Jump to content

Zprovozneni klimosky


oni
 Share

Recommended Posts

Auto mam druhej rok, loni na to nedoslo,tak bych chtel letos. Chtel bych zprovoznit klimosku. byl jsem u pana na mereni, tomu to nekde dole u hadice houkalo,rekl unik a nenaplnil. druha vec, z klimakopresoru tece neco kriklave zeleneho. takze kopresor bude asi ko. kamos ma na 406 kopresor z nejakyho renaulta, pry jsou stejny, prodal by mi ho. jedna se mi o to, jestli tam pak nejsou nejaky vetsi investice, jestli se mi to vubec vyplati.

Link to comment
Share on other sites

Bývá děravá trubka pod chladičem + často chladič. Kompresor může být jen přiruba, ale tím že jsi to nechal tak bude špatný i ten. Chladič použitý nee, nový cca 2,5, trubka bude tak za 200-500 a kompresor se prodává kolem 1500,- Osobně bych doporučoval to udělat komplet protože pokud to budeš dělat postupně tak se nedoplatíš na opakovaném plnění.

Link to comment
Share on other sites

Většinou je KO chladič. Asi bych nechal hledat únik, něčím to natlakuje a pak se bude hledat. Pokud se ale nepletu, bude třeba nový výparník, když otevřeš okruh :myslim

Pokud jsi to již delší dobu neřešil, obávám se, že O-kroužky mezi trubkama na tom nebudou taky nejlépe. Pokud dělá test vakuem (před naplněním), nemusí únik mezi trubkama najít, protože ty se k sobě \"přilepí\", ale jakmile se to natlakuje, může to unikat mezi nimi (asi můj případ, klima mi jde naplnit, ale do 14 dní je prázdná = neřeším).

Link to comment
Share on other sites

počítej s investicí spíše větší než menší, navíc to obvykle bývá tak, že vyměníš jednu poměrně drahou věc a za měsíc klima prázdná...,začne to chladičem, pak potrubí, kompresor, naposled výparník... aspon já mám takovou zkušenost se staršími auty :(, to chlazení posádky je drahá sranda:)

[upravil dne 12/4/13 11:42 od ozzy56]

Link to comment
Share on other sites

prave, ze to plneni je dost drahy. ono pak snad existujou nejaky ty barevny naplne ne, to jen napusti a vi se kudy to utika, jenom jsem to teda slysel, nevim,jestli to je pravda. kamos co ma ten kompresor, tak to ma 1.8 16ventil.

To charlie1: kolik za ten funkcni chladis by si chtel?

Link to comment
Share on other sites

oni: Při plnění si tam můžeš nechat dát UV barvivo a pokud to někde uniká, s UV lampou to najdou. Pokud to uniká opravdu hodně, najdeš to možná sám :D Nicméně pokud mu stroj nedovolí naplnit, tento způsob nepůjde. Ale myslím, že to jde natlakovat něčím jiným, barevným, aby se hledalo místo uniku.

Link to comment
Share on other sites

Novej co? Kompresor? Do tohohle auta? Nerob prču :D (cca za 10 se dá koupit v náhradě )

Barvivo je super, ale co z toho, ufoukne ti to a ty znovu plníš a pořád dokola :D Plyn je lepší.

PS: když už plnička hlásí únik tak to je taková díra, že z ní vyleze myš. Nikdy se mi nestalo, že by kterákoliv plnička klimu nenafoukla, ale XY se mi stalo, že tu ufouklo ... za den, za týden, za měsíc... já se s 406 nazlobil dost, takže můžu referovat :D

[upravil dne 12/4/13 10:46 od koblih69]

Link to comment
Share on other sites

jj kompresor, kdyz charlie necha za tretinu ceny novyho,tak se ptam kolik stoji novej. No barvivo jsem prave myslel, abych vedel, kde to unika a tem mistum se mohl venovat ne. asi takhle se zeptam, treba kdyz bude deravej chladic, da se tam to barvivo, tak to poznam na tom chladici ne? tak vymenim chladic nebo to tak uplne neprobiha. kldine referuj. ceka nas cesta pres celou italii, tak bych byl rad aby fachala.

Link to comment
Share on other sites

No jo to je ale otázkou jeslti je je to třetina origo nebo třetina tý náhrady. Cenu komentovat nechci, to si musíš zvážit sám. Kolik se ceny pohybují na vrkovištích tady už padlo.

Obvykle se výrazněji projeví jen jeden únik protože tím poklesně tlak. U mě byla souslednost úniku následující - chladič - chaldič z vrakoviště - nový chladič - trubka pod. chladičem - příruba kompresoru - rozprašovací ventil - ventilek plnění - čidlo tlaku - znovu čidlo tlaku .... kdybych s tím jezdil pokaždé na plničku tak si snadno spočítáš kolit by to bylo. Nikdy se neprojevila ta další netěsnost, vždy jen jedna...

Ověř si jestli máš Delphi nebo Sanden.

[upravil dne 12/4/13 11:00 od koblih69]

Link to comment
Share on other sites

jasna vec. takze to bude tezsi nez jsem doufal. delphi nebo sanden zjistim jak? podle vin nebo to vyctu na kopresoru? no vim, ze klimoska rok pred prodeje facha normalne, pak to stalo pul roku v bazaru a ja to koupil na zimu,takze jaoby rok to nefachalo apka uz nechladila a ja zase nemel penize.

Link to comment
Share on other sites

Když jsem nechal měnit kompresor já, tak mi maník v servisu říkal, že 12 stojí novej, 8500 s prací repasovanej se zárukou. Chtěl jsem tam nacpat původně nějakej z vrakáče, striktně mi to nedoporučil (pochopitelně, šlo i o jeho prachy). Nakonec jsem teda dal na něj a těch 8500 jsem obětoval. Chodí to jak má, ale koukal jsem na hadici pod chladičem a je popraskaná, takže až to letos na jaře před sezónou pojedu nechat zkontrolovat a naplnit, nechám vyměnit i tu hadici.

Link to comment
Share on other sites

jasna vec. takze to bude tezsi nez jsem doufal. delphi nebo sanden zjistim jak? podle vin nebo to vyctu na kopresoru? no vim, ze klimoska rok pred prodeje facha normalne, pak to stalo pul roku v bazaru a ja to koupil na zimu,takze jaoby rok to nefachalo apka uz nechladila a ja zase nemel penize.

Sanden je delší a má jinej tvrd té zadní části:

http://aukro.cz/peugeot-406-2-0hdi-80kw-klimakompresor-i3102840222.html

Delphi je kratší http://aukro.cz/peugeot-406-2-0hdi-80kw-klimakompresor-i3102840222.html

Když koukneš na ten svůj a na tyhle fotky tak to poznáš i od oka. Jinak je na nich samo štítek, ale ten bývá vidět zespodu.

Link to comment
Share on other sites

Jinak k té ceně - záleží opravdu jaký to je typ. Třeba původní Deplhi se dá nahradit Delphi / Harrison DK K0068 a ten je v Kelly za 8,5 tis v koncovce. Což pro členy klubu znamená cenu cca 7 tis. včetně DPH a to už je hodně zajímavé za nový kus

Link to comment
Share on other sites

... z klimakopresoru tece neco kriklave zeleneho...

To je farbivo - kontrastná látka na zviditeľnenie úniku.

... bude třeba nový výparník, když otevřeš okruh...

Nie výparník ale vysúšač a i to nie vždy, záleží v akom je stave.

Link to comment
Share on other sites

Předpis je že jakmile je únik měl by se sušič měnit protože natáhne vlhkost. Ale v praxi se to dělá spíš u těch větších úniků nebo delšího odstavení. U 406 Restyl je sušič součástí chladiče takže při nákupu nového je rovnou v ceně.

Link to comment
Share on other sites

zeptal bych se jestli má kompresor klimatizace el.mag. spojku a v ní podložky ? což je případ kdy je klima naplněná, neutíká a nechladí, což teda můžou bejt i jiný něci ale mě zajímaj ty podložky

druhej dotaz co stojí výpatník, starší nebo novej

k tématu, u nás v práci se plnila klima v jednom stroji asi tak 3-4x za léto, zelená barva byla střídavě u každého spoje, pak se dal novej komresor + hadice + trubky + snímače a je klid, ale celá ta sranda stála 22tis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...