Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

kompresni tlaky ve valcich p.205


hiphoper123

Recommended Posts

no prave proto to potrebuju vedet. Delaj se 3 druhy tech 1.9GTi a podle ty kompese bych mel zjistit,jakej to vlastne vykon.Ja mam akorad knizku o 405 a tam je ta tabulka dots prehledna,tak to musi bejt i v ty knizce o 205. Je tam napsanej obsah motoru a pocet kW a pod tim je ten tlak napsanej ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až si přestaneš plést kompresní poměr a kompresní tlak, možná pochopíš, že touhle cestou se nikdy tomu typu motoru nedobereš ani největším omylem. Kompresní poměr je totiž konstrukční záležitost, a na motoru jej nemáš šanci bez rozebrání motoru na kousky jakkoliv změřit - a i po tom rozebrání bys s tím měl hodně velký problém - především ve změření objemu spalovacího prostoru.

Kompresní tlak naopak změříš snadno, ale ten napoví jen a pouze to, nakolik je motor v pořádku. Samotné kompresní tlaky závisejí na všem možném, mj. na těsnosti kroužků, ventilů, a také třeba na stavu nabití baterie při měření a na kondici startéru. Takže že bys podle kompresních tlaků nějak určoval typ motoru, tak na to můžeš leda tak zapomenout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: hiphoper123

no prave proto to potrebuju vedet. Delaj se 3 druhy tech 1.9GTi a podle ty kompese bych mel zjistit,jakej to vlastne vykon.Ja mam akorad knizku o 405 a tam je ta tabulka dots prehledna,tak to musi bejt i v ty knizce o 205. Je tam napsanej obsah motoru a pocet kW a pod tim je ten tlak napsanej ....

Asi bude jednodušší se poohlédnout na motoru po typovém štítku.Třeba 88kW je motor XU9JAZ, štítek na motoru DKZ.Měřením kompresního tlaku to těžko zjistíš, jak Ti vysvětlil Oddie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Štítky se bohužel dají prohazovat či ztratit, takže to také není stopro - ale rozhodně je třeba skutečně štítkem začít. Další věc, na kterou je třeba se mrknout, je vnější výstroj motoru - třeba typ vstřikování apod., v tom bývají také malé odlišnosti, které někdy napoví. No a poslední věc je změření výkonu na brzdě - on totiž hodně starý a jetý motor beztak nebude mít původně udávaný výkon...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kompresi změříš uplně jednoduše, vymontuješ všechny svíčky, odpojíš kabely od stříkačky, to aby ti nelezlo palivo do válců a pak měříš každej válec zvlášt, zapojíš měřák místo svíčky a pak na pár sekund budeš startovat. měřák si můžeš udělat i doma, stačí stará svíčka do který vyvrtáš díru zespoda udělej závit na ventilek co se dávaj na kola, zezhora navařit trubičku a osadit manometrem. ten ventilek je tam, aby ti v tom zůstal měřenej tlak, aby sis to mohl změřit sám bez asistence. snad to tkhle stačí:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro benzíny je pro měření kompresních tlaků důležitá ještě jedna věc - musí být plně sešlápnutý plyn, aby byla plně otevřená škrtící klapka. Jinak já při měření tlaků odpojuju startér, a zapojuju si na něj kabel a tlačítko přímo pod kapotou - takže nemusím lítat nikam zapínat klíček, a nemusím nic odpojovat - zapalování je vypnuté...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...