Jump to content
reprema

nádržka na aditivum

Recommended Posts

Zdravím členov fóra,

problém - kvapká mi z nádržky na aditivum.

Je to síce možno 10-20 kvapiek za noc, no znepokojuje ma to. Neviem identifikovať miesto odkiaľ to kape. Auto má 145 000 km, neviem, či bol menený FAP filter, či bolo dopĺňané aditivum, ani jeho množstvo.

Zamyslieť sa nad

1.doplnením aditiva

2.výmenou nádržky (je to iba nádržka, alebo je v nej pytlík s aditivom?)

Poraďte

Zatiaľ ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. to budeš muset, včetně nastavení diagnostikou, že jsi ho tam dolil

2. se musíš podívat, kde to teče (to by ses musel ohnout - citát z Marečku...). Což myslím vážně, kapání aditiva není typická závada, jaká by se dala řešit přes počítač. Asi jsi chytil kámen a něco je poškozené.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zohol som sa ;), no aj tak som to miesto nenašiel .... par kvapiek som našiel na vrchnej časti nádržky od kolesa...

Tvoja odpoveď znamená, že by som asi mal uvažovať o výmene celej nádržky s aditívom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje odpověď především znamená, najít kde to teče, abys neměnil zbytečně.

Jsi si jist, že je to aditivum a ne stékající voda od kaluže?

Následná výměna je snadné řešení, možná taky lepit, utěsnit??? Nejprve najdi problém, případně odkloň nádržku, podívej shora, očisti hadrem, atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

som si istý že je to aditivum.... červenkatá viskózna kvapalina....

súhlasím, nájsť problém ...

... pokiaľ by bola prasknutá nádržka, je jej amen? treba meniť ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je taková sr.čka, která se při tankování vstříkne do nádrže a slouží ke snížení teploty hoření sazí při regeneraci fapu.

[upravil dne 26/6/13 12:28 od elton]

Share this post


Link to post
Share on other sites

elton odpověděl správně, v tomto případě se jedná o snížení zápalné teploty sazí.

Je otázka, jak tomu tedy budeme říkat, EOLYS, CERIN, nebo prostě aditivum pro FAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já jen upřesňoval, že to není to aditivum, co přidáváš při tankování do paliva a má zlepšit jeho vlastnosti (mazivost, lepší rozprášitelnost, antikorozní účinky).

obecně tedy aditivum = přísada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, ono se tam stříkne podle toho kolik jsi natankoval obvykle do pár minut po natankování. Obecně bys měl tankovat víc než 10 litrů a nejezdit do dna :), když tankuješ míň, může se ti stát, že tam žádné aditivum nepřidá anebo když je to na hraně, tak tam může naprskat větší koncentraci. Ani jedno není optimální.

Všechny ty řešení spalování pevný částic jsou na prd, co ale naděláme. Mě by se líbila možnost vyvolat regeneraci ručně, když vím, že prostě pojedu vyšší rychlostí pod zátěží pár minut nebo desítek minut, tak to tomu systému prostě řeknu. Myslím, že někteří japonci to tak mají.

[upravil dne 27.6.2013 11:14 od Pacho69]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto ti řekne, že bys měl doplnit - je to warning palubního počítače. Nádržka by měla vydržet cca 120tis, při 60tis se dělá kontrola. Přesnou informaci ukáže diagnostika. Nádržka se dá dolít svépomocí - na diskuzích jsou postupy - je potřeba jen správné aditivum. Pokud se ti už ale rozsvítí kontrolka, pouhé dolití nestačí, je třeba hlášení vymazat z diagnostiky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdy je v nádržce čidlo, a někdy to počítač pouze odečítá od plného množství. U 5008 to bude spíše druhý způsob. Takže záleží, zda auto nebylo stočené, zda neuniklo aditivum, zda po dolití aditiva dotyčný nastavil na počítači opět plné množství.

Doporučuji obrátit se na nejmenovaný servis v Zábřehu (až tam s něčím pojedeš). Oni mohou kouknout do nádržky a mohou vyčíst, jaký je stav v počítači. Netrvá to dlouho a nestojí to moc.

Za normálních okolností, tedy pokud do toho nikdo nerýpal, tak ti auto bude hlásit, až bude málo aditiva, něco jako \"FAP aditive level low\".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdy je v nádržce čidlo, a někdy to počítač pouze odečítá od plného množství. U 5008 to bude spíše druhý způsob. Takže záleží, zda auto nebylo stočené, zda neuniklo aditivum, zda po dolití aditiva dotyčný nastavil na počítači opět plné množství. Doporučuji obrátit se na nejmenovaný servis v Zábřehu (až tam s něčím pojedeš). Oni mohou kouknout do nádržky a mohou vyčíst, jaký je stav v počítači. Netrvá to dlouho a nestojí to moc. Za normálních okolností, tedy pokud do toho nikdo nerýpal, tak ti auto bude hlásit, až bude málo aditiva, něco jako \"FAP aditive level low\".

Zdravím a kde je ta nadržka na to aditivum u Peugeotu 5008

 

Vdaka za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

V zavazadlovém prostoru:

attachicon.gifpug.jpg

 

To je nadrzka na AdBlue. Na aditivum do FAPu by mala byt pred pravym zadnym kolesom, ale obavam sa ze bude tmava a nebude vidno hladinu.

 

Ten druhy obrazok je z ineho fora.

post-50609-0-11097800-1433400052_thumb.p

post-50609-0-79275100-1433400158_thumb.j

Edited by PetoD3

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je nadrzka na AdBlue. Na aditivum do FAPu by mala byt pred pravym zadnym kolesom, ale obavam sa ze bude tmava a nebude vidno hladinu.

 

Ten druhy obrazok je z ineho fora.

Vdaka páni....za obrazky  a popis..... :potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry den panove, mam 5008-ku teprve mesic a tak se s ni spise zzivam a sonduji co kde je a co si kde mam hlidat. Motorizacne 1,6 HDi, 6-ti kvalt. Celou dobu jsem jezdil s benzinovym motorem a tak jsem otazku nejakeho adetiva resit vubec nemusel. Proto se na Vas obracim a chtel bych trosku poradit Kdyz jsem se dival na net, tak znacek a barev adetiva je mraky - doporucujete nejake nebo naopak nektere vubec nebrat. A z toho co jsem tu ted cetl, pochopil jsem dobre, ze u 5008 je nadobka na adetiva pro FAP (filtr pevnych castic) nekde v zavazadlovem prostoru a pokud v ni dojde, tak si auto samo rekne ze chce dolit? A adetivum do nafty se tedy leje normalne pri koupi plne nadrze primo pri tankovani do ni? Dekuji za odpovedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...