Midloch Odesláno 22. duben 2013 Sdílet Odesláno 22. duben 2013 Nadšení z provozu na LPG kazí jenom ukazatel hladiny paliva. Při couračkách do 100km to tak nějak nevadí ale pokud jedete delší štreku, nemůžete včas dočerpat LPG a musíte provoz kombinovat s benzínem, rychle ztrátíte přehled kolik toho benzínu v nádrži vlastně je. I když občas zastavíte, hladové oko pořád svítí, pokud teda máte míň jak polovinu nádrže. Někde jsem se četl, jak to vlastně u MUXu funguje. Volným překladem asi 15sec. po vypnutí zapalování systém zaznamená množství paliva v nádrži podle plováku. Pokud je po dalším zapnutí zapalování stav plováku +/- v toleranci 6l (nepamatuju si přesně), tak bere předchozí stav na budíku palivoměru. Pokud se tato hodnota změní (natankování), opraví stav na budíku podle plováku. Samozřejmě stav budíku má klesající dendenci při provozu a to údajem o spotřebě podle ŘJ motoru. Změřil jsem si odpor plováku při prázdné nádrži - 340ohm a při plné - 50ohm. Podle schématu jsem si vyrobil \"emulátor\". Jeho základ je 2x přepínací relé na 12V (použil jsem z GME M4-12H). Funguje tak, že po vypnutí zapalování je relé bez napájení a bere hodnotu plováku z odporu 360ohm (víc než prázdná nádrž - ale jiný odpor jsem neměl v šuplíku). Po zapnutí zapalování relé sepne kontakty a tedy měří hodnotu plováku v nádrži. Systém vyhodnotí změnu a pokud je zapalování vypnuté aspoň na dvě - tři minuty, resetuje stav množství paliva v nádrži. Relé jsem umístil k čerpadlu nádrže pod zadní sedačku. Je tam vlhkost, někdy i mokro, takže je nutné spoje a přípoje chránit proti zkratu a oxidaci. Po zapojení funguje. Klesání ručičky paliva za jízdy tímto neodstraníte, pouze reset hladiny paliva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 22. duben 2013 Sdílet Odesláno 22. duben 2013 no výborně,nějaký foto máš? kolik stály výrobní náklady? hodí se to na všechny peugeoty mux,ale musí se změřit odpor při plný a při prázdný a podle toho vyrobit emulátor? [upravil dne 22/4/13 18:24 od Charlie 1] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 22. duben 2013 Sdílet Odesláno 22. duben 2013 Ten odpor plováku asi nebude lineární Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 22. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2013 Foto z montáže nemám, ale zkusím vyfotit. Výrobní náklady? Relátko 27,-, pár drátů, rezistor ze skladových zásob a já jsem použil demontovatelné kabelové spojky abych to mohl kdykoliv vyhodit a spojit původní vodiče jak to bylo. Podle mě to bude fungovat i na jiných MUX modelech ale nezkoušel jsem to. Odpor jsem měřil na svém starém čerpadle. Já použil tyto kabelové spojky - http://www.gme.cz/kabelove-spojky-samorezne/samorezna-kabelova-spojka-nichifu-ndc-2420-p656-593/ - jdou spojit do konektoru ale musí se zaizolovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 22. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2013 Nevadí jestli je lineární nebo ne. To relátko jen po vypnutí ukáže prázdnou nádrž (hodnota odporu plováku při prázdné nádrži je podstatná) a proto po zapnutí zapalování vždy převezme údaj z plováku. Vada na kráse je, že pokud stojím podélně nebo příčně zešikma , tak náklon hladinu ovlivní. To mě zase tak moc nevadí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pecino Odesláno 24. duben 2013 Sdílet Odesláno 24. duben 2013 Mám 307 a měření benzínu v nádrži řeším nějakým polským emulátorem za cca 600kč. Funguje asi podobně, ale je v něm nějaká elektronika. Ještě než jsem koupil emulátor, jsem pátral jak funguje plovák u 307 tak hodnoty odporu plováku byly zhruba podobné. A než jsem koupil ten emulátor tak jsem to měl vyřešené tak ,že jsem k plováku při vypnutém motoru připojil odpor 82 ohm a jezdil. Až bylo málo benzínu odpor jsem odpojil a znovu zapl zapalování a ukázalo mi to skutečnou hodnotu, pak jsem ho zase připojil a jezdil. Po připojení odporu jsem měl vždy skoro plnou a z té to ubývalo. Spínač pro paralelní připojení odporu jsem měl vyvedený pod sedákem zadní sedačky. Jezdím mesíčně cca 1000km takže 2x do měsíce jsem provedl \"měření\". LPG měřím 4 ledkovým měřákem který jsem dostal k přestavbě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 11. říjen 2013 Sdílet Odesláno 11. říjen 2013 Není třeba nic emulovat. Stačí dát na minutu klíček v zapalování do polohy I (nestartovat) a pak zase vypnout. PC si zresetuje hladinu v nádrži a je to. Osobně vyzkoušeno na 308 po natankování 3l benzínu na dojetí btl.a ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 11. říjen 2013 Sdílet Odesláno 11. říjen 2013 ja si predevcirem koupil emulator FLE-P ,polsky výrobek , zapojil a funguje . max spokojenost. ume ten figl s klickem nefachal zkousel jsem to asi milionkrat . mam can/van Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
donrom Odesláno 12. říjen 2013 Sdílet Odesláno 12. říjen 2013 Aja mas lpg ci nie? Petr aky system lpg mas namontovany,hodil by si fotku ako to vyzera co sa tyka lpg vstrekov? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 12. říjen 2013 Sdílet Odesláno 12. říjen 2013 Mám to v podpise BRC . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wrap Odesláno 26. srpen 2018 Sdílet Odesláno 26. srpen 2018 Když koupím a namontuji emulátor FLE-P tak bude palivoměr ukazovat normálně i během jízdy (nebude klesat ručička kdyz pojedu na LPG) ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pecino Odesláno 13. květen 2019 Sdílet Odesláno 13. květen 2019 Během jízdy bude ručička klesat i při jízdě na LPG a po novém zapnutí klíčku se vrátí zpět. Peugeot to má ještě složitější. Potřebuje rozdíl 5L v nádrži aby přepočítal množství, Takže když jsou krátké trasy tak to skáče, ale 5L v nádrži neřeším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselino Odesláno 25. listopad 2023 Sdílet Odesláno 25. listopad 2023 A není lepší i pro občerstvení benzínu v nádrži a šetření rezistoru v plováku vždy 1-2x měsíčně těch cca 5litrů benzínu načerpat? Já třeba beru pouze při provozu na LPG pouze 100+ oktanový benzín z důvodu trvanlivosti a lepších aditiv v něm. Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 26. listopad 2023 Sdílet Odesláno 26. listopad 2023 @Marselino Jak se tím šetří rezistor v plováku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselino Odesláno 28. listopad 2023 Sdílet Odesláno 28. listopad 2023 No tím, že když udržuješ nádrž plnou tak ti jezdec na plováku tolik nepiluje tu plochu rezistoru sem a tam a tudíž ti rezistor neodejde tak brzy. Tedy pokud neměníš auta co tři roky nebo dříve. Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 28. listopad 2023 Sdílet Odesláno 28. listopad 2023 Ahá, to mě nenapadlo. Dík za vysvětlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 28. listopad 2023 Sdílet Odesláno 28. listopad 2023 (upraveno) Když už chceš šetřit odpor, tak je snad lepší vyjet co nejvíc a pak nalejt 50 litrů, než tam šplouchat 2x měsíčně 5 litrů a akorát tomu plováku dělat další pohyb Nicméně si nemyslím, že by se tím ta odporová cesta nějak zásadně opotřebila. Viděl jsem to ojetý akorát tak ve 20 let staré škrtící klapce a na čidle zařazené rychlosti u automatu, opět 20 let staré, a tam se s tím přecejen kvrdlá trochu víc než v nádrži. Já beru normálně N95, za celej rok provozu na plyn tu nádrž vyjedu. Auto si stav nádrže občas zresetuje po pár dnech, někdy si vzpomene až za měsíc... Upraveno 28. listopad 2023 uživatelem VojtouNerCZ inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 29. listopad 2023 Sdílet Odesláno 29. listopad 2023 Neresil bych opotrebovani plovaku. Dřív padne čerpadlo, který tam víří starej benzin a pak to stejeně vyhodíš i s tím plovákem, málokdo vymění jen čerpadlo. Měření paliva (aby ukazovalo real stav a ne vypoctenou hodnotu) by teoreticky šlo vyřešit nakodovanim kontaktu víčka nádrže v BSI (jak u nafty s eolysem) a tento kontakt spínat pres rele pri kazdym zapnuti klicku. Tim by jednotka mohla zaznamenat "tankovani" a ukazat real stav, kdy odpocitava odznova, do dalsiho vypnuti/zapnuti klicku. Nemam to vyzkouseny, ale treba by to fungovalo (mozna jeste zmena charakteristiky mereni paliva v bsi by neco mohla zmenit). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.