Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zná někdo hodnotu tlaku v paliv.soustavě?


pacient13

Recommended Posts

Ahoj všem!

Moc prosím o radu ohledně Peugeotu 806 2.0HDI 80kw 2001.Přečetl jsem si vaše rady na fóru, které se toho týkají a některé rady vyzkoušel,ale bohužel....nepomáhá nic...:fnuk

Kamarád natankoval plnou nádrž u jedné benzínky a po pár kilometrech začaly problémy.Motor občas šel vytočit jen do 3000ot/min a občas jel normálně.Občas za jízdy chcípnul a pak šel hned zase nastartovat.A ještě navíc občas, když vypnul klíček ještě několik vteřin běžel,což nechápu.

Přišel s tím za mnou, neboť ví,že se v autech vrtám.

Sehnali jsme hlavní rélé, co je v levém podběhu a vyměnili v domnění,že to je tím.Žádná změna.

Odvezl auto k elektrikáři a ten mu řekl,že má dát do nafty aditiva,vyměnit palivový filtr a když to nepomůže,tak prý vyměnit regulátor tlaku na čerpadle.(DRV ventil-na fóru jste to probírali).

Palivový filtr jsme vyměnili,dali do nádrže líh,aditiva a beze změny.

Druhý den už auto nešlo nastarovat vůbec.Slibovalo,ale nechytlo.

Poprosil jsem kamaráda, co dělá v servisu,jestli by si nemohl v práci půjčit diagnostiku a napíchnout to.

Psalo to chybu v regulátoru tlaku,chybu na ventilátoru a chybu na kontrolce diagnostiky-nesvítí-asi prasklá žárovka.

Přečetl jsem si vaše rady a zkušenosti na fóru a zkusil vyndat ten regulátor tlaku na čerpadle.Sítko mělo malinké dírky,profouknout ústy nešlo,když jsme ho sundali.Profoukli jsme ho kompresorem a dali zpátky.

Auto dlouho jen slibovalo,pak horko těžko chytlo.

Tak jsme ho párkrát chcípli a nastartovali a vše v pohodě.

Pak jsme to zkusili ještě jednou a už opět nenastarovalo a to vůbec.

Baterku jsem nabíjel celou noc a je O.K.,startér točí jako blázen.

Znovu jsme to ještě napíchli a ten regulátor tlaku už to vůbec nepíše.

Jen kontrolku a občas ten větrák.

V parametrech čerpadlo při startu dává max.300Pa.

Když to běželo a přidali jsme plyn,tak to nevylezlo na víc než na 1000Pa.

Poraďte mi prosím co s tím...:fnuk

Jak poznám jestli to je regulátor tlaku,nebo špatné vysokotlaké čerpadlo nebo špatné vstřiky? Všechno stojí dardu,takže oprava cestou pokus omyl je nemožná.

Zajímá mě čím to je samotného,rád bych mu pomohl,ale s tímhle nemám zkušenosti....:fnuk

Poradíte mi prosím?

[upravil dne 8/6/13 01:49 od pacient13]

[upravil dne 16/6/13 19:26 od pacient13]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu proč chceš měnit polovinu věcí na motoru, když to začalo po natakování. Prostě vypustit tu problémovou naftu, dát tam \"pořádnou\" a pak se uvidí. Ovšem to chtělo hned jak to začalo zlobit ane to nejdřív všemožně trápit spoustou startů, lihem ... Teď už taky může být pozdě. Teda fakt nechápu jak tě napadlo lít líh do nafťáku :myslim:bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nádrži je asi 70litrů nafty,a dal jsem tam litr lihu.Líh na sebe naváže vodu a ta se spálí.Je to jediný vyzkoušený recept jak dostat vodu z palivového systému.Myslel jsem,že by tam mohla být voda.

Ale že by to kvůli naftě občas schcíplo,nebo nešlo vytočit? S tím jsem se nikdy nesetkal,myslel jsem že je to náhoda.Čekal sem nějakou závadu na elektrice např.váha vzduchu atd.Já měl vždycky VW a ty na špatnou naftu netrpí.A když se tam dala horší,tak to pořád jelo,i když ne tak dobře,netáhlo to atd.Diesel přeblafne lecos.

Až tady jsem se dočetl,že HDI jsou háklivý na špatnou naftu a že je tam sítko na regulátoru tlaku tak mrňavý,že ani není vidět!!! by mě v životě nenapadlo.Tyhle motory neznám...Bohužel:myslim

Já nechci měnit všechno,právě že tam bude špatný jenom něco,ale CO?

A taky nechápu proč by měl být takový problém s naftou když to na ni jelo a táhlo to jako blázen když to jelo...Vodu jsem líhem vyloučil.A je tam snad filtr,ne? Tam přece nemůže bordel projít,ne?

Přece to nemůže být tak citlivý,vždyť já viděl jezdit auta jenom na fritovací olej a jakpa jezdily....To je extrém,ale chci tím říct , že .....nevím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost lidí tady popisuje problémy po natankování nekvalitní nafty. Neporovnávej TDi a HDi. Stará oktávka jede skoro na všechno i na trafoolej nebo fritovací olej, HDi opravdu ne. Švagr měl Hyundaie Accenta CRDi a po natankování nafty u TankOno Milovice se mu to chovalo hodně podobně jak popisuješ. Dokud jel tak to šlo, když zastavil tak už to nenastartoval. Slibovalo, ale nechytlo. Stalo se mu to dvakrát a dvakrát mu měnili vstřikovací čerpadlo. Já bych začal tou naftou. 70 litrů je nějakých 2500 Kč, to není tak hrozný, nehledě na to, žE když to tou naftou nebude tak ji pak klidně může vyjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak říkají kluci, dej pryč tu naftu, nový palivový filtr + propláchni tou novou naftou - nejlépe OMV / Benzina. Protože to vypadá,že to dopapalo zbytek dobré nafty a pak šmytec. Záleží kde ten borec tankoval, a je fakt že CR + PD jsou háklivější než klasika TDI/DI. Jinak s tím lihem by to neměl být až takový problém, jelikož je to tak ,že opravdu váže vodu a ten poměr jsi dal správně,aby to nic nepoškodilo- v zimě se někdy dříve v tom poměru dával i benzín , aby nezamrzla.

Ale opravdu dej na rady pryč s tou naftou a uvidíš:o - pokud to nebyl sajrajt a nevzalo to něco s sebou mělo by to jet.

A pokud to pojede - starou naftu na rozbor do tribotechnické laborky a nech jim to zaplatit -účet musíš mít. - i když nevím jak s tím lihem , z tohoto principu reklamace to pak byla blbost.:myslim a nevyreklamuješ nic:xvul

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale ten nick máš opravdu přiléhavý... Za takovéhle vrtání v autech ti kámoš fakt může poděkovat.

V případě natankování špatné nafty měl především a okamžitě vycucnout nádrž, nalít tam novou čistou naftu, teprve do ní dát případně aditivum a vyměnit filtr. Proč jste měnili nějaké relé, které s kvalitou nafty absolutně nesouvisí je pro mě nepochopitelné. A nápad nalít líh do nafty (!) byl proboha čí??? Jestli to předtím ještě tu špatnou naftu přežilo, tím lihem jsi to jen dorazil. Líh se smí nalít, když už, jen do BENZÍNU - u nafty je velmi důležitá její mazivost (s kterou je česká nafta už tak dost na štíru), a co asi dělá líh, je snad mastný a maže?

A teď chceš poradit, co je vadného přesně podle čeho, když ani diagnostika nic nepíše? Podle křišťálové koule? Tím veselým postupem jsi mohl popravit jak DRV, tak vysokotlaké čerpadlo, tak vstřiky. DRV se sežene kolem dvojky, tím bych začal. Vstřiky se dají dát otestovat, ale tak za čtyřku. Vysokotlaké čerpadlo nové stojí skutečně ranec, můžeš risknout starší se všemi riziky, co to nese. A příště, než se do něčeho budeš \"vrtat\", si o tom něco nejprv zjisti, abys nedělal hovadiny právě tom metodou pokus-omyl, která teď najednou \"nepřichází v úvahu\", ale podle které jsi sám předtím nesmyslně kupoval relé a ještě nesmyslněji lil do nafty líh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro oddie-

Za prvé.Můj nick je umělecké jméno.To s tím nesouvisí.Holt si ho změním,abych nevyvolával v některých nevyrovnaných lidech tyto laciné asociace.

Za druhé auta sobě i kamarádům opravuji už pár let,dokonce jsem dělal rok v autoservisu,kde jsem dělal VŠE co se na autech dělá.Když píšu že se v tom vrtám-tak tím myslím,že to dělám,ALE nehraju si na odborníka a mistra světa který všechno ví a všechno zná a všichni ostatní jsou blbci.Takových jsem poznal spoustu.Já si na nic nehraju.

Na tu špatnou \"naftu\" ujel ještě asi 200km,jen s tím,že mu to občas chcípne.Relé jsme měnili proto,že VŽDY když se poklepávalolo,tak motor chcípnul VŽDY hned jak se vypnul klíček a ne až za několik sekund.Z toho jsme odvodili,že se \"lepí\".Když se dalo nové,byl na čas klid.To ,že by to kvůli naftě občas chcíplo a pak jelo dál bych opravdu ani z křisťálové koule neodvodil.Ani to,že to kvůli tomu ještě hned nechcípne.Mám VW,ty znám a jak vidím vydrží všechno a jsou dělaný úplně jinak.

Takže on natankoval,jezdil,chcípalo mu to a pak přijel.U žádného jiného auta jsem nikdy neviděl ani v servisu se neřešilo,že někdo natankoval\"špatnou\" naftu a motor kvůli tomu začal chcípat až nakonec zdechl-vím,že se to jiným stalo,četl jsem to-ale to jsou extrémy.Setkal jsem se jen s tím,že to netáhlo,nebo se to třáslo na volnoběh,hlučnější běh atd.To co jsem si tady přečetl o DRV ventilech jsem nechápal:o Ale když jsem viděl to sítko:o.Takže opravdu nevím vše,nejsem mistr světa a pořád se učím-proto se nevypouštěla nafta.

Mazivosta nafty,aditiva....to snad nemusíme probírat-dát litr lihu na 70litrů nafty s aditivama jež vykompenzují líh-normální postup-voda v palivovém systému nadělá 100krát větší paseku.

Teď když tam dám novou naftu,tak to asi nepojede,něco se tam posralo a já nejsem doma vybavenej na to abych zkusil elektronický vstřiky,změřil kolik tlačí čerpadlo atd.

Nejdřív potřebuju zjistit čím to je ,a pak poznám co to způsobilo a můžu vyměnit popř.naftu.

Když to na ni jelo,tak to na ni musí zase aspoň chytnout...

Chcete mi říct,že HDi jsou tak citlivý,že když se tam dá míň kvalitní nafta tak v motoru něco odejde?

To by jich asi v Čr moc už nejezdilo....

Všem ostatním děkuji za slušné jednání a rady.

Dnes jsem zkusil z DRV ventilu odstranit to sítko a nic-motor už ani neslíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....niečo podobne som riešil na kamošovej 206-ke. Vymenil filtre vyčistil nadrž, ale chytilo to až ked kúpil nový DRV. O pol roka znova ten istý problém - postup ten istý a zasa to vyriešil až nový DRV (starý šiel na reklamaciu - bola úspešná) Problém má podľa mňa v nekvalitnej nafte, ale vytankovanie nepomohlo (ono je tam už všetko zanensené).

Ešte jeden podobný prípad a tam bolo zanesene čerpadlo v nádrži.

To že nescíplo hned po vytiahnutí klúčika robí zanesený palivový filter, alebo zanesený DRV ventil.

PS: fúkanie kompresorom do toho DRV nepomohlo ani raz (asi slabý tlak :P)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....no ja si stale myslím, že je to ten DRV, alebo pal. čerpadlo.

Na tom DRV mal odstrihnute sitko no, ale ani to nepomohlo, podobne ako u teba - len jeho výmena.....

Ak máš možnosť skús nejaký funkčný založiť a odskúšať.

Tlak 300Pa asi nie je to čo povie, že je v háji čerpadlo, alebo nefunkčný DRV myslím, že mne to diagnostika tiež ukazovala v oboch prípadoch.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem něco podobného, auto chcípalo, nechtělo startovat, pak chvíli jelo, nepravidelný chod a nakonec jsem zjistil, že v nádrži byl benzín. Majitel mě tvrdil, že tam je na 100procent nafta a když jsem ho donutil najít lístek z benzinky, tak docela čuměl, že tam je natural...:-D Ale bylo to u 406 1.9TD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Umělecké jméno pobavilo, válím se smíchy ještě teď, holt nám nevyrovnaných jedincům stačí ke štěstí málo. A ten rok práce v servisu k tomu dodal... No, tohle je vlastně přesně důvod, proč jsem se před více než 10 lety začal věnovat autům sám - abych nebyl odkázán na \"umělce\" v servisech...

Radu tam máš, dát novou naftu, filtr a začít DRV, když se ti to nelíbí, komu není rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro oddie - ze stejného důvodu jsem se naučil spravovat auta já - a učím se pořád od kamaráda který je vyučený a

dělá to 15let. A poradil si s věcmi se kterýma si jiní umělci v servisech neporadili.

Já to dělám jako hobby - neživím se tím.

Ale jsem rád, že jsem pobavil.

Jinak všem díky za rady.Přečetl jsem si aspoň na netu dost o tom , jak vlastně ty HDI fungují.

Omlouvám se,za chybu-diagnostika ukazuje tlak v railu ne 300 pa - ale 300Bar.

Zkusil jsem sundat sítko u DRV-a žádná změna.

Půjčili jsme si jiný DRV z jiného auta - pořád nechytá.

S kamarádem ze servisu jsme zkusili přepady na vstřikách při startu-jestli nepouští tlak do přepadu - hodnoty na jednom v diagnostice byly děsný.

Rozdíly tam jsou,ale minimální.

Vyloučili jsme to navíc pak ucpáním jedné trubky do vstřiku.Žádná změna-tlak na railu pořád stejný.

Zkusili jsme ucpat vedení EGR ventilu- i když diagnostika ukazovala,že je zavřený.

A najednou-auto začalo slibovat a CHYTLO! Pak běželo krásně a čistě.Chcípalo okamžitě(sítko u starého bylo přicpaný tak jsme ho vyčistili),ale ...když jsme ho chcípli tak občas chytlo okamžitě,občas se mu moc nechtělo.

Ale když běží-jde krásně.Ještě jsme chtěli zkusit kolik dává podávací čerpadlo v nádrži.Třeba mohlo být přidřený i když bylo slyšet.Kdyby dávalo malý tlak,tak...Když jsme totiž startovali dokud běželo - chytnul motor hned.

Když jsme startovali až když vypnulo-chviličku mu to trvalo.

Druhý den když jsme k tomu přišli-tak auto chytlo na cvrnknutí a chytá okamžitě vždy a chcípá hned.

EGR ventil jsme připojili zpět a žádná změna-auto normálně chytá,chcípá a normálně jede.

Ještě jsme zkusili kolik tlačí palivový podávací čerpadlo, i když nám je jasný,že když to běží poznáme prd.

Přidaným Tčkem jsme zjistili,že tlak v soustavě je pořád regulován na 2Kpa-atm.Je konstantní i za jízdy.

To dělá ten ventilek v horním víku palivového filtru,že ? Nevíte někdo jestli je to správný tlak??

Když jsme přepad přicpali , tak čerpadlo je schopno dávat mnohem větší tlak-na 4Kpa jsme to radši hned povolili.

Takže - co s tím? Jezdit a pozorovat. Že by se přidřelo paliv.čerpadlo a pak se zmátořilo? Nebo,že...?

Auto teď jede krásně...

Někteří mi zde radí,že by mohl být benzin v nádrži.Já si trochu odpustil,ale žádný benzin jsem v tom necejtil.

Jediné co cítím, je ten syntetickej pach denaturovaného lihu.

Ale člověk už fakt nikdy neví.Lidé jsou fakt různí ...Dám tam aditiva,trochu nafty a uvidíme...

Mužete mi tedy někdo říct,kolik má být tlak v paliv.soustavě? Jestli je to O.K.?

A napadá někoho něco?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...