Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tažné zařízení


msna

Recommended Posts

@Milan+ podívej se do jakéhokoliv návodu k montáži TZ a podle návodu se všechny spoje utahují momentovým klíčem. A šrouby co drží kouli v rámu TZ se např. u M12 utahují na 87 Nm.  Jak psal někde na první stránce @kirkiz tak TZ je homologováno jako celek včetně koule takže se demontovat nemá. Nevím jak je to pokud by zakrývalo RZ ale ať pátrám v paměti jak pátrám tak většina dnešních vozů má RZ o dost výš než v nárazníku. Na jaře sem si dělal autorizaci na montáž TZ tak mi tady neříkej jak se to má dělat. Netvrdím že při montáži všechny spoje utahuju momenťákem ale zrovna kouli do rámu jo protože tam je to o držku když by se ty šrouby natáhli přetažením.  Některé firmy dokonce po montáži spoje které jsou přístupné " plombují " barvou aby bylo na první pohled patrné jestli tam nedošlo k neodborné manipulaci která má samozřejmě vliv na trvání záruky.  Netvrdím že jsem na TZ takový odborník jako @kirkiz ale pár už jsem jich namontoval takže vím o čem mluvím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Vena garážmistr napsal:

@Milan+ podívej se do jakéhokoliv návodu k montáži TZ a podle návodu se všechny spoje utahují momentovým klíčem. A šrouby co drží kouli v rámu TZ se např. u M12 utahují na 87 Nm.  Jak psal někde na první stránce @kirkiz tak TZ je homologováno jako celek včetně koule takže se demontovat nemá. Nevím jak je to pokud by zakrývalo RZ ale ať pátrám v paměti jak pátrám tak většina dnešních vozů má RZ o dost výš než v nárazníku. Na jaře sem si dělal autorizaci na montáž TZ tak mi tady neříkej jak se to má dělat. Netvrdím že při montáži všechny spoje utahuju momenťákem ale zrovna kouli do rámu jo protože tam je to o držku když by se ty šrouby natáhli přetažením.  Některé firmy dokonce po montáži spoje které jsou přístupné " plombují " barvou aby bylo na první pohled patrné jestli tam nedošlo k neodborné manipulaci která má samozřejmě vliv na trvání záruky.  Netvrdím že jsem na TZ takový odborník jako @kirkiz ale pár už jsem jich namontoval takže vím o čem mluvím.

 Já tě nechci poučovat,pár kulí jsem známým taky namontoval a stačilo stk  zápis, hotovo,žádný papír o odborné montáži,ne jako jsi tady před chvilkou střílel cenu  co by to stálo a pak si třeba přizpůsobil cenu svoji,tak to teď působí. Barevné spoje na šroubech se praktikují všude, kde se pohybuje více lidí ve firmě,taky to máme při stavbě cnc strojů ,je to jen vnitropodniková záležitost,že už to někdo utáhl,záruku na tohle nikdo neuhraje. Samo sebou,koule je homologována jako celek,ona snad k tobě přijde smontovaná? Takže do kastle moment,první montáž také a pak už je to každému jedno. Jináč o demontáži to vyhláška říká jasně a ne žádný ženský. Tak se nerozčiluj,že máš certifikát.:myslimJináč na trhačce,když se to zkouší,tak se také musí vše utáhnout na moment a pokud to máš v ruce,tak od prvního dosednutí už víš o kolik jsi třeba otočil a další zkoušky se fičí naostro. Myslíš ,že technik ze zkušebny DEKRY, zaplacený to kontroluje. Přijede, odpálí se to a jede on-line na netu doma za těžký peníz. Jen nevím kolik už to je kmitů,ale je to cca na tři,čtyři dny.:papa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Vena garážmistr napsal:

Zajímalo by mě jak moc daleko jsem od skutečné ceny.

Na 5008 to vyšlo lehce přes 10. Soupravy různých tažných zařízení a různých elektroinstalací znám, dlouho jsem sháněl sám. Nikdy jsem se ale nedostal pod 8. U BMW či Fabie právě nebyl problém komplet za 3500. Kamarád to slíbil udělat s potřebnými papíry a pak se toho zalekl, takže nerad, ale musel jsem si Peugeotu. Samozřejmě, že měli vícenáklady a byly i nějaké ty reklamace, ale funguje to. Trošku nevzhledně vyřízli nárazník... Jen mám velký problém v tom, že koule je asi o 8 cm výš, než na jiných autech a tak při vyjíždění z garáže rvu zadní lampy u přívěsů a i jinak karavan za tím vypadá dost nepřirozeně. To už jako reklamaci neuznali, prý je výška normální. Kdo ví, třeba mám nestandardně vysoký zadek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by jsi si musel vyžádat montážní podmínky přímo v Pežo,jak mají stanovenou výšku pro kouli,třebas docela známá firma ze slovače ,když potřebuje udělat tažák,tak za zapůjčení auta tu kouli po homologaci dodala,myslím Galia. Ze škodovky to jsou elaboráty na několik stovek stran co se musí splnit. A za další tam pak jsou i zaruční podmínky na auto,pokud se montuje jinde než u prodejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se na to tady chlapci koukám jak Vás provokuje má narážka o ženské ruce která utahuje kouli u tažného. Myslel jsem, že tu nadsázku pochopíte. Nu což, příště použiji přesné znění zákonů a vyhlášek. Jak na tu debatu koukám, tak se tady zase schyluje k napadání. No u toho já být nemusím. Čau      

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
Návštěvník
před 4 hodinami, radim.1008 napsal:

Chtěl bych dát tažné zařízení na 5008mu.

Pokud máš parkovací senzory ber bajonet, zrovna v pátek jsem řešil pevné TZ na 5008, které viděli senzory.
Každému to říkám, ale lidi si nedaji poradit.
Už se mi to stalo i u C4 a C4 Grand Picasso.
Jediné řešení je potom demontovat kouli tažného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@radim.1008 pokud chceš TZ abys mohl tahat vlek "  okolo baráku " tak bych ho spíš dal na 306.  Na 5008 TZ 4300 Kč ( bajonet 8300 Kč) elektrika originální 4200 Kč na 306 TZ 3000 Kč ( bajonet 4100 Kč) elektrika 500 Kč rozdíl v maximální váze  vozíku je 400 Kg kdy 5008 může táhnout bržeděný 1800 kg a 306 1400 kg.  Práce na 306 bude o hodně jednodušší protože té stačí obyčejná elektrika natahaná z lampy přímo do zásuvky.  Prosím Tě jsou to jen zhruba orientační ceny abys měl představu jaký tam může být rozdíl v ceně.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.vaseautodoplnky.cz/tazne-zarizeni-pro-peugeot-5008-od-2009-typ-vertical-autohak-f37v/    Tenhle typ jsem použil já k ukázkové ceně .  Je to takové míň viditelné řešení než ten od SVC navíc má větší nosnost i když u TZ je počítána max. váha na nejvyšší specifikaci auta a ta se odvíjí od motorizace a dalších jiných hodnot.

Jasně že chápu že počítáš s tím že 5008 bude sloužit déle než 306. Ale třeba tady u nás má 5008 starosta a taky chtěl TZ možná 2-3 roky zpět. a když zjišťoval co a jak tak si raději  koupil ještě jedno auto tuším že Punto které TZ mělo a tvrdil že ho to vyšlo + - stejně jako nechat namontovat TZ na 5008  hlavně ale on to potřeboval na časově omezenou dobu když rekonstruoval chalupu. Takže když rekonstrukci dokončil tak Punto s TZ poslal do světa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...