Jump to content

Olej v sání + divný zvuk motoru (ložisko pumpy?)


Pino
 Share

Recommended Posts

Ahoj lidi,

mám takový problémek. Dnes jsem rozdělal vzduchový filtr, abych ho zkontroloval a v rohu byl od oleje, tak jsem sundal vršek airboxu i s hadicí (váhou vzduchu) a je tam abnormální množství oleje (dle mého názoru). Co je špatně? Nějak se to začíná sypat, tak se děsím co dalšího přijde. Přiložil jsem foto toho sání.

Další problém je, že při běžícím motoru, zvlášť při vyšších otáčkách to je, jako bych měl auto na setrvačník, myslel jsem, že jsou ložiska v alternátoru v háji, ale alternátor jsem vyměnil a zvukový projev motoru je stále stejný. Napadlo mě, mohla by to být vodní pumpa resp. ložisko pumpy? Ten pazvuk jde jakoby z podkrytu rozvodů (asi). Na rozvody se chystám příští měsíc, tak by se to vyměnilo najednou.

Děkuji předem za každou radu.

Jinak auto: P307 Break 2.0HDi 79kw, FAPOff

post-31369-14109630644989_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, nejsem žádný mechanik ale stejný problém jsem měl před cca 15 lety s Peugeotem 205 D. Zajel jsem s tím do servisu, chlapík se tam podrbal na hlavě a řekl: \"no jo další dýzlák s třikrát stočeným tachometrem. Ten motor už má dost. Jednou Vám ten přepálený olej ze sání opravdu nasaje a budete se divit, do jakých otáček je ten motor se schopen vytočit. Můžeme Vám pod vzducháčem vyvrtat dírku, aby olej zase odtékal a budete muset olejíček více kontrolovat a dolívat\" To jsem tehdy se svým ekologickým cítěním odmítl...

Za nějaký čas začal Pežotek docela kouřit hlavně při větší zátěži a nakonec se to opravdu stalo! Jel jsem si po takové pěkné rovince a nějaká žencká s Favoritem nebo možná už Filckou se rozhodla mě předjet. Dokonce už vyhodila blinkr. Tak to tedy ne! Přišlápl jsem plyn až k podlaze, že se jako jen tak nedám a hnal jsem ten nafťáček do táhlého stoupání. A to jsem opravdu neměl dělat...Najednou motor místo pokojného předení přešel do zuřivého ryku vysavače-okamžitě jsem vypnul zapalování a...ono nic! Motor řval pořád dál! Nakonec jsem ho chcípnul až po zastavení a vyšlápnutí spojky přes kvalt. Samozřejmě že už bylo po něm:D

No, na vrakáči jsem pak sehnal motor o něco lepší, který hlavně žádný přepálený olej do sání netlačil. Od tý doby jsem se při koupi ojetého nafťáku vždy díval do vzduchovýho filtru, jestli už nenabírá olejíček:cool:

Ale jelikož nejsem mechanik, třeba to nebude Tvůj případ:papa

Link to comment
Share on other sites

Pokud je ten zvuk z pod rozvodů,bude nejspíše špatná jedna z kladek. A ten olej v sání...nejspíše se ti protlačuje přes turbo. U starým D/TD je \"přípustné množství normální\". Jinak si projdi všechny hadice a řádně vysuš a pravidelně kontroluj,jinak je na snadě viz popis od : 64draki.

Link to comment
Share on other sites

Guest jaris13

Také mám ten samej problém a mechanik mi řekl že to delá každý nafták!!! Jen nevím do jaké míry je to normální a kdy už ne? To že se motor přetočí po nasání oleje už asi bude pozde :)

Link to comment
Share on other sites

Jestli Ti můžu poradit, tak nedělej něco jako přetěsnění motoru. O to jsem se tenkrát taky pokusil a byly to vyloženě vyhozený prachy. Ten přepálený olej se tam bůhvíodkud tlačil stejně pořád. Dnes bych na Tvým místě byl pro tu dírku pod vzducháčem, aby se to fakt jednou nepřetočilo. Ovšem jen jako provizorní řešení.

No nic, motor jeví známky značného opotřebení, tak bych do něj potažmo do celého auta už přestal investovat, protože pravděpodobně budou v podobném stavu i další agregáty. Vzpomínám si, že u toho mého kousku se to taky tenkrát sypalo jedno po druhým. Holt půl mega či ještě mnohem víc nalítaných kilometrů se někde musí projevit.

Co s autem, které je spíš černou dírou na peníze? Dnes bych takové auto naposledy naleštil, navoněl a šup s ním do bazaru za \"nonekupteto\" cenu. Začíná jaro, tak by se v poměrně silným nafťáku nějaký mladý kluk ještě mohl docela slušně povozit, než to někde zruší o strom. Že má po každém zastavení pod motorem malou loužičku oleje tihle hoši řešit zpravidla nebudou:D

Link to comment
Share on other sites

Dírka a co třeba úplně oddělat ty hadice, to by se s v nich nic neusazovalo ? :D:D:D Šmarjá to jsou opravy jak od Franty z JZD...

Hadice vytři a za měsíc je zkontroluj. Pak znovu za pár měsíců. Pokud se to nebude opakovat ve stejném množství tak buď v klidu.

[upravil dne 14/4/13 08:00 od koblih69]

Link to comment
Share on other sites

Díru vyvrtat nikoli do hadice, ale do plastového pouzdra vzducháče. Samozřejmě že to je provizorní a nesystémové řešení, ale třeba já už bych nešel do nějakých přetěsňování motorů a tak podobně. Nemám s tím dobrý zkušenosti. Pořád jenom sypeš prachy a stejně to nemá efekt.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...