Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Stažení kotoučů - soustruh


Fx

Recommended Posts

Původně zaslal: Ladis

Stáčet kotouče nedoporučuju. Materiál kotoučů při stáčení se dost trhá od nože, vzniká dost hrubá povrchová struktura (ve výrobě to samozřejmně taky soustružily, jenomže to pak taky projde tepelnou úpravou).

Pokud se povede stočit kotouč trochu rozumně (většinou 2/10 vyjdou solidně- opravdu solidně, ne považovat dejaký výtvor za solidný práci), tak takjaktak se za chvilku zvlní nestejnoměrným tepelným prohřátím před zvlněním.

Pokud nekope hodně tak jezdit, pokud hodně tak koupit nové..

K tomu třepání a vybracím z kopce, mně udělal pneumatika malou bublinu (přední náprava) a při brždění z kopce to dělalo solidní mazec.

[upravil dne 22.7.05 Ladis]

Nevím no :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ladis

Stáčet kotouče nedoporučuju. Materiál kotoučů při stáčení se dost trhá od nože, vzniká dost hrubá povrchová struktura (ve výrobě to samozřejmě taky soustružily, jenomže to pak taky projde tepelnou úpravou).

To co tu píše původně Ladis neni až tak úplně pravda: pakliže se kotouč přetáčí ostrým nožem a při malých otáčkách (cca 100 ot/min) při co nejmenším posuvu,tak se materiál ani netrhá a drsnost povrchu neni o moc horší než z prvovýroby.Vím o čem mluvím ,protože jednak pracuju ve firmě kde se brzdové komponenty vyrábí a jednak jsem si doma na soustruhu už pár kotoučů přetočil, jinak pro informaci-kotouč kterej kope do pedálu brzdy nebo volantu při brždění má házivost cca od 0,07 výše a kotouč kterej je dobře přetočenej má 0,02-0,03, což je hodnota z prvovýroby.To že kotouč prochází tepelnou úpravou neni taky jistý-tepelnou úpravou prochází jenom některý kotouče,který jsou při teplotě cca 300stC nastříkaný kovovým práškem-povrchová úprava.Zbývající jsou jenom lakovaný popř.jenom konzervovaný.

Takže pokud to přetočí někdo kdo to umí,tak v tom nevidím problém, hlavně ale síla přetočeného kotouče nesmí klesnout pod dolní mezní hranici-jak už zde bylo zmiňováno.Jinak já kotouče nepřetáčim-(jenom pro sebe),protože povrchová vrstva jetýho kotouče je jakoby kalená a dost na tom odchází nože a mě nebaví je pořád brousit. To? moje poznatky z výroby a přetáčení kotoučů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost blbý místo na šetření peněz. Kotouče stojej pár korun.

Stáčet? Jedině nevětraný a stejně se mi to zdá jako nesmysl.

Pokud chce někdo dovádět má si koupit vrtaný lépší ještě drážkovaný.

Sice to trochu žere destičky ale kotouče se nezkroutěj :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Jen dotaz- podařilo se mi sjet destičky na kov a nevim, jestli mám koupit i nový kotouče, protože nevypadaj, že by jim něco bylo a zvlněný (moře) taky nejsou.

Pokud v kotouči starý destičky vyžraly drážky tak je to lepší protože než si to sedne budeš mít nový destičky poloviční. Záleží na tom jak máš sjetý kotouče

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi dávno se někde objevil odkaz na orovnávání kotoučů přímo na autě, ale netuším, kdo to má, jestli to někdo vůbec nabízí. Von ten strojek na to byl poměrně drahej - na to jakou má naprd návratnost. Mám i dojem, že ta orovnávačka sama byla bruska, a ne nůž... a bylo by to i logické. Ale nevím, nechci si moc vymýšlet, nadto stejně rozumně orovnatelných kotoučů bývá málo, většinou je to spíš na výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...