Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

LPG + stav palivoměru - jak na to


Midloch

Recommended Posts

Nadšení z provozu na LPG kazí jenom ukazatel hladiny paliva. Při couračkách do 100km to tak nějak nevadí ale pokud jedete delší štreku, nemůžete včas dočerpat LPG a musíte provoz kombinovat s benzínem, rychle ztrátíte přehled kolik toho benzínu v nádrži vlastně je. I když občas zastavíte, hladové oko pořád svítí, pokud teda máte míň jak polovinu nádrže.

Někde jsem se četl, jak to vlastně u MUXu funguje. Volným překladem asi 15sec. po vypnutí zapalování systém zaznamená množství paliva v nádrži podle plováku. Pokud je po dalším zapnutí zapalování stav plováku +/- v toleranci 6l (nepamatuju si přesně), tak bere předchozí stav na budíku palivoměru. Pokud se tato hodnota změní (natankování), opraví stav na budíku podle plováku. Samozřejmě stav budíku má klesající dendenci při provozu a to údajem o spotřebě podle ŘJ motoru.

Změřil jsem si odpor plováku při prázdné nádrži - 340ohm a při plné - 50ohm. Podle schématu jsem si vyrobil \"emulátor\". Jeho základ je 2x přepínací relé na 12V (použil jsem z GME M4-12H). Funguje tak, že po vypnutí zapalování je relé bez napájení a bere hodnotu plováku z odporu 360ohm (víc než prázdná nádrž - ale jiný odpor jsem neměl v šuplíku). Po zapnutí zapalování relé sepne kontakty a tedy měří hodnotu plováku v nádrži. Systém vyhodnotí změnu a pokud je zapalování vypnuté aspoň na dvě - tři minuty, resetuje stav množství paliva v nádrži.

Relé jsem umístil k čerpadlu nádrže pod zadní sedačku. Je tam vlhkost, někdy i mokro, takže je nutné spoje a přípoje chránit proti zkratu a oxidaci.

Po zapojení funguje. Klesání ručičky paliva za jízdy tímto neodstraníte, pouze reset hladiny paliva.

post-15878-14109630860995_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Foto z montáže nemám, ale zkusím vyfotit.

Výrobní náklady? Relátko 27,-, pár drátů, rezistor ze skladových zásob a já jsem použil demontovatelné kabelové spojky abych to mohl kdykoliv vyhodit a spojit původní vodiče jak to bylo.

Podle mě to bude fungovat i na jiných MUX modelech ale nezkoušel jsem to. Odpor jsem měřil na svém starém čerpadle.

Já použil tyto kabelové spojky - http://www.gme.cz/kabelove-spojky-samorezne/samorezna-kabelova-spojka-nichifu-ndc-2420-p656-593/ - jdou spojit do konektoru ale musí se zaizolovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevadí jestli je lineární nebo ne. To relátko jen po vypnutí ukáže prázdnou nádrž (hodnota odporu plováku při prázdné nádrži je podstatná) a proto po zapnutí zapalování vždy převezme údaj z plováku. Vada na kráse je, že pokud stojím podélně nebo příčně zešikma , tak náklon hladinu ovlivní. To mě zase tak moc nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 307 a měření benzínu v nádrži řeším nějakým polským emulátorem za cca 600kč. Funguje asi podobně, ale je v něm nějaká elektronika. Ještě než jsem koupil emulátor, jsem pátral jak funguje plovák u 307 tak hodnoty odporu plováku byly zhruba podobné. A než jsem koupil ten emulátor tak jsem to měl vyřešené tak ,že jsem k plováku při vypnutém motoru připojil odpor 82 ohm a jezdil. Až bylo málo benzínu odpor jsem odpojil a znovu zapl zapalování a ukázalo mi to skutečnou hodnotu, pak jsem ho zase připojil a jezdil. Po připojení odporu jsem měl vždy skoro plnou a z té to ubývalo. Spínač pro paralelní připojení odporu jsem měl vyvedený pod sedákem zadní sedačky. Jezdím mesíčně cca 1000km takže 2x do měsíce jsem provedl \"měření\". LPG měřím 4 ledkovým měřákem který jsem dostal k přestavbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...
  • O 4 roky později...
  • O 8 měsíců později...

Během jízdy bude ručička klesat i při jízdě na LPG a po novém zapnutí klíčku se vrátí zpět. Peugeot to má ještě složitější. Potřebuje rozdíl 5L v nádrži aby přepočítal množství, Takže když jsou krátké trasy tak to skáče, ale 5L v nádrži neřeším.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Když už chceš šetřit odpor, tak je snad lepší vyjet co nejvíc a pak nalejt 50 litrů, než tam šplouchat 2x měsíčně 5 litrů a akorát tomu plováku dělat další pohyb 😁 Nicméně si nemyslím, že by se tím ta odporová cesta nějak zásadně opotřebila. Viděl jsem to ojetý akorát tak ve 20 let staré škrtící klapce a na čidle zařazené rychlosti u automatu, opět 20 let staré, a tam se s tím přecejen kvrdlá trochu víc než v nádrži.

Já beru normálně N95, za celej rok provozu na plyn tu nádrž vyjedu. Auto si stav nádrže občas zresetuje po pár dnech, někdy si vzpomene až za měsíc... 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neresil bych opotrebovani plovaku. 😄 Dřív padne čerpadlo, který tam víří starej benzin a pak to stejeně vyhodíš i s tím plovákem, málokdo vymění jen čerpadlo. 

Měření paliva (aby ukazovalo real stav a ne vypoctenou hodnotu) by teoreticky šlo vyřešit nakodovanim kontaktu víčka nádrže v BSI (jak u nafty s eolysem) a tento kontakt spínat pres rele pri kazdym zapnuti klicku. Tim by jednotka mohla zaznamenat "tankovani" a ukazat real stav, kdy odpocitava odznova, do dalsiho vypnuti/zapnuti klicku. Nemam to vyzkouseny, ale treba by to fungovalo (mozna jeste zmena charakteristiky mereni paliva v bsi by neco mohla zmenit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...