Pino Odesláno 13. duben 2013 Sdílet Odesláno 13. duben 2013 Ahoj lidi, mám takový problémek. Dnes jsem rozdělal vzduchový filtr, abych ho zkontroloval a v rohu byl od oleje, tak jsem sundal vršek airboxu i s hadicí (váhou vzduchu) a je tam abnormální množství oleje (dle mého názoru). Co je špatně? Nějak se to začíná sypat, tak se děsím co dalšího přijde. Přiložil jsem foto toho sání. Další problém je, že při běžícím motoru, zvlášť při vyšších otáčkách to je, jako bych měl auto na setrvačník, myslel jsem, že jsou ložiska v alternátoru v háji, ale alternátor jsem vyměnil a zvukový projev motoru je stále stejný. Napadlo mě, mohla by to být vodní pumpa resp. ložisko pumpy? Ten pazvuk jde jakoby z podkrytu rozvodů (asi). Na rozvody se chystám příští měsíc, tak by se to vyměnilo najednou. Děkuji předem za každou radu. Jinak auto: P307 Break 2.0HDi 79kw, FAPOff Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
64draki Odesláno 13. duben 2013 Sdílet Odesláno 13. duben 2013 Ahoj, nejsem žádný mechanik ale stejný problém jsem měl před cca 15 lety s Peugeotem 205 D. Zajel jsem s tím do servisu, chlapík se tam podrbal na hlavě a řekl: \"no jo další dýzlák s třikrát stočeným tachometrem. Ten motor už má dost. Jednou Vám ten přepálený olej ze sání opravdu nasaje a budete se divit, do jakých otáček je ten motor se schopen vytočit. Můžeme Vám pod vzducháčem vyvrtat dírku, aby olej zase odtékal a budete muset olejíček více kontrolovat a dolívat\" To jsem tehdy se svým ekologickým cítěním odmítl... Za nějaký čas začal Pežotek docela kouřit hlavně při větší zátěži a nakonec se to opravdu stalo! Jel jsem si po takové pěkné rovince a nějaká žencká s Favoritem nebo možná už Filckou se rozhodla mě předjet. Dokonce už vyhodila blinkr. Tak to tedy ne! Přišlápl jsem plyn až k podlaze, že se jako jen tak nedám a hnal jsem ten nafťáček do táhlého stoupání. A to jsem opravdu neměl dělat...Najednou motor místo pokojného předení přešel do zuřivého ryku vysavače-okamžitě jsem vypnul zapalování a...ono nic! Motor řval pořád dál! Nakonec jsem ho chcípnul až po zastavení a vyšlápnutí spojky přes kvalt. Samozřejmě že už bylo po něm:D No, na vrakáči jsem pak sehnal motor o něco lepší, který hlavně žádný přepálený olej do sání netlačil. Od tý doby jsem se při koupi ojetého nafťáku vždy díval do vzduchovýho filtru, jestli už nenabírá olejíček:cool: Ale jelikož nejsem mechanik, třeba to nebude Tvůj případ:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 13. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 13. duben 2013 No doufám, že to bude opravitelný Jen by mě zajímalo odkud se tam bere... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
švícko87 Odesláno 13. duben 2013 Sdílet Odesláno 13. duben 2013 Pokud je ten zvuk z pod rozvodů,bude nejspíše špatná jedna z kladek. A ten olej v sání...nejspíše se ti protlačuje přes turbo. U starým D/TD je \"přípustné množství normální\". Jinak si projdi všechny hadice a řádně vysuš a pravidelně kontroluj,jinak je na snadě viz popis od : 64draki. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest jaris13 Odesláno 13. duben 2013 Sdílet Odesláno 13. duben 2013 Také mám ten samej problém a mechanik mi řekl že to delá každý nafták!!! Jen nevím do jaké míry je to normální a kdy už ne? To že se motor přetočí po nasání oleje už asi bude pozde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 13. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 13. duben 2013 Jen by mě zajímalo, jak by se tam dostal olej od turba, jelikož to je na začátku přívodu vzduchu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
64draki Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Jestli Ti můžu poradit, tak nedělej něco jako přetěsnění motoru. O to jsem se tenkrát taky pokusil a byly to vyloženě vyhozený prachy. Ten přepálený olej se tam bůhvíodkud tlačil stejně pořád. Dnes bych na Tvým místě byl pro tu dírku pod vzducháčem, aby se to fakt jednou nepřetočilo. Ovšem jen jako provizorní řešení. No nic, motor jeví známky značného opotřebení, tak bych do něj potažmo do celého auta už přestal investovat, protože pravděpodobně budou v podobném stavu i další agregáty. Vzpomínám si, že u toho mého kousku se to taky tenkrát sypalo jedno po druhým. Holt půl mega či ještě mnohem víc nalítaných kilometrů se někde musí projevit. Co s autem, které je spíš černou dírou na peníze? Dnes bych takové auto naposledy naleštil, navoněl a šup s ním do bazaru za \"nonekupteto\" cenu. Začíná jaro, tak by se v poměrně silným nafťáku nějaký mladý kluk ještě mohl docela slušně povozit, než to někde zruší o strom. Že má po každém zastavení pod motorem malou loužičku oleje tihle hoši řešit zpravidla nebudou:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest jaris13 Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Ten problém nebude v najetých km!!! Já mám poctivých 157000km a mám olej v hadici saní taktéž!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Dírka a co třeba úplně oddělat ty hadice, to by se s v nich nic neusazovalo ? :D:D Šmarjá to jsou opravy jak od Franty z JZD... Hadice vytři a za měsíc je zkontroluj. Pak znovu za pár měsíců. Pokud se to nebude opakovat ve stejném množství tak buď v klidu. [upravil dne 14/4/13 08:00 od koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 super napad vrtat diry do vzduchovy hadice u preplnovanyho dieslu to ze tudy bude utikat tlak turba vlastne ani tolik nevadi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
64draki Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Díru vyvrtat nikoli do hadice, ale do plastového pouzdra vzducháče. Samozřejmě že to je provizorní a nesystémové řešení, ale třeba já už bych nešel do nějakých přetěsňování motorů a tak podobně. Nemám s tím dobrý zkušenosti. Pořád jenom sypeš prachy a stejně to nemá efekt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 a k cemu mu bude dira v pouzdre vzduchace pred turbem, kdyz ma olej v hadici za turbem, resp. az za intercoolerem ? [upravil dne 14/4/13 08:50 od Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 14. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Nene ten olej je v hadici před turbem hned za vzduchovým filtrem to mi právě nejde do hlavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest jaris13 Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Taky ho mám v techto místech! Jak se sundá váha vzduchu tak hned za tím je olej v hadici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 14. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Přesně tak, hned za váhou vzduchu. Napadá mě jen jediný způsob kudy se tam ten olej může dostávat a to přes odvětrání ventilového víka, ale jakto? Co tam je špatně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest jaris13 Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Poradil by ti asi straki,ale zatím to tu asi nečetl! A mohlo by neco být z odvetráváním kliky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 14. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Jj, prý tam je nějaká klapka, nějak jsem to ještě nezkoumal. Jo straki by určitě věděl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 14. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Tady jsem to přesně označil dle nákresu ze serviceboxu, jiná cesta pro olej něž přes odvětrání ventilů dle mého názoru není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest jaris13 Odesláno 14. duben 2013 Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Myslíš že ta klapka třeba nedovírá a tím tam jde olej? To se mi nezdá!! [upravil dne 14/4/13 10:17 od jaris13] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pino Odesláno 14. duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2013 Jak říkám, jediný co mě napadá je to odvětrání ventilů, jinak už nevím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.