zanulinek Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 chci se zeptat, od kdy tankujete do auta klasickou naftu(tedy myslím tu, která není přímo označená, že je to mrazu např do -25 nebo -35°C?) a nenaléváte tam směs aby nezmrla. díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stosun Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Az je na benzince Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lada78 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 V dubnu je to docela hloupa otazka:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel00 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 toto som nikdy neriesil, vzdy tankujem klasicku naftu co je na klasickom stojane za klasicku cenu a bez aditiv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanulinek Posted April 5, 2013 Author Share Posted April 5, 2013 takže už tankujete obyč jo? já se ptám, protože známý tankoval pouze obyč a vloni mu zamrzly hadičky. tak my tankujeme pouze tu, co je přímo do mrazu a už hlasí že mrznout nějak nemá a zítra plánuji natankovat plnou, tak zda už mohu obyč. super tak děkuji. my dřív měli benzináka tak jsem to neřešila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Jak se v zimě tankuje obyč? To, že je na stojanech zimní nafta je přece dáno normou Letní: třída B, filtrovatelnost 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09. Přechodová: třída D, filtrovatelnost −10 °C, distribuce: 01.10. - 15.11. Zimní: třída F, filtrovatelnost −20 °C, distribuce: 16.11. - 28.02. Přechodová: třída D, filtrovatelnost −10° C, distribuce: 01.03. - 14.04. ... takže ať chceš nebo nechceš tankuješ přehconou třídu D až do 14.4. ... teprve potom natankuješ u benzínky \"obyč\" [upravil dne 5/4/13 18:09 od koblih69] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanulinek Posted April 5, 2013 Author Share Posted April 5, 2013 aha, tak super. no já se jen ptám, protože na nějakých benzinkách(tedy já spíše tankuji na benzině a nebo omv) jsou právě jedna pistole s normální naftou a druhá je s oznažením že je až do -35. Takže tak no. A pro klid duše jsem vždy tankovala tu dražší, neb jezdíme i na hory tak proto. A jsem ráda za to info koblih69 :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Ta do do -35 je tzv. Akrtická nafta. Samozřejmě je ve velkých mrazech lepší, ale i ta \"obyč\" musí v daném období splňovat uvedenou filtrovatelnost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mysak_Bob Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 no, slovicko musi, bych v praxi nahradil slovem \"mela by\" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmartinkovic Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Neviem ci si nemylis pojmy s dojmami. Na OMV je nafta obycajna a nafta premium. Arkticka sa pouziva v regionoch kde sa teploty pohybuju pod -30´C. Ked tankujes na pumpe je asi logicke, ze tam bude nafta k aktualnemu klimatickemu podnebiu. Pokial nemas niekde v kanistri naftu z leta, neviem preco sa bojis. Filtre si vymienal niekedy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxo Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 tak to chcem videt tie regiony na SK a CZ, kde sa teploty pohybuju pod -30..... To chodite s tema autama na sibir??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PACHO Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 nechcem byť mrzký, ale ma hneváš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PACHO Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 a po naštartovaní, sa displej trocha rozsvietil. ináč aj ten bol zamrznutý. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigbadjohn Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 tak to chcem videt tie regiony na SK a CZ, kde sa teploty pohybuju pod -30..... To chodite s tema autama na sibir??? No ono to je s tou naftou trošičku jinak. \"Normální\" zimní nafta má filtrovatelnost do -20°C a ta arktická do -32°C. No a u nás je celkem běžně méně než -20, loni i letos tu bylo nejmíň -28, takže ta \"obyčejná zimní nafta\" potom už dělá problémy. Navíc se fitlrovatelnost určuje podle normy někde ze sedmdesátých let a to byly úplně jiné filtry než dnes, už to celkem běžně přiznávají, že to není zcela košér. Edit: Jo v těch mrazech jsou reakce těch displejů celkem komické, je vidět jak se to pomalinku mění z jednoho údaje na druhý. [upravil dne 7/4/13 00:18 od Bigbadjohn] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanulinek Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Jojo přesně jak píše Bigbadjohn. U nás je to normální ty teploty dokonce, jak jsme byli na horách tak bylo vnoci -32,5°C, takže jsou období, kdy fakt je taková zima. A není to tak dlouho, co přes den bylo i -18°C. A člověk je s tou arktickou naftou klidnější. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigbadjohn Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Taky jsem byl s arktickou naftou klidnější a to až do ty doby než mi loni zamrzla, když bylo po ránu třetí den -28 a ani přes den to nevylezlo nad -20. Letos jsem bral na doporučení známého v zimě naftu u Lukoilu, ta mi sice nezamrzla, ale zase to na ni bralo o 0,5 až litr víc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 boze ze tomuto niekto este v dnesnej dobe veri ze nafta premium je do vacsieho mrazu ako klasicka nafta triedy \"F\" fakt jak v stredoveku ked sa verilo na carodejnice...obycajny marketingovy tah a vsetci im to zerete:bojim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Háček Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 ja tankuju Fuel save na shellce ted od loňskeho Listopadu a sem spokojenej, jde taky o to u koho tu naftu berete, k shellce sem přešel tak yz toho duvodu že se mi po*ralo čerpadlo a pumpa na filtru když sem natankoval 10l u jedný ,,nejlevnější\'\' pumpy v liberci, hrůza .. ale auto sem si dal do kupy a pročistil aditivama celej system a autino jezdí jak drak ... takže mrazu bych se už nebál Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigbadjohn Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Ta premiová nafta byla taky do -32, takže taky třídy F stejně jako na stojanu vedle\" obyčejná\" nafta TopQ, Benzina \"arktickou\" naftu označuje vločkou na pistoli, takže nějak nechápu o co Ti jde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 ide mi o to ze ta PREMIOVA je drahsia a vsetci tutkovia im to zeru a myslia si ze ako im zrazu nafta nemrzne a auto ide lepsie :D:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.