Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Klimatizacia


Dark69

Recommended Posts

No tak to rele asi je v prdeli, ale to môže spôsobovať, že sa klíma vypína? Proste ona ide tak 2-3 minúty a keď sa vypne tak sa netočí ani kompresor ani sahara a všimol som si že to robí za jazdy, teda chcem povedať, že keď naštartujem a zapnem klímu a nechcám auto stáť pred garážou tak tá klíma fičí až kým sa nepohnem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti po zapnutí vše funguje normálně ale jen chvíli, tak je potřeba zjistit zda po vypnutí klimy se vypne ventilátor chladiče i kompresor. To by znamenalo problém s regulací tlaku nebo teploty, čili vadný presostat nebo termistor ve výparníku. Diagnostika by to měla ukázat přesněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som to bol akurát vyskúšať a zistil som nasledovné: Naštartoval som auto a zapol klímu, zapol sa kompresor aj sahara na malé otáčky (nepočuť ju hučať). Klíma chladila ako besná. Po vypnutí klímy sa odpojil kompresor, ale sahara sa stále točí, skúsil som to znova a znova to isté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díval ses na pojistky v hlavní poj. skříni? Pojistky F4, MF1 a MF7. Může to být i jinak, podle roku výroby atd. Taky se podívej jestli se ti sahara netočí pořád i s vypnutou klimou, mohlo by být slepené relé, pokud tam nějaké je,  nevím co to máš za motor ani rok výroby. U starších jsou relé s rezistorem a nebo u novějších řídící jednotka. Je to obojí vpředu u chladiče. Vypadá to, že ti nejde druhý stupeň ventilátoru a v tom může být problém. Můžou tam být problémy s konektorem nebo něco upadeného, takže se na to musíš podívat, víc už neporadím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mohl bys ještě vyzkoušet, jestli se ventilátor rozběhne na plné otáčky odpojením konektoru zeleného čidla teploty motoru aby bylo jasné jestli funguje normálně chlazení a ventilátor. Pokud se nerozběhne, tak je problém ve ventilátoru čili relé a rezistor na chladiči.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo najdeš na komoře termostatu ze strany baterie, je k tomu špatný přístup, mělo by být zelené. Jinak to vypadá na vadné relé ventilátoru. Asi to nerozepne při vypnutí klimatizace, když se pořád točí. To by ale nemělo mít na vypínání klimatizace vliv, tam bych to viděl spíš na přiliš mnoho chladiva nebo presostat. Nedával jsi klimatizaci doplňovat? Podívej se ještě na pojistky v motorovém prostoru. Chtělo by to za někým na diagnostiku, takto je to spíš pokus omyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bol som aj na orig. diagnostike a ta neukazala ziadnu chybu klimatizacie, akurat to, ze tlak chladiva v systeme je 5 barov, co je dost malo. Po vymene cidla tlaku klimy bola hodnota 4 bary. Zasiel som do klima servisu a tam pozerali stav chladiva a vraj vsetko v poriadku, tlak bol pri vypnutej klime 10 barov a pri zapnutej 17, ale mnozstvo chladiva neviem. Klimu som mal plnenu pred nedavnom kvoli vymene cievky na komptesore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to může být přeplněním klimatizace, dělalo ti to před tou výměnou cívky a doplněním klimatizace? Pokud ne, tak bych tam viděl problém. Tohle co popisuješ, že to chladí a za chvíli vypne a pak už nezapne, bývá právě přílišným naplněním. Je možné to zkusit odpouštět přes plnicí ventil klimatizace, tenkým šroubovákem zatlačit na ventilek a trochu odpustit a vyzkoušet ale pozor na oči je tam tlak. Toho chladiva by mělo být 450g někdy tam toho natlačí moc a je problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bol som aj na orig. diagnostike a ta neukazala ziadnu chybu klimatizacie, akurat to, ze tlak chladiva v systeme je 5 barov, co je dost malo. Po vymene cidla tlaku klimy bola hodnota 4 bary. Zasiel som do klima servisu a tam pozerali stav chladiva a vraj vsetko v poriadku, tlak bol pri vypnutej klime 10 barov a pri zapnutej 17, ale mnozstvo chladiva neviem. Klimu som mal plnenu pred nedavnom kvoli vymene cievky na komptesore.

 

Tlaky jsou ok. Když jsi stím byl na origo diagnostice tak snad v motoru vyzkoušeli i funkci ventilátoru ,jestli jdou obě rychlosti atd. Mimochodem v závadách motoru pokud nejde ventilátor je zapsáno která rychlost nejde. 

 

Ps. určitě bude uhnilý kabel ve svazku pod chladičem. 

Upraveno uživatelem kacaba12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...