Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vyndání rezervního kola


jbily

Recommended Posts

Uznávám, že blbý a primitivní dotaz, ale... Ztratil jsem originální klíč na kola, kde na druhém konci je zářez na odšroubování závěsu, na kterém visí rezervní kolo. Včera jsem se s tím pachtil, ale nešlo mi to odmontovat - jak a čím to řešíte? Neměl jsem u sebe moc vercajku, tak a? vím, co připravit. Rezervu jsem ze celou dobu měl vytaženou jen jednou, takže ten závěs se závitem půjde asi dost ztuha...

Díky

Btw. pažoutí systém uchycení rezervy je podle mne pěkná blbost, jakákoliv nutnost výměny kola znamená - i v relativně příznivých podmínkách - slušně zaprasené ruce, nohy, no prostě všecko... :( V zimě jsem měnil kolo na dálnici u služební oktávky, za 10 minut nebylo co řešit, pohodička, v čistotě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odmontovat jakkoli (hasákem) a nech si na ten šroub navařit matici nebo kratičký šroub se šestihrannou hlavou, pak to uděláš klíčem na kola.

Zespodu je dobré celý ten závit napatlat vazelínou, aby byl do budoucna chráněn před korozí a špínou.

Ještě jeden tip - používal jsem na 605:

To kolo tam nasadit a zvednout na háček byl nadlidský úkol, zvláš? v čistém oblečení. Pomáhal jsem si nůžkovým zvedákem, zapřeným pod ten kovový držák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno má svý výhody a nevýhody. Když máš zase rezervu klasicky pod podlážkou v kufru a náhodou jedeš s kufrem naloženým až po střechu, tak to taky není nic příjemnýho všechno vyložit, vytáhnout rezervu a potom to zase naházet zpátky. Tohle se mi stalo jednou na horách když jsem přímo prorazil o šutr fungl novou pneumatiku, jeli jsme v autě tři, kufr narvaný věcma, byla tma jak v pytli, sněžilo a já jsem zjistil, že nemám klíč na kola :bojim Naštěstí se našel ochotný řidič, který mi klíč půjčil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je ta rezerva vystavena extremnim vlivum a je vicemene stale zasvinena ale take v tom nevidim problem i v tom co poznamenal Driver... btw. ruce mas pak stejne zasvineny od toho kola ktery menis a ja si standartne vozim jedny pracovni rukavice stale v kufru..

PS: S tou matkou to je opravdu velice dobrej napad ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Driverem s tím, že obě verze mají své výhody i nevýhody. Přestože mám Pažouty rád a tento je můj druhý v řadě, vždy jsem našel na tomto systému - pro mne - spíš více nedostatků a nepohodlí. Samozřejmě záleží na tom, za jakých okolností je člověk nucen s rezervou manipulovat (plný kufr x hnus na silnici x bláto na polničce x přimrzlý, zarezlý hák, zkorodovaný disk rezervy...)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

No podle mě má více nevýhod systém pažout - nevím jak vy, ale kdybych měl naloženej kufr, tak se stejně k té blbé matici nedostanu a kolo nepovolím :-( Takže stejně budu muset z kufru něco vyházet.

Navíc mě štve že tam není plnohodnotná rezerva, nechtělo by se mi jet třeba do chorvatska s tím malým prckem :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem ten závěs rezervy o víkendu rozhýbal, takže jsem zas na chvíli v klidu (do dalšího zatuhnutí...). Nicméně - kolo mám plnohodnotné, i když na 14\" disku (185/65/14), v létě ale jezdím na 15\" (195/55/15). V tom nebude ani tak problém, otázka je, kam s tou 15\" pneu, kterou píchnu. Do toho držáku pod auto se mi nevejde a kam ji nacpu v případě plného kufru nevím...

J.

PS: Toto \"cvičení\" jsem prováděl v naprosto ideálních podmínkách - teplo, sucho. \"Aplikoval\" jsem i rukavice. Zjištění je takové, že je nutné brát s sebou ještě nějakou plachtu nebo igelit, protože tu rezervu nevytáhnu ani nenandám zpět bez toho, že bych si - minimálně - kleknul, ne-li lehnul pod auto...

PPS: do toho Chorvatska odjíždím zítra ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mely by tam bejt dve diry v tom uchyceni k autu .. ja tam mam standartne rezervu 195/55 15\" a vejde se bezproblemu .. a myslim si ze i na tohle nastaveni by tam 14\" nemela litat.. to druhy je totiz si myslim pro NEplnohodnotnou rezervu.. btw kdyz dobre namazes tak to jen tak nezarezne .. aspon ja s tim nikdy neml problem

PS: Tak bud jsem sikovnej nebo sem carodej ale i bez kleknuti jsem schopen kolo vyndat i zandat a to vse s 15\" :P

Nekdy na srazu muzem vyzkouset :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky mam plnohodnotnou rezervu a vejde se v pohode... akorat je potreba vyhodit tu dojezdovku a dat tam normalni disk... pocitam, ze tomu tak neni jen u GTI verzi :myslim:aut

co se tyka reznuti, staci to obcas prostriknout a namazat... na 309 to nezarezlo ani po 15 letech, (narozdil od zadni napravy, ktera sla hned po koupi do srotu :grr )

a u rezervy uvnitr musis VZDYCKY vyndat VSECHNO, tady staci vyndat par drobnosti nad sroubem, coz je docela vyhoda.

co se tyka reznuti samotne rezervy, ja ji vzdycky na jare vyndam, umeju od soli a bordelu, trosku osetrim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove,asi neznate system skoda 120 :super Pokud mate lehce promacklej kufr,tak rezervu vyndate jen za pomoci tazneho lana a nejblizsiho stromu a pokud mate uzovku tak neodevrete ani zamek co drzi suplik rezervy.

Je to mozna trochu na prd,ale pokud se to poradne rozhejbe a namaze ten zavit rezistinem,nebude to problem rozebrat. Mista je tam dost a dojezdovy kolo nemusi bejt extra krasny.Taky bych nechtel vyhazovat kufr kdybych nekde nalozenej pichnul.Pristup se mi zda vcelku dobrej a kdyz by tam byla matka :D .Malokdy cpu nakupy az k zadni stene. Jinak klic pasuje i ze zigula a krasne drzi i v original drzaku na klic :roker .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...
Původně zaslal: jbily

Tak já jsem ten závěs rezervy o víkendu rozhýbal, takže jsem zas na chvíli v klidu (do dalšího zatuhnutí...). Nicméně - kolo mám plnohodnotné, i když na 14\" disku (185/65/14), v létě ale jezdím na 15\" (195/55/15). V tom nebude ani tak problém, otázka je, kam s tou 15\" pneu, kterou píchnu. Do toho držáku pod auto se mi nevejde a kam ji nacpu v případě plného kufru nevím...

J.

PS: Toto \"cvičení\" jsem prováděl v naprosto ideálních podmínkách - teplo, sucho. \"Aplikoval\" jsem i rukavice. Zjištění je takové, že je nutné brát s sebou ještě nějakou plachtu nebo igelit, protože tu rezervu nevytáhnu ani nenandám zpět bez toho, že bych si - minimálně - kleknul, ne-li lehnul pod auto...

PPS: do toho Chorvatska odjíždím zítra ;)

No tak to já se těším, že se mě to snad taky povede :roll - nafouklou rezervu už zpátky nevrátím - tak ju vozím v kufru ;) ale už aby šla zpátky pod zadek :)

P.S. ač mám 405...

[upravil dne 11.5.2008 budvar]

post-0-14109600535706_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

u své bejvalky 405 jsem to obtížně rozebral,závitníkem a očkem projel závity namazal a pak to šlo.Jak se dlouho nepoužívá tak pak to dovede nasrat,když to nejde dolů.Vlasní zkušenost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je divný,ja jsem tam měl místo rezervy daný kolo 15\" 185/55 vešlo se tam uplně v pohodě.Na original litem disku od Peug.klec je asi origo.Akorát ten šroub byl už navařenej na šestihran,nevím jestli nebyla delší ta závitová tyč.Takže u 306 to nemuže byt problém!::super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me pohoda...mam i zkusenost s vymenou v noci v desti na rušne silnici(Česke Budejovice-Vodnany) a slo to rychle...Nasadil sem rukavicky(vozim v kufru troje kdyby mel nekdo chut zabrat) a uz sem jel..nestopoval sem ale myslim za cca 5-8 minut nebylo co delat a upaloval sem k domovu..I kdyz sem jel cca 110-130 a je na dojezdovce psano 80 Km/h nic se nedelo a jelo to v poradku..matku a celou kostrukci pravidelne kazdy rok nekolikrat vyndam a promazu,kolo skouknu a vycistim a pohoda..:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som rezervu daval dole prednedavnom prvy krat a nebolo to nic strasne, klaknut som si musel ked som ju tam daval ale to je vsetko.

Rezerva bola troska nahrdzavena, ale iba troska, aj tak som ju vybrusil, natrel a nakoniec natrieakal na cierno :)

Mam iba dojazdovku, ale menit ju nebudem :D A klietka je dost velka, verim ze by sa tam mestilo hocico vecsie, 15 trebars v pohode...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...