Jump to content

Výměna autobaterie


Bici
 Share

Recommended Posts

Ahoj všem,

mám dotázek. V nejbližší době mě čeká výměna baterky. Chci se zeptat, za jak dlouho se blokne orig. autoradio ?

Nemůžu totiž najít kód. Tak se ptám radši dřív než baterku odpojím.

Díky.

Bici

Link to comment
Share on other sites

Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne.

Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí.

Díky.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Bici

Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne.

Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí.

Díky.

jedno řešení je napojit na kabely drát od jiné baterky či nabíječky a můžeš ji odpojit a dát novou.taky jsem to tak dělal,takže bylo auto stále pod napětím.

Hmm, takže jestli tomu dobře rozumím. Vzít nějakou inou baterku, minus připojit na minusový kabel v autě, plus připojit na plusový kabel, pak původní baterku odpojit, vyměnit, připojit novou a odpojit zálohu. A tím jsem v poho.. ?

Radši se 3x, ikdyž hloupě, zeptám než něco zničit. :super

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Bici

Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne.

Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí.

Díky.

jedno řešení je napojit na kabely drát od jiné baterky či nabíječky a můžeš ji odpojit a dát novou.taky jsem to tak dělal,takže bylo auto stále pod napětím.

Připojit NABÍJEČKU k baterce, pak baterku odpojit a nechat tam připojenou jen nabíječku??? Opravdu super návod, jak v některých případech zničit půlku elektroinstalace na autě!!!

Pokud chcete něco na autě zálohovat, abyste měli např. počítač či rádio pořád pod napájením, dělá se to úplně jinak. Zálohovací napájecí zdroj (BATERIE!!!!) o napětí 9-12V se připojí přes sériově zapojenou diodu, aby se zabránilo 1) proudu tekoucímu z aku auta do zálohovacího zdroje 2) napě?ové špičce vzniklé při odojení aku auta - nabíječky jsou veštinou impulsní a nadto to není zdroj konstatního napětí!

Link to comment
Share on other sites

Použít jinou baterku je asi ten nejlepší a nejednoduší způsob jak to udělat a nic nezničit. Rohodně bych tam nabíječku nepřipojoval, protože většina naprázdno bez zatížení nedává 12V ale tak 20V, což neni dobrý .

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Bici

Díky za odpověď. Tušil jsem, že se blokne asi hned. Mám právě rádio Clarion. Pokud teda nenajdu ten kod, mám velkou šanci, že se blokne.

Nemáte někdo nějakej tip na někoho, kdo je potom schopen ho zase odblokovat? Nejlépe Praha a okolí.

Díky.

jedno řešení je napojit na kabely drát od jiné baterky či nabíječky a můžeš ji odpojit a dát novou.taky jsem to tak dělal,takže bylo auto stále pod napětím.

Připojit NABÍJEČKU k baterce, pak baterku odpojit a nechat tam připojenou jen nabíječku??? Opravdu super návod, jak v některých případech zničit půlku elektroinstalace na autě!!!

Pokud chcete něco na autě zálohovat, abyste měli např. počítač či rádio pořád pod napájením, dělá se to úplně jinak. Zálohovací napájecí zdroj (BATERIE!!!!) o napětí 9-12V se připojí přes sériově zapojenou diodu, aby se zabránilo 1) proudu tekoucímu z aku auta do zálohovacího zdroje 2) napě?ové špičce vzniklé při odojení aku auta - nabíječky jsou veštinou impulsní a nadto to není zdroj konstatního napětí!

Díky všem za odpověď,

Oddieho bych se chtěl zeptat, jak to přesně udělat s tou diodou? Potřeboval bych nějakej postup pro úplnýho amatéra,kde vzit diodu, jak ji zapojit atd... :myslim

Díky moc.

Bici

Link to comment
Share on other sites

Jsou popsány případy, kdy někdo nabílej aku přímo v autě, bez odpojení, a nabíječku měl připojenu ke svorkám na aku. Na svorkách měl ale špatný (zoxidovaný) kontakt, a tím se stalo, že vlivem přechodového odporu došlo k chvilkovému jakoby odpojení baterie - vzniklé napě?ové pulsy přitom zničily ECU auta. To jen tak pro ilustraci, proč píšu ty vykřičníky, kdyby to někdo nechápal. U starších aut bez ECU a elektroniky v takovém případě riskujete \"jenom\" to autorádio a diody v altíku.

Jinak ECU apod. jde výše popsaným způsobem (připojením přes diodu) zálohovat klidně i nejobyčejnější 9V baterií, pokud se dodrží podmínka, že během samotného zálohování nebude zapnut sebemenší spotřebič (ani stropní světýlko!). Pokud při zálohování použijete řádově slabší zdroj, než je aku, je velmi vhodné to připojení přes oddělovací diodu, aby se zabránilo velkému proudu tekoucímu z aku do zálohovacího zdroje při rozdílu napětí mezi nimi (připojit tu 9V baterku bez oddělovací diody, tak máte slušnou rozbušku ;) )

Link to comment
Share on other sites

Diodu koupíš tam, kde prodávají součástky pro elektroniku, dioda je obyčejná usměrňovací. Zapojí se v propustném směru - od + pólu zálohovacího zdroje na na neoznačený vývod diody, a z toho označeného povedeš kablík který připojíš na + půl aku v autě. - póly spojíš rovnou. Doporučuju dát si tam krokodýlky... a nebo to připojit do zásuvky zapalovače.

A nebo si vem startovací kabely a ještě jeden aku, třeba z druhého auta, pokud nechceš kupovat diodu, jde to taky - jen pozor, aby ti ten kontakt nevypad, když s tím tam budeš bojovat.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Diodu koupíš tam, kde prodávají součástky pro elektroniku, dioda je obyčejná usměrňovací. Zapojí se v propustném směru - od + pólu zálohovacího zdroje na na neoznačený vývod diody, a z toho označeného povedeš kablík který připojíš na + půl aku v autě. - póly spojíš rovnou. Doporučuju dát si tam krokodýlky... a nebo to připojit do zásuvky zapalovače.

A nebo si vem startovací kabely a ještě jeden aku, třeba z druhého auta, pokud nechceš kupovat diodu, jde to taky - jen pozor, aby ti ten kontakt nevypad, když s tím tam budeš bojovat.

Díky,

tak ta druhá varianta bude v současné době rychlejší, kabely mám a baterku budu kupovat + nějaká zálohovací se najde.

Ještě jednou díky za všechny informace.

Bici

Link to comment
Share on other sites

Dovolil bych si na oddieho dotaz. Kdysi jsem viděl provádět výměnu baterky u běžícího motoru, kdy se rozsvítily všechny světla, aby byl odběr proudu. Baterka se rychle vyndala a nandala. Vše fungovalo, byl to benzín s katem.

Je to dlouho, co jsem to viděl, snad to bylo takhle. Je to v praxi použitelná technologie?

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Pajda

Dovolil bych si na oddieho dotaz. Kdysi jsem viděl provádět výměnu baterky u běžícího motoru, kdy se rozsvítily všechny světla, aby byl odběr proudu. Baterka se rychle vyndala a nandala. Vše fungovalo, byl to benzín s katem.

Je to dlouho, co jsem to viděl, snad to bylo takhle. Je to v praxi použitelná technologie?

Taky sem slyšel že to jde, ale nevím jak to je v praxi.

Link to comment
Share on other sites

Tuhle variantu jsem kdysi vyděl taky, ale dělali to u škodovek (105-120) tam ti ale vcelku nemělo co dejít, tak max. altík. Rozhodně bych to neriskoval, protože špatně zatíženej altík dokáže dát mnohem víc než 12V !!!!

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Pajda

Dovolil bych si na oddieho dotaz. Kdysi jsem viděl provádět výměnu baterky u běžícího motoru, kdy se rozsvítily všechny světla, aby byl odběr proudu. Baterka se rychle vyndala a nandala. Vše fungovalo, byl to benzín s katem.

Je to dlouho, co jsem to viděl, snad to bylo takhle. Je to v praxi použitelná technologie?

Nedoporučuju, a výrobce to přímo zakazuje (dokonce to bývá i na vícejazyčné nálepce přímo v motorovém prostoru). Opět ze stejného důvodu - on aku auta funguje mj. i jako celem slušný kondenzátor, a když tam není, alternátor dokáže vyprodukovat taky slušné napě?ové špičky.

Link to comment
Share on other sites

Z alternátoru leze hodně zvlněné napětí se špičkovou hodnotou větší než 14V a akumulátor se chová, jak tady psal Oddie, jako velký (velkokapacitní) kondenzátor, který ty špičky filtruje. A jenom pro zajímavost, při měření emisí se měří otáčky jenom tím, že se připojí přístroj na svorky akumulátoru - nějaké malé zvlnění je ještě i na svorkách a z jeho frekvence se přepočtem vypočítávají otáčky.

Já bych nikdy za běhu akumulátor nevyměňoval - je to říkání si o průser.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jsem úspěšně vyměnil baterku. Použil jsem starou na zálohu, přesně podle rad. Byl trochu problém sundat takovej ten \"trn\", co je na +.

Ale jinak v pohodě, rádio hraje :-)

DÍKY VŠEM ZA RADY...

Bici

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...