Jump to content
  • Aktuální cíle darů

ložisko spojky 405 SRi


Buro

Recommended Posts

Zdravím všetkých priaznivcov Peugeotov a skúsených mechanikov zvláš? ( Ahoj Oddie : )).

Svoju 405-ku som odniesol jednému mechanikovi, aby mi vymenil spojku - prítlačný tanier, lamelu a hlavne spojkové ložisko, lebo už hlasno klepalo. Prevodovku dnes demontoval a potom mi telefonicky oznámil, že ložisko asi nebude vedie? vymeni?, lebo by musel rozobra? prevodovku a nemá s tým skúsenosti!!!

Ja som to zatiaľ nevidel(som asi 30 km od dielne), ale sa mi nechce veri?, že na výmenu spojkového ložiska treba rozobra? prevodovku. Je to naozaj tak ? A je to taký problém ?

Link to comment
Share on other sites

Co prosím???? Kvůli spojkovému ložisku že by musel rozebírat převodovku???? Tak to jsem nikdy neslyšel...

Mám to chápat tak, že převodovku už demontoval - tedy sundal? A nebo mu ta převodovka vůbec nejde sundat z motoru? Ten druhý případ, že nejde sundat z motoru, bych ještě chápal - některé modely mají totiž tzv. tažnou spojku, kde je ložisko součástí přítlačáku, tam je při demontáži potřeba nejdřív z vypínací páky spojky vytáhnout zajiš?ovací čep, aby se páka mohla více otočit, bez toho to skutečně nejde sundat. Ale to jsem měl pocit, že tuhle spojku by měly mít jen 1,9TD? (fakt je, že benzíny neznám)...

Jestli je to ono, tak mu to řekni, jestli myslí něco jiného, tak bych to u něj asi nenechával...

Link to comment
Share on other sites

No tady to foto nejde, musíš to dát někde na net, a sem dát jen odkaz.

Mně to bylo hned divné, že by to mělo tažnou spojku... takže ten případ to tedy není. Pak mi ale naprosto není jasné, co dotyčný řeší??? Spojkové ložisko je tam normálně přístupné... Neměl náhodou na mysli nějaké ložisko uvnitř v převodovce, že je špatné?

Link to comment
Share on other sites

Tak už sme si to vyjasnili.

On hovoril o rozoberaní prevodovky preto, že ten hriadeľ, na ktorom je spojka, má podľa neho vôľu. Takže dám vymeni? len tanier+lamelu+sp. ložisko a budem dúfa?, že to prestane klepa?. Pri stlačenej spojke to neklepalo...

Myslíš Oddie, že to pomôže ?

Link to comment
Share on other sites

No jestli má předlohový hřídel skutečně vůli v ložiscích, tak oprava nebo jiná převodovka - protože se ti časem vysype. A na tu výměnu se musí převodovka pochopitelně rozebrat. Se stlačenou spojkou je to pochopitelně zticha, protože se předloha, odpojená stlačenou spojkou, netočí. Samotná výměna spojky tomu nepomůže.

Link to comment
Share on other sites

Oddie, doma mám zvyšnú prevodovku, ktorá bola predtým namontovaná na ten motor, čo mám teraz v aute. Takže viem o nej na 100 %, že je OK.

Problém je v tom, že je to ešte ten starší typ prevodovky so spiatočkou \"vľavo hore\" oproti súčasnej prevodovke, ktorá má R \"vpravo dole\". Líšia sa ešte ovládaním spojky. V starom type sa spojka ovláda jednoduchou pákou, zatiaľ čo v novšom type je ovládanie spojky máličko zložitejšie-otočný hriadeľ.

Myslíš, že by sa dala tá staršia prevodovka použi??

Asi by bolo nutné vymeni? minimálne tiahla radenia...

Link to comment
Share on other sites

Dala by se použít, ale potřebuješ řadicí páku, co má i ten pojistný kroužek s bovdenem - tu pojistku zpátečky. Ono to sice chodí i bez toho, ale pak blbě rozlišíš zpátečku a jedničku... Pro tu starou převodovku je jiné spojkové ložisko, lanko spojky by mělo být stejné.

Link to comment
Share on other sites

Tú páku s krúžkom mám, len tiahla som niekde potratil...

Tak to skúsim asi tak.

P.S. Volal som niekoľkým mechanikom - prevodovku Peugeot nechce nikto robi?!

A staršia prevodovka cez inzerát stojí okolo 4t. ...

Ešte raz vďaka za rady.

Link to comment
Share on other sites

Oddie, mám celkem asi problém, kterej se týká tématu převodovka. Normálně auto jezdilo, spojka zabírala až nahoře...dle mého soudu už byla na pokraji zhroucení. Nastala věc, že se po čase začaly ozývat pži řazení zpátečky zuby. tak jsem matku na šteftu lanka spojky ( u táhla na motoru ) trošku dotáhl, tím logicky přitáhl spojku ( dle mého soudu ). A časem došlo k tomu, že nakonec začalo hvízdat spojkové ( při sešlápnutí spojky ). Tudíž šla spojka na výměnu. V autokelly je cenová relace od 2 -5 tis. Moje spojka stála 5000, je to Borg a Beck, a když jsem převzal auto, tak byla matka na šteftu dotažená co nejblíž ke kabině.( tomuto nerozumím ani za mák, protože jsem čekal, že by měla být (pokud je nová spojka ) co nejblíž světel ( tj. úplně opačně než mi to dali ) A byla pro to nastávající, takže já s autem jel až za 3 dny po převzetí a zjistil jsem, že ložisko hvízdá stejně jako hvízdalo, a po jednom absolování cesty OL a zpět ( cca 60 km ) se to rozsypalo úplně a nešlo zařadit vůbec nic. Nemáš tucha ( krom teda toho, že si myslím, že bylo tak vyměněný akorát hovno a ne spojka ) co by to mohlo být? A servisák se mně ptal co jsem s tím dělal?Jenže já s tím nic nedělal.mmch s novou spojkou byl pedál cca 1 cm nad ostatníma.( jestli to má na to vliv.)

Link to comment
Share on other sites

No, to asi bylo vyměněný ho..., a nebo to bylo vyměněný blbě. Spojka se dá u těhle typů přitáhnout, a pedál nemá doraz, takže když přitáhneš moc, pedál spojky zvedneš klidně 3 cm nad ostatní - ale tam samozřejmě být nemá. Takže je klidně možné, že to prostě jen přitáh.

Spojku bych já osobně do pažoutů bral jen Valeo, beztak není ani nejdražší.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...