Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Divné chování ventilátoru (uvnitř vozu)


MilanF1

Recommended Posts

Před měsícem přestal fungovat ventilátor (nad nohama spolujezdce), jelikož mám \"okénkovou klimatizaci\", nevadí mi to (zatím). Nicméně měl jsem ho venku a spálil jsem se o hliníkový chladič, který je na něm :o

Proměřil jsem kontakty a štáva tam jde. Rozebral jsem ho, nesmrdí. Namazal jsem místo, kde běžně vrže (píská) a dal zpět do auta. A on naskočil, ale druhý den opět nešel.

Je pravdou, že se neotáčí úplně volně, je možné, že by byl zadřený?

Případně sháním jiný :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak ma vo vseobecnosti elektronicke zariadenie viac nez 50-60 stupnov, nie je to celkom normalne a urcite to neprospieva jeho zivotnosti. Ak vylucime chybu konstruktera, tak je tam pravdepodobne nieco \"nacate\", pretazene....

Na samotny motor z vystupu regulatora idu sice dva vodice, ale do regulatora by mali ist tri.

Ako si to rozbehol? Bolo to pripojene do povodneho konektora v aute, alebo na stole napajane z externeho zdraja (aku)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, jdou tam 3. V jednom je 12V, ve druhém ve V měnily dle pohybu ovládače a třetí 0.

Zkoušel jsem to na konektoru v autě. Nejdříve jsem koukal, zda dobře drží konektor, přihýbal jsem i kontakty, to nepomohlo. Pak jsem ho měl venku, namazal a pak jeden den fungoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

si ho mal len tak napriamo skúsiť či sa točí len tak s káblami cez baterku a budeš vedeť či je pridretý alebo nie

Ak motor napriamo, tak by som URCITE odpojil motor od toho polovodicoveho regulatora.

EDIT: pre doplnenie, piny v konektore by mali byt nasledovne funkcie:

- 2 kostra, vodic 2101

- 3 ovladanie otacok, vodic 1401

- 4 +12V z relatka, vodic 2201

[Edited on 2/8/13 14:03 by miroja]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Normálně fungoval, reagoval na ovládač (změna rychlosti) a v poloze vypnuto se stále otáčel - jako vždy...

Tak potom by to mohli byt uhliky, rele ventilatora, nejaky iny konektor v ceste napajania ventilatora a mozno aj konektor medzi polovodicovym regulatorom a vlastnym motorom. Ci ten si tiez napruzil?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malo by to byt v hornom rade relatok tretie z lava (vedla prerusovaca smeroviek - sedeho).

Edit: Teda to rele na ventilator nie je sede, ja ho mam zelene ;)

Pre inspiraciu, nasiel som obrazok rozmiestnenia relatok po FL:

[Edited on 5/8/13 08:45 by miroja]

[Edited on 5/8/13 08:57 by miroja]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale on mi proud do ventilátoru jde ... :myslim

Pisal si, ze privodny trojpinovy konektor na ventilatore je skontrolovany a je OK. Mas to overene, ze aj vtedy, ak sa ventilator netoci?

Ak som spravne pochopil, tebe sa teda netoci ani na minimalne otacky ked mas regulator vetrania v stredovej polohe.

Tak potom by som kontroloval

- vlastny elektromotor, (uhliky)

- elektronicku regulaciu pri motore ventilatora (studaky), pripadne spojenie regulator <-> elektromotor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...