Fx Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Nevíte, kde v Praze/Ostravě a okolí by někdo stočil kotouče? Vzal jsem Oktávku na Sosnovou, kotouče jsou nový, ale dostaly dost čoud, takže je potřebuju trochu stočit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Nedávno sem tu četl, že je to blbost. Buď je opotřebit běžně, nebo koupit nový. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinďa Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Původně zaslal: Fusion Nedávno sem tu četl, že je to blbost. Buď je opotřebit běžně, nebo koupit nový. Přečti si celý pokec : [upravil dne 14/8/05 Pinďa] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Původně zaslal: Ladis Stáčet kotouče nedoporučuju. Materiál kotoučů při stáčení se dost trhá od nože, vzniká dost hrubá povrchová struktura (ve výrobě to samozřejmně taky soustružily, jenomže to pak taky projde tepelnou úpravou). Pokud se povede stočit kotouč trochu rozumně (většinou 2/10 vyjdou solidně- opravdu solidně, ne považovat dejaký výtvor za solidný práci), tak takjaktak se za chvilku zvlní nestejnoměrným tepelným prohřátím před zvlněním. Pokud nekope hodně tak jezdit, pokud hodně tak koupit nové.. K tomu třepání a vybracím z kopce, mně udělal pneumatika malou bublinu (přední náprava) a při brždění z kopce to dělalo solidní mazec. [upravil dne 22.7.05 Ladis] Nevím no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted August 14, 2005 Author Share Posted August 14, 2005 Mně to nevibruje, ale píská a kotouče se sjely dost podivně, takže zkusím to stočení jako první možnost, a když to nevyjde, tak nové Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kovi Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 nechápu proč kotouče nestáčet, já jsem si to nechal udělat několikrát a nikdy jsem s tim neměl problémy, teda pokud by to snad stáčel nějakej antitalent. jen nelézt pod dovolenou mez! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bůček Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Původně zaslal: Ladis Stáčet kotouče nedoporučuju. Materiál kotoučů při stáčení se dost trhá od nože, vzniká dost hrubá povrchová struktura (ve výrobě to samozřejmě taky soustružily, jenomže to pak taky projde tepelnou úpravou). To co tu píše původně Ladis neni až tak úplně pravda: pakliže se kotouč přetáčí ostrým nožem a při malých otáčkách (cca 100 ot/min) při co nejmenším posuvu,tak se materiál ani netrhá a drsnost povrchu neni o moc horší než z prvovýroby.Vím o čem mluvím ,protože jednak pracuju ve firmě kde se brzdové komponenty vyrábí a jednak jsem si doma na soustruhu už pár kotoučů přetočil, jinak pro informaci-kotouč kterej kope do pedálu brzdy nebo volantu při brždění má házivost cca od 0,07 výše a kotouč kterej je dobře přetočenej má 0,02-0,03, což je hodnota z prvovýroby.To že kotouč prochází tepelnou úpravou neni taky jistý-tepelnou úpravou prochází jenom některý kotouče,který jsou při teplotě cca 300stC nastříkaný kovovým práškem-povrchová úprava.Zbývající jsou jenom lakovaný popř.jenom konzervovaný. Takže pokud to přetočí někdo kdo to umí,tak v tom nevidím problém, hlavně ale síla přetočeného kotouče nesmí klesnout pod dolní mezní hranici-jak už zde bylo zmiňováno.Jinak já kotouče nepřetáčim-(jenom pro sebe),protože povrchová vrstva jetýho kotouče je jakoby kalená a dost na tom odchází nože a mě nebaví je pořád brousit. To? moje poznatky z výroby a přetáčení kotoučů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Dost blbý místo na šetření peněz. Kotouče stojej pár korun. Stáčet? Jedině nevětraný a stejně se mi to zdá jako nesmysl. Pokud chce někdo dovádět má si koupit vrtaný lépší ještě drážkovaný. Sice to trochu žere destičky ale kotouče se nezkroutěj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dundee Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Jen dotaz- podařilo se mi sjet destičky na kov a nevim, jestli mám koupit i nový kotouče, protože nevypadaj, že by jim něco bylo a zvlněný (moře) taky nejsou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoby Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 no mám taky sjetý desky až na kov a ani mě nenapadlo, že bych při výměně desek nevymněnil kotouče dy? to stojí pár kč Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Původně zaslal: Dundee Jen dotaz- podařilo se mi sjet destičky na kov a nevim, jestli mám koupit i nový kotouče, protože nevypadaj, že by jim něco bylo a zvlněný (moře) taky nejsou. Pokud v kotouči starý destičky vyžraly drážky tak je to lepší protože než si to sedne budeš mít nový destičky poloviční. Záleží na tom jak máš sjetý kotouče Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dundee Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Tak mám kotouče nový, protože se mi vntřní deska při zabrždění před srnou kousla, takže kotouč je v háji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Kdysi dávno se někde objevil odkaz na orovnávání kotoučů přímo na autě, ale netuším, kdo to má, jestli to někdo vůbec nabízí. Von ten strojek na to byl poměrně drahej - na to jakou má naprd návratnost. Mám i dojem, že ta orovnávačka sama byla bruska, a ne nůž... a bylo by to i logické. Ale nevím, nechci si moc vymýšlet, nadto stejně rozumně orovnatelných kotoučů bývá málo, většinou je to spíš na výměnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.