Pecanek Odesláno 8. srpen 2005 Sdílet Odesláno 8. srpen 2005 Zdravím, Mohl by mi někdo podat nějaké vysvětlení k názvu "lišej" týkající se brzd. Nechal jsem si vyměnit brzové kotouče u P309 diesel. Nějakou dobu bylo vše OK, ale časem se při brždění začali rozklepávat kola (a volant). Když jsem to reklamoval u "svého" servisáka, řekl, že brzdy chytly lišej. Pak s tim něco udělal a prý by to mělo být lepší. Nebylo, spíš je to pořád horší. Dokonce dochází při otáčení koly v první fázy ke klapnutí (asi se v uchycení kol díky vibracím něco začalo uvolňovat). Zatim s autem lze jezdit, ale vzhledem k plánované cestě do Alp a blížící se zimě by asi bylo vhodné začít konat. Lze tato závada opravit, zmizí časem sama, nebo je nutné provést znovu výměnu kotoučů??? Díky TP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rebik Odesláno 8. srpen 2005 Sdílet Odesláno 8. srpen 2005 Předpokládám, že máš nechlazené kotouče, kdy stáčet je finanční nesmysl, u soustružníka necháš 400-500 a nové stojí 1000 kč. Závada se nezlepší, lišej kotouč chytne spíš při dlouhodobém stání, pokud jezdíš aspoň jednou týdně prudši přibrždění to řeší. Otázkou je zda jsi s kotoučema měnil i desky a zda to někdo pořádně vyčistil.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 8. srpen 2005 Sdílet Odesláno 8. srpen 2005 jen tak pro zajimavost, je to na kotouci nejak videt? nebo se to z nej neda poznat, jen podle projevu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 9. srpen 2005 Sdílet Odesláno 9. srpen 2005 Na kotouči to jde vidět. Jsou to takové tmavší místa na vybroušené třecí ploše. Je to nerovnoměrně napálená vrstva z brzdových destiček. Bývá to většinou projevem jízdy s malým využíváním brzd, lehoučkým bržděním. Chce to přitvrdit při brždění. A já za sebe ještě mám jedno podezření, že to zhoršuje lehce se křížícíse třmen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 9. srpen 2005 Sdílet Odesláno 9. srpen 2005 Původně zaslal: Ladis Na kotouči to jde vidět. Jsou to takové tmavší místa na vybroušené třecí ploše. Je to nerovnoměrně napálená vrstva z brzdových destiček. Bývá to většinou projevem jízdy s malým využíváním brzd, lehoučkým bržděním. Chce to přitvrdit při brždění. A já za sebe ještě mám jedno podezření, že to zhoršuje lehce se křížícíse třmen. tak s prilis lehkym brzdenim nemam problem spis ze mi auto obcas stoji tyden ci dva, kdyz jsem nekde na sluzebce letadlem... ale zatim je to nastesti ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DjBoom Odesláno 9. srpen 2005 Sdílet Odesláno 9. srpen 2005 No mam spíš dojem že tvuj milej servisák ti zapomněl obrousit destičky ty se připekly a zkroutili kotouče a teď se z toho snaží vybruslit vymejšlením kravin. Díly prodávám už pár let a něco jako lišej sem fakt neslyšel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boleslav Odesláno 9. srpen 2005 Sdílet Odesláno 9. srpen 2005 Dobrý večer, zajel bych do autorizovaného servizu pro zjištění stavu a vyjádření, které bych chtěl písemně. Na základě vyjádření bych zvažoval další kroky. Není možné aby na nových kotoučích v krátkém čase vznikly podélné nerovnosti (rýhy). Z Vašeho podání soudím, že technika není Vaše silná stránka což jistě zjistil i Váš \"servisák\" a namontoval Vám kdoví co. Prostě se spolehl na to, že to nepoznáte. Budete-li chtít podrobně Vám popíšu další na e-mail. Zdraví Boleslav:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohumil Odesláno 10. srpen 2005 Sdílet Odesláno 10. srpen 2005 Pokud se při brždění rozklepe předek a volant, tak jsou \"zvlněný\" přední kotouče. Pokud při výměně kotoučů nebyly vyměněný destičky, nebo nebyly alespoň \"srovnaný\", tak to není mechanik, ale údržbář. Tohle mi udělat, tak nebude lišej na brzdách , ale na údržbářovi. [upravil dne 10/8/05 Bohumil] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 10. srpen 2005 Sdílet Odesláno 10. srpen 2005 Původně zaslal: Boleslav Dobrý večer, zajel bych do autorizovaného servizu pro zjištění stavu a vyjádření, které bych chtěl písemně. Na základě vyjádření bych zvažoval další kroky. Není možné aby na nových kotoučích v krátkém čase vznikly podélné nerovnosti (rýhy). Z Vašeho podání soudím, že technika není Vaše silná stránka což jistě zjistil i Váš \"servisák\" a namontoval Vám kdoví co. Prostě se spolehl na to, že to nepoznáte. Budete-li chtít podrobně Vám popíšu další na e-mail. Zdraví Boleslav:myslim Obávám se, že ono zjištění stavu a písemné vyjádření autorizovaného servisu bude stát několikanásobek ceny těch kotoučů... Stále ještě nebyla zodpovězena otázka, zda byly s novými kotouči měněny i destičky - pokud ne, tak se ani moc nedivím. Případně, co to bylo za destičky a kotouče, protože na trhu je k dostání leccos i dost mizerné kvality. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pecanek Odesláno 10. srpen 2005 Autor Sdílet Odesláno 10. srpen 2005 Díky za návrhy a podněty. Je fakt, že nejsem zrovna brzdič a brzdy používám více méně k dobrždění (po přibrždění motorem) popř. při nenadálém brždění. Autem jezdim převážně o víkendu delší štreky. Samozřejmě měnil i destičky (typ samozřejmě nevim). Po výměně mi bylo porazeno brzdit s citem. Tolik jsem udělal. Ze začátku bylo vše OK ale časem to začalo klepat. Jednou se to po ujetí cca 30 km opět poměrně slušně rozklepalo až mi to bylo divný - zastavil jsem a šel se na to podivat. Celý pravý kolo bylo rozpálený. Po vychladnutí jsem se mrknul na destičky a jedna byla úplně zaseklá a nešla odtlačit od disku. Nakonec jsem ji vytlouk ven, dal tam provizorně jednu straší sjetou (protože ani čelisti samotné nešli rozevřít) a odvez to polehoučku bez brždění do servisu. Tam mi bylo řečeno info o lišeji atd jak jsem již výše uvedl. Pozoruhodné je, že řekněmě v 15% brždění se kola (volant) nerozklepou a brzděj bezvadně. Jindy klepou relativně málo a někdy když lehce přimáčknu pedál klepe tak že úplně vidim jak je disk do vrtule. No jsem z toho trochu zmaten. No necham si navrhnout řešení a uvidíme. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 10. srpen 2005 Sdílet Odesláno 10. srpen 2005 Hm tak já mám teď stejný problém jako ty, vibrace při brzdění, někdy to vibruje jemně,někdy se mi úplně rozklepe volant, někdy to nevybruje vůbec. Tak uvidím jak to dopadne příští týden v servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hadra Odesláno 10. srpen 2005 Sdílet Odesláno 10. srpen 2005 Pokud jsi měl červený kolo, to bych tipnul na to, že ti dělal nový brzdy ALE už se nepodíval jestli chodí nebo nechodí pístky. Protože na sjetejch kotoučích ( tenčích ) jsou logicky pístky povytažené víc ze třmenu. Tudíž je možný, že když je natlačil dovniř aby se tam vešly nové kotouče a desky, tak nechodí tak jak má a při zabrždění se už nevrátily zpět a začly přibržďovat, tím pádem se ti sjel každej kotouč jinak a na tom teplym kole to udělalo bordel. To je blbost toho sesrvisáka, přece když už dělám brzdy, tak mrknu jestli mi chodí pístky, no ne? Další věc je, co tam dal za kotouče a desky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.