Bici Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Ahoj všem, mám dotázek. V nejbližší době mě čeká výměna baterky. Chci se zeptat, za jak dlouho se blokne orig. autoradio ? Nemůžu totiž najít kód. Tak se ptám radši dřív než baterku odpojím. Díky. Bici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypeto Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 No vacsina radii sa blokne do par sekund po odpojeni.Vynimkou je asi len Clarion,niektore typy,a Philips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave_k Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Tak tak. Blokuje se vícemeně hned po odpojení od napájení. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne. Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí. Díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Původně zaslal: komisar Původně zaslal: Bici Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne. Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí. Díky. jedno řešení je napojit na kabely drát od jiné baterky či nabíječky a můžeš ji odpojit a dát novou.taky jsem to tak dělal,takže bylo auto stále pod napětím. Hmm, takže jestli tomu dobře rozumím. Vzít nějakou inou baterku, minus připojit na minusový kabel v autě, plus připojit na plusový kabel, pak původní baterku odpojit, vyměnit, připojit novou a odpojit zálohu. A tím jsem v poho.. ? Radši se 3x, ikdyž hloupě, zeptám než něco zničit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Původně zaslal: komisar Původně zaslal: Bici Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne. Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí. Díky. jedno řešení je napojit na kabely drát od jiné baterky či nabíječky a můžeš ji odpojit a dát novou.taky jsem to tak dělal,takže bylo auto stále pod napětím. Připojit NABÍJEČKU k baterce, pak baterku odpojit a nechat tam připojenou jen nabíječku??? Opravdu super návod, jak v některých případech zničit půlku elektroinstalace na autě!!! Pokud chcete něco na autě zálohovat, abyste měli např. počítač či rádio pořád pod napájením, dělá se to úplně jinak. Zálohovací napájecí zdroj (BATERIE!!!!) o napětí 9-12V se připojí přes sériově zapojenou diodu, aby se zabránilo 1) proudu tekoucímu z aku auta do zálohovacího zdroje 2) napě?ové špičce vzniklé při odojení aku auta - nabíječky jsou veštinou impulsní a nadto to není zdroj konstatního napětí! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Použít jinou baterku je asi ten nejlepší a nejednoduší způsob jak to udělat a nic nezničit. Rohodně bych tam nabíječku nepřipojoval, protože většina naprázdno bez zatížení nedává 12V ale tak 20V, což neni dobrý . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Původně zaslal: oddie Původně zaslal: komisar Původně zaslal: Bici Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne. Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí. Díky. jedno řešení je napojit na kabely drát od jiné baterky či nabíječky a můžeš ji odpojit a dát novou.taky jsem to tak dělal,takže bylo auto stále pod napětím. Připojit NABÍJEČKU k baterce, pak baterku odpojit a nechat tam připojenou jen nabíječku??? Opravdu super návod, jak v některých případech zničit půlku elektroinstalace na autě!!! Pokud chcete něco na autě zálohovat, abyste měli např. počítač či rádio pořád pod napájením, dělá se to úplně jinak. Zálohovací napájecí zdroj (BATERIE!!!!) o napětí 9-12V se připojí přes sériově zapojenou diodu, aby se zabránilo 1) proudu tekoucímu z aku auta do zálohovacího zdroje 2) napě?ové špičce vzniklé při odojení aku auta - nabíječky jsou veštinou impulsní a nadto to není zdroj konstatního napětí! Díky všem za odpověď, Oddieho bych se chtěl zeptat, jak to přesně udělat s tou diodou? Potřeboval bych nějakej postup pro úplnýho amatéra,kde vzit diodu, jak ji zapojit atd... Díky moc. Bici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Jsou popsány případy, kdy někdo nabílej aku přímo v autě, bez odpojení, a nabíječku měl připojenu ke svorkám na aku. Na svorkách měl ale špatný (zoxidovaný) kontakt, a tím se stalo, že vlivem přechodového odporu došlo k chvilkovému jakoby odpojení baterie - vzniklé napě?ové pulsy přitom zničily ECU auta. To jen tak pro ilustraci, proč píšu ty vykřičníky, kdyby to někdo nechápal. U starších aut bez ECU a elektroniky v takovém případě riskujete \"jenom\" to autorádio a diody v altíku. Jinak ECU apod. jde výše popsaným způsobem (připojením přes diodu) zálohovat klidně i nejobyčejnější 9V baterií, pokud se dodrží podmínka, že během samotného zálohování nebude zapnut sebemenší spotřebič (ani stropní světýlko!). Pokud při zálohování použijete řádově slabší zdroj, než je aku, je velmi vhodné to připojení přes oddělovací diodu, aby se zabránilo velkému proudu tekoucímu z aku do zálohovacího zdroje při rozdílu napětí mezi nimi (připojit tu 9V baterku bez oddělovací diody, tak máte slušnou rozbušku ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Diodu koupíš tam, kde prodávají součástky pro elektroniku, dioda je obyčejná usměrňovací. Zapojí se v propustném směru - od + pólu zálohovacího zdroje na na neoznačený vývod diody, a z toho označeného povedeš kablík který připojíš na + půl aku v autě. - póly spojíš rovnou. Doporučuju dát si tam krokodýlky... a nebo to připojit do zásuvky zapalovače. A nebo si vem startovací kabely a ještě jeden aku, třeba z druhého auta, pokud nechceš kupovat diodu, jde to taky - jen pozor, aby ti ten kontakt nevypad, když s tím tam budeš bojovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Původně zaslal: oddie Diodu koupíš tam, kde prodávají součástky pro elektroniku, dioda je obyčejná usměrňovací. Zapojí se v propustném směru - od + pólu zálohovacího zdroje na na neoznačený vývod diody, a z toho označeného povedeš kablík který připojíš na + půl aku v autě. - póly spojíš rovnou. Doporučuju dát si tam krokodýlky... a nebo to připojit do zásuvky zapalovače. A nebo si vem startovací kabely a ještě jeden aku, třeba z druhého auta, pokud nechceš kupovat diodu, jde to taky - jen pozor, aby ti ten kontakt nevypad, když s tím tam budeš bojovat. Díky, tak ta druhá varianta bude v současné době rychlejší, kabely mám a baterku budu kupovat + nějaká zálohovací se najde. Ještě jednou díky za všechny informace. Bici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajda Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Dovolil bych si na oddieho dotaz. Kdysi jsem viděl provádět výměnu baterky u běžícího motoru, kdy se rozsvítily všechny světla, aby byl odběr proudu. Baterka se rychle vyndala a nandala. Vše fungovalo, byl to benzín s katem. Je to dlouho, co jsem to viděl, snad to bylo takhle. Je to v praxi použitelná technologie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Původně zaslal: Pajda Dovolil bych si na oddieho dotaz. Kdysi jsem viděl provádět výměnu baterky u běžícího motoru, kdy se rozsvítily všechny světla, aby byl odběr proudu. Baterka se rychle vyndala a nandala. Vše fungovalo, byl to benzín s katem. Je to dlouho, co jsem to viděl, snad to bylo takhle. Je to v praxi použitelná technologie? Taky sem slyšel že to jde, ale nevím jak to je v praxi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Tuhle variantu jsem kdysi vyděl taky, ale dělali to u škodovek (105-120) tam ti ale vcelku nemělo co dejít, tak max. altík. Rozhodně bych to neriskoval, protože špatně zatíženej altík dokáže dát mnohem víc než 12V !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Původně zaslal: Pajda Dovolil bych si na oddieho dotaz. Kdysi jsem viděl provádět výměnu baterky u běžícího motoru, kdy se rozsvítily všechny světla, aby byl odběr proudu. Baterka se rychle vyndala a nandala. Vše fungovalo, byl to benzín s katem. Je to dlouho, co jsem to viděl, snad to bylo takhle. Je to v praxi použitelná technologie? Nedoporučuju, a výrobce to přímo zakazuje (dokonce to bývá i na vícejazyčné nálepce přímo v motorovém prostoru). Opět ze stejného důvodu - on aku auta funguje mj. i jako celem slušný kondenzátor, a když tam není, alternátor dokáže vyprodukovat taky slušné napě?ové špičky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr605 Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Z alternátoru leze hodně zvlněné napětí se špičkovou hodnotou větší než 14V a akumulátor se chová, jak tady psal Oddie, jako velký (velkokapacitní) kondenzátor, který ty špičky filtruje. A jenom pro zajímavost, při měření emisí se měří otáčky jenom tím, že se připojí přístroj na svorky akumulátoru - nějaké malé zvlnění je ještě i na svorkách a z jeho frekvence se přepočtem vypočítávají otáčky. Já bych nikdy za běhu akumulátor nevyměňoval - je to říkání si o průser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted August 11, 2005 Author Share Posted August 11, 2005 Tak jsem úspěšně vyměnil baterku. Použil jsem starou na zálohu, přesně podle rad. Byl trochu problém sundat takovej ten \"trn\", co je na +. Ale jinak v pohodě, rádio hraje :-) DÍKY VŠEM ZA RADY... Bici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 No vidis...a pritom stacilo i bez takovyhle kecu na 2 minutky sednou do auta a pak to radio pripadne znovu naladit )) nemyslis ? - ja to tak delam porad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJSytic Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Nešlo o ladění ale o zablokování. Vzhledem k tomu, že nemá kód tak se bál... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted August 12, 2005 Author Share Posted August 12, 2005 Původně zaslal: MJSytic Nešlo o ladění ale o zablokování. Vzhledem k tomu, že nemá kód tak se bál... Přesně tak, auto sem kupoval z ruky a nemám kód k odblokování rádia, proto ty kecy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.