Jump to content

nafta


zanulinek
 Share

Recommended Posts

takže už tankujete obyč jo? já se ptám, protože známý tankoval pouze obyč a vloni mu zamrzly hadičky. tak my tankujeme pouze tu, co je přímo do mrazu a už hlasí že mrznout nějak nemá a zítra plánuji natankovat plnou, tak zda už mohu obyč. super tak děkuji. my dřív měli benzináka tak jsem to neřešila

Link to comment
Share on other sites

Jak se v zimě tankuje obyč? To, že je na stojanech zimní nafta je přece dáno normou ;)

Letní: třída B, filtrovatelnost 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09.

Přechodová: třída D, filtrovatelnost −10 °C, distribuce: 01.10. - 15.11.

Zimní: třída F, filtrovatelnost −20 °C, distribuce: 16.11. - 28.02.

Přechodová: třída D, filtrovatelnost −10° C, distribuce: 01.03. - 14.04.

... takže ať chceš nebo nechceš tankuješ přehconou třídu D až do 14.4. ... teprve potom natankuješ u benzínky \"obyč\" :papa

[upravil dne 5/4/13 18:09 od koblih69]

Link to comment
Share on other sites

aha, tak super. no já se jen ptám, protože na nějakých benzinkách(tedy já spíše tankuji na benzině a nebo omv) jsou právě jedna pistole s normální naftou a druhá je s oznažením že je až do -35. Takže tak no. A pro klid duše jsem vždy tankovala tu dražší, neb jezdíme i na hory tak proto. A jsem ráda za to info koblih69 :-)

Link to comment
Share on other sites

Neviem ci si nemylis pojmy s dojmami.

Na OMV je nafta obycajna a nafta premium.

Arkticka sa pouziva v regionoch kde sa teploty pohybuju pod -30´C.

Ked tankujes na pumpe je asi logicke, ze tam bude nafta k aktualnemu klimatickemu podnebiu.

Pokial nemas niekde v kanistri naftu z leta, neviem preco sa bojis. Filtre si vymienal niekedy ?

:myslim

Link to comment
Share on other sites

tak to chcem videt tie regiony na SK a CZ, kde sa teploty pohybuju pod -30..... To chodite s tema autama na sibir???

No ono to je s tou naftou trošičku jinak. \"Normální\" zimní nafta má filtrovatelnost do -20°C a ta arktická do -32°C. No a u nás je celkem běžně méně než -20, loni i letos tu bylo nejmíň -28, takže ta \"obyčejná zimní nafta\" potom už dělá problémy. Navíc se fitlrovatelnost určuje podle normy někde ze sedmdesátých let a to byly úplně jiné filtry než dnes, už to celkem běžně přiznávají, že to není zcela košér.

Edit: Jo v těch mrazech jsou reakce těch displejů celkem komické, je vidět jak se to pomalinku mění z jednoho údaje na druhý.

[upravil dne 7/4/13 00:18 od Bigbadjohn]

Link to comment
Share on other sites

Jojo přesně jak píše Bigbadjohn. U nás je to normální ty teploty dokonce, jak jsme byli na horách tak bylo vnoci -32,5°C, takže jsou období, kdy fakt je taková zima. A není to tak dlouho, co přes den bylo i -18°C. A člověk je s tou arktickou naftou klidnější.

Link to comment
Share on other sites

Taky jsem byl s arktickou naftou klidnější a to až do ty doby než mi loni zamrzla, když bylo po ránu třetí den -28 a ani přes den to nevylezlo nad -20. Letos jsem bral na doporučení známého v zimě naftu u Lukoilu, ta mi sice nezamrzla, ale zase to na ni bralo o 0,5 až litr víc.

Link to comment
Share on other sites

ja tankuju Fuel save na shellce ted od loňskeho Listopadu a sem spokojenej, jde taky o to u koho tu naftu berete, k shellce sem přešel tak yz toho duvodu že se mi po*ralo čerpadlo a pumpa na filtru když sem natankoval 10l u jedný ,,nejlevnější\'\' pumpy v liberci, hrůza .. ale auto sem si dal do kupy a pročistil aditivama celej system a autino jezdí jak drak :) ... takže mrazu bych se už nebál :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...