoval. Hlavne pravou stranu, leva je lepsi. Na prave strane jsem taky musel hned zpocatku pritahovat matky drzadla na B sloupku. Buh vi, co s tim kdo delal.

Cervenec - dovolena na chalupe se krome odpocinku take nesla v duchu zjisteni, ze ma autobus zalakovane hrany vyklopnych okynek a take zalakovanou tesnici gumu. To bud museli byt ve fabrice sjety na plech anebo to nekdo lakoval pozdeji. Zadni vrata se doskripala do faze [vlozim fotku], ze prodrely lak. To pozdeji resim nalepenim korkove podlozky, tim se vymezi vule, spara dvere/kastle se zvetsi a prestava to otravne povrzavani. Naopak se o neco odrelo okno posuvnych dveri. Pri stahovani to skripe, jak kdyz tam nekdo nechal kreminek mezi sklem a gumou. Na skle je krasna svisla cara. Vrazdil bych. Mimojine skoro-tchan automechanik se taky priklani k tomu, ze prava strana je lakovana znovu.

Srpen - dostavam chut si neco rozmontovat. Nejdriv padne hul na Rapida a davam dokupy resty, pak se prichomejtne i Citroen. Hlavne to skrabani okna potrebuju vyresit, sundavam tapecy, gumy, krytky a zjistuju nasledujici:

- hodne tech plastovych prichytek chybi nebo jsou rozlamane

- stahovacka neni v horni casti vubec prisroubovana. Sklo tak jezdi vychylene a dre se. Navic to skripe, jak je to cele zkrizene

- dvere jsou z roku 2009.

- zadni blatnik ma v hrane u dveri viditelnou hranici kde konci lak, pozdeji zjistuju, ze na leve strane je to lakovane az za hranu. Prava strana konci u hrany, hrana samotna je svetle seda. To same na strane u kufru. Leva lakovana az za roh, prava pouze po hranu spary. Pak uz je tam videt jenom dofuky na sedem podkladu.

Vzhledem k tomu, ze geometrie je ok, auto nikam neutika - treba pri brzdeni a tak, asi to bylo nejaky odreni nebo drobnej stouchanec na pravou zadni cast nebo soupaci dvere. Ani me nestve, ze neni autobus \"neposkvrneny\", spis me pije krev to, ze ten kreten, co to strojil, to delal narychlo naoko, takze to ted po nem musim predelat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ted par nudnych faktu:

r.v. 2007 [uvedeni do provozu 11.6.2007]

zeme puvodu NL

motor: benzin 2.0i 16v 103kW

prevodovka: 5q manual

barva Blue Imperial Matt

pocet mist 5/8 [tak je to v OTP] - sedacek mam pouze 5

vybava horni stredni:

dvouzonova automaticka klima

parkovaci asistent

elektricka okna

tempomat

svetla H7

kozeny volant/radici paka [nevim, jestli standardne maj vsechny]

bez:

elektricky posuvnych dveri

destoveho senzoru/automatickych steracu

dle vypisu vybavy pouze airbag ridice a spolujezdce [asi, rozlustete sami: PREDNÍ BOCNÍ AIRBAG NAFUKOVACÍ VAK PRED BOCNÍ JEDNODUCH + AIRBAG SPOLUJEZDCE NAFUKOVACÍ VAK NA STRANE SPOLUJEZDCE]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I pres drobnosti jsem s autem maximalne spokojeny. Precijen je to uz moderni a bezpecne pohybovadlo. Sice jsem zklamany z par detailu, ktere chybi, ale kvuli tomu se svet nezbori.

Treba nechapu, ze takove auto [puvodne za tolik penez] nema programovatelny cyklovac steracu, detekci prasknutych zarovek, chytrejsi ulozne prostory [na Scenika nema]. Taky me dostalo treba to, ze nejdou stelovat gumove dorazy zadnich vrat. Treba z Favorita si pamatuju, ze byly dorazy na zavit a smrtelnik mohl doladit dosednuti kapoty/vrat na mm presne. Treba i moznost vyndat z 2. rady stredni sedadlo a bocni posunout vic do stredu. Jo, je to prkotina, ale uz kolikrat jsme jeli v Renckovi ve 4rech a meli tam kralovsky prostor kolem a ne, ze byli jednou stranou nalepeni na dvere a na druhe strane zela desna doura. :cool:

Co vitam velice je automaticka klima, soupacky, super vec, pomalu bych je chtel i dopredu :D a taky ten zavadlovy prostor. To je bezedna jama. Taky jsem moc spokojeny s volbou motoru. Benzin i presto, ze s autem jezdime kratke prazske trasy se studenym motorem, nema nejakou neocekavane velikou spotrebu. Navic treba ted pres leto se diky dalnicnim presunum snizila k 10ti litrum. Neni to malo, ano, ale na takhle velike auto je to OK. Otazkou je spis, jestli mit takove velke auto na mestske presuny... to je ale zas uplne jina pohadka.

No uz koncim. Jak se rika \"darovanemu koni na zuby nehled\". Beru to tak, ze auto byl darek, ted vsechny prachy, ktery bych musel investovat do jeho koupe, muzu venovat do servisu a udelat z toho hyckaneho pracanta [paradoxni oznaceni, co?].

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tieto airbagy : vodič, spolujazdec (viď. nápisi na volante a palubke), bočné airbagy (z boku na sedačkách čierne umelé kritky s náposom airbag) a mal by si mať aj hlavové (na B a C stlpiku tiež nápis airbag). Štandardne sa dávalo 6 airbagov.

Pekne si tu zhrnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak se ptáš k čemu je tohle v zavazadlovém prostoru,tak ta druhá fotka je správně. Pokud dáš sedačky do třetí řady,tak přesně v tomhle to má být uchycené a potom pás přiděláš do sedačky. A v tom kufru nemáš koukám světýlko. Ano v tomhle místě by mělo být.

Jinak jak píšeš,darovanému koni na zuby nekoukej. Pročetl jsem to celé. Máš svatou trpělivost,asi jako já. Naše auto se mi moc líbí a zatím se snažím investovat,aby jezdilo:D. Od rodičů jsem nikdy auto nedostal,pouze peníze na něj a volba byla tedy na mě. A i když nebyla zrovna asi dobrá,jsem spokojen,teda než se něco zase podělá.

Pokud budeš jezdit víc než do toho auta investovat,tak buď rád. A jestli jsi spokojen,tak ještě lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skodovka je puzzle pro zacatecniky :-)

Dneska zjisteno, ze zatejka pravyma soupackama (po desti) a prednim trojuhelnikem u spolujezdce (par kapek v mycce, jinak ne). Takze dalsi patracka kudy tudy a vymyslet nejaky to doutesneni :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

za moment budeme mit tech 150 000, takze Citrous prosel servisem :-)

delaly se

- rozvody vc. pumpy

- remen k altiku [nebo k cemu ten druhej drazkovanej remen sakra je] :-)

- olej

- chladici kapalina

- brzdovka

ozyvalo se nejaky klepani vpravo od predni napravy, ale servisman nic nenasel, navic to ted vypada, ze to nedela, tak uvidime. za mesic sup na prezuti na zimni papuce a hura jezdime. :cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Po jistych operacich s autem jsem bytostne presvedcen, ze sice bylo opravovane [nove dvere a lak], ale stav kilometru prekvapive souhlasi. Je to zcela opacna situace nez jsem pocital: ze bude mit auto najeto vic a bude nebourane :roker

Takze po servisu jsme natocili prvnich 150 000 kilometru. Buh s nami! :super

post-48081-1410963360859_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

V den, kdy odstavili forum mi pri prepinani z omezovace na tempomat zahlasil palubni pocitac chybu \"Engine management faulty\" a prestaly tyto dve vymozenosti fungovat. Ale auto jelo. Nastesti.

No nedalo se nic resit, rady nemozno dohledat... Po dvou dnech, kdy bylo vracene toto forum ze zalohy mi rano vola draha polovicka, ze ikonka zhasnula a vsechno funguje.

Je to zvlastni shoda nahod?

Je to snad zamer konstrukteru auta?

Nebo v tom maji prsty mistni admini?

Kazdopadne prosim adminy fora, NEVYPINEJTE TO! Potrebuju jezdit. Spolehlive :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...