Jump to content

Kontrola vozu před koupí


odee
 Share

Recommended Posts

Zdar chlapi,

je tady hodně lidí, co se dle příspěvků docela vyznají v oblastech prodeje a nákupu aut, tak mám několik dotazů, které by mě zajímaly. Budu kupovat ojeté auto vzhledem k finanční situaci budu určitě částečně financovat auto úvěrem a nejspíše tedy kupovat v bazaru. Ještě nemám zdaleka přesně vybráno, ale s nejvyšší pravděpodobností to bude vůz střední, nebo vyšší střední třídy cca 7-10 let stáří. Tzn. vůz u kterého to nemusí být ani půlka životnosti, ale zase už natolik starý, že je to vždy velké riziko, které se budu samozřejmě snažit co nejvíce snížit. K obhlédnutí vozu hodlám přizvat mechanika a potom bych chtěl po prodejci aby mi bylo umožněno zajet si s vozem na prohlídku do servisu. Co jsem tak pročetl, dá se z většiny moderníh vozů přes origo diagnostiku vyčíst spousta údajů, které většinou nebývají při stočení smazány a tím připadně odhalit stočení auta, nebo zanedbaný servis a pod. Ale 100% jistota to asi nikdy nebude, že? Nezjišťoval jsem zatím, kolik asi je cena takové prohlídky, tak pokud by někdo věděl aspoň zhruba, budu rád. Dál by mě zajímalo, co všechno při takové kontrole servis odhalí? (samozřejmě, že ne všechny servisy mají stejnou úrověň). A hlavně, vyplatí se jet přímo do autorizáku? Nebo sou na tom líp menší servisy specializující se na určitý značky? Tam už by to, ale asi chtělo jet někam na doporučení..:myslim Auto nekupuju poprvé, ale zatím se mi vždy stalo, že sem přijel obhlídl a odjel s autem (a byl spokojen), ale třeba u 106 se mi to docela vymstilo, protože auto na tom bylo o dost hůř, než sem si myslel. A vzhledem k tomu, že teď už nechci auto na blbnutí, ale spolehlivej dopravník pro rodinu, který by mělo ideálně dalších pár let, pokud možno spolehlivě fungovat, tak se chci na to prověření tak nějak víc zaměřit.

Předem moc díky všem za jakýkoli příspěvek.

Link to comment
Share on other sites

Těhdle témat je tu kopice, spíš doporučuju se od obecné roviny přenést do konkrétního auta. Tam potom lépe doporučovat na co se zaměřit a pod.

Osobně auto kupuju bez asistence servisu. Připadná rizika (nejistoty, problémy) řeším na místě slevou. Není li sleva možná pak nemám zájem. Do cizího servisu auto nepovezu, jedině tam kde znám techniky. Autorizák po monoha zkušenostech vůbec neuvažuju.

Diagnostika toho mnoho nepoví, protože 1. co bazarník udělá je že smaže chyby a historii záznamů a nevidíš skoro nic. Já sázím jen na sebe.

Obecně auto které má 10 let je vždy náchylné k počáteční investici, proto ho taky majitel většinou prodává. Historky neposlouchej - nejsou z 90-ti % pravdivé. Takže je potřeba si odložit ideálně 10-15 tis. na počáteční opravy ( výměna rozvodů, olej, filtry... + sem tam nějaký silentblok, výfuk... ) . Bez odložených peněz staré auto nekupuj.

Link to comment
Share on other sites

Jak jsem starý a \"zkušený\", tak jsem už mockrát naletěl.

Doporučuji kupovat v autorizovaném servisu, kam přijde kupec pro nové auto a svoje, po prvním majiteli a s jistou historií, tam chce nechat protiúčtem.

Anebo si připlatit za funglovku, byť menší auto a s menší výbavou.

Už mě přestaly bavit ty časy (moje zkušenosti), kdy jsem kupoval starší luxusní auta a pak se s nima trápil.

[upravil dne 2.4.2013 12:57 od P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Guest Lubk0

Tiež sa pri kúpach spolieham často sám na seba, i keď asistencia servisu nie je nikdy na škodu ...

Keď chcem auto pred kúpou nechať obhliadnuť, chodím do autorizovaných servisov. Tam by si mal v tomto období naraziť na lacnú jarnú prehliadku po zime, ktorá býva za pár šušňov. Nerátaj s tým ale, že ti odhalí všetko.

Avšak auto dá pred tebou mechanik na zdvihák, a dovolí ti popozerať, plus sám prevedie kontrolu. Zistí ti stav brzd, náprav, tlmičov, výfuku, silentblokov, či neni hrdzave a podobne. Zistí kde čo má akú vôľu, a často vie odhadnúť cenu ND + cenu servisu. Keď mu potom hodíš niečo v dielni do vačku (vždy to fungovalo) tak je ochotny napojit to na origo diagnostiku plus pozreť servisnu historiu (ak sa u danej značky dá). Naposledy sa tak kupovala C3 jka, prehliadka bola v akcii za 9,90 Eur (cca 250 Kč) a za diagnostiku dávam do vačku tak 5-10 Eur ... Vždy to stačilo, a je to určite lacnejšie, ako ist s DIA ofiko, kde su ceny od 20 Eur plus.

No a potom je samozrejme milion veci, ktore si vieš overiť sám priamo na aute.

Z bazaru auta zásadne nekupujem, ideálne fakt auta nie z dovozu, kupene v ČR, 1-2 majitel, a sukromna osoba ... Jednak je tam aspom nejaký potenciál, na vybavenie dobrej ceny (bazar pod cenu nepredáva, živý sa s tým ), navyše je tam \"menšie\" riziko maskovania rôznych vecí ...

Oldova varianta je snáď najlepšia, auta v autorizakoch nechane na protiučet, často priamo tam kúpené a aj servisované, sú oveľa väčšia istota, ako dovlečené auto stojíci nekde v bazaru ...

Skús vypísať konkrétny model, o ktorý máš záujem, a asi bude lahšie ti poradiť.

Link to comment
Share on other sites

To Koblih: radu od Tebe a Tobě podobných sem řpesně očekával, protože dle Tvého vyadřování mi připadáš jako chytrej člověk, kterej má oproti mě určitě pár let zkušeností navíc. S investicema do začátku počítám u každýho auta, u téhle třídy aut možná i víc než těch 15 000.. Doufal jsem v to, že ta diagnostika by mohla odhalit něco, co já třeba při pohledu nepoznám, někde sem se dočet, že si třeba některý řídící jednotky uchovávají data, který se dají v diagnostice snadno najít, ale jsou náročnější na vybavení pro smazání a proto při většině přetočení zůstanou zachovaný.. Jinak, tipuju že za nějakou tu desítku let se taky budu moct při koupi auta spolehnout jen na sebe, ale zatím to nejde, aspoň ne u aut, se kterýma nemám nějak víc naježděno, třeba u koupi 106 bych se po dvou letech provozu na sebe spolehl vpohodě, jelikož se v ní většinou vrtám sám.

To P607Olda: podobně jako pan Koblih, od takových lidí čekám nejvíce rad. Jinak koupě právě takhle v servisu mi připadá aky jako docela slušná jistota, ale zase není moc velký výběr a hlavně se (aspoň mě) nějak hůř podobý auta hledají, když sem na nějaký co se mi líbilo narazil, většinou už bylo prodaný:(

ToLubko: zase souhlas, koupeno v ČR, 1-2 majitel, pokud možno serviska, bo se dá snadno ověřit (ikdyž to taky není jistota...známe lidi)

Jinak do menšího, novějšího a méně vybavenýho auta se mi jít nechce. Jednak sem velkej, jednak už potřebuju vozit autosedačku a kočárek a sme československá rodina půl na půl, takže potřebuju aby to auto odvezlo, mě drahou polovičku, naši princeznu a další dva lidi, docela často a pohodlně i na delší trasy. Ono, největší počet cest sou krátký trasy (denně cca 10km do práce a zpět), ale více kilometrů najedu na dlouhých trasách, protože ročně do práce najedu asi 5 000, ale celkově najezdím cca 35-40000km, což se při stavu silnic, se 106 stává značně nepohodlným. Co se týká výběru, tak sem zatím ve fázi nerozhodnosti. Kvůli každodením jízdám do práce a dražšímu servisu bych spíš nechtěl naftu, dost věcí si na autě udělám sám, takže bych měl nejradši větší atmosférickej benzín. Uvažoval sem o 406 (poslední roky výroby), 607, C5, Modneu MKIII, a teď se nám do cesty připletla i Mazda 6. Mondeo a Mazda budou mít lepší jízdní vlastnosti, obě jsou v benzínu poměrně dost spolehlivá auta, a celkově jednoduší konstrukce, u Mazdy bych volil buď 2litr nebo 2.3(větší risk) u Mondea taky 2.0 a nebo spíš 2.5 V6, což by měl být při neúplně zprasené údržbě opravdovej držák. 607 se mi moc nelíbí hlavně zezadu, ale je to velký, pohodlný auto a co sem se různě dočetl, není na tom úplně zle ani se spolehlivostí. Zřejmě bych si vystačil i s 2.2, ale 3.0 by mě lákala i přesto, že má dražší servis-k tomu autu prostě patří V6. C5 bude asi hodně pohodlná (nikdy sem v ní nejel), ale je nehezká (i po r.2004), což bych oželel, já budu sedět vevnitř a ne venku, a 406 se mi nabízí jako nejlevnější alternativa, tam bych v benzínu bral cokoli kromě 1.8. Francouzi budou pohodlnější, a mít lepší výbavu, protože Mazda s Fordem nemají ani 2zonovou klimu, o to jednoduší bude ale jejich elektrika a i jízda bude u obou asi trošku jistější. Musím dodat, že se rozhodně chystám všechny auta projet, a to bude asi u mě hrát poměrně velkou roli, protože ikdyž mám rád sportovní jízdu, tak mě dost možná dostane právě pohodlí podvozku, který mi teď docela chybí. Uvažoval sem i o různých typech MPVček od C-maxu, přes 307sw a líbila by se mi i třeba RAV4 druhé generace, ale nakones sem se dostal k tomu, že by byl lepší větší sedan (kde to půjde spíš liftback).

Je mi jasné, že teď s tím rozptylem vypadám jak trouba, ale když uvažuju o autu na delší dobu, chci prozkoumat všechny možnosti:)

Link to comment
Share on other sites

Na 607 mám špatné vzpomínky - tolik oprav u nového auta jsem nezažil, C5 by mi vůbec nevadila, Mondeo proč ne, 406 ve slušném stavu je rozhodně dobrá investice. Motory C5 a 406 určitě HDI - RHZ, C5 je ošklivka, ale jinak je asi lepší volbou z rozumu než 406. Mazdu 6 v těhdle ročnících bude problém s korozí.

Jaký máš tedy vlastně rozpočet?

Link to comment
Share on other sites

Jj, rozpočet tady není uveden.

Brát si úvěr na ojetinu je podle mne doslova blbost, akorát budeš živit pár darmožráčů na úrocích. Volil bych auto za 70% peněz, které máš k dispozici, zbytek 20% do oprav a 10% nechat rezervu. 406 kombi koupíš docela levně, i kolem 50 t v rozumném stavu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lubk0

Mazda 2.3 motor nie ! = pozri si mobile.de kolko sa ich tam predáva z KO motorom ... Aj sa to niekde riešilo na mazda forach (japonec.sk), je tam mala olejova napln, a celkovo su to rizikove motory.

Z toho vyberu by som asi siahol po Mondeo, jednoznačne 2.0 107 KW, myslím, že to je velmi vydarený, a rozumný motor ...

Ale asi ako hovorí OLDA. Slušnú 406 tku kúpiš za pár korun, a myslím, že lepšie, ako brať na úver ... :/

Link to comment
Share on other sites

Ona ta hranice rozpočtu je dost limitující právě v tom jeslti se dá vůbec rozhlížet po tom co píše Olda. Protiúčty v autorizáku budou jistě nejlepší volba. Jistě né nejlevnější, ale pokud se jedná třeba o majitele, který zde nakoupil, servisoval a teď to v tom samém autosalonu nechává tak máš historii \"jako víno\"

U levnějších aut já osobně preferuju aby byla výborná cena a pár základních věcí v pořádku a zbytek si doladím postupně sám jak potřebuju. Třeba vady typu \"klima je jenom ušlá\" mají někdy potenciál k opakovaným opravám s nejistým výsledkem takže tady se mít vždycky na pozoru a pokud je nějaká \"drobnost\" tak si vždycky raději vybavit tu nejdražší variantu a být příjmeně překvapený než přijnout zlehčení prodejce.

Link to comment
Share on other sites

Ty jsi tu před časem řešil tu namaskovanou 406 2,2HDI v nějakém bazaru, viď? Koukám, že ses od té doby moc nepoučil...

Kupovat nějakou starou vránu s rozežraným motorem v situaci, kdy máš doma malé děcko a ještě si na to brát úvěr (!!!) ? To je fakt super cesta do pekel.

Link to comment
Share on other sites

mozna budu trochu mimo ale uz jsem to jednou doporucoval dobre auto pro vozeni rodiny za slusnou cenu je Fiat Chroma. Nedavno meli v Brne jednu slusnou benzinovou + LPG za 100000kč z roku 2007 se slusnou vybavou. Ted na jare jsou ceny kousek vejs. Hezke auto to neni ale co ho maj lidi kolem tak chvali a v recenzich ojetin taky

Link to comment
Share on other sites

Tak ono obecně jsou Fiaty hodně cenově dole, takže za super peníze člověk dostane velmi slušný auto. Motory jsou vcelku dost spolehlivé a zrovna s tou Coromou 2006 jsem jezdil a je to sice ošklivé, ale výbavou, pohodlím a pod. velmi zajímavé auto.

Link to comment
Share on other sites

Já tedy nechci být za chytráka ale s Tvým nájezdem co uvádíš cca 40000 km ročně.

To bude fakt těžký výběr mezi starejma vránama. Známej si kvůli podobnému nájezdu km

koupil radši novýho Logana v kombíku.Narve do toho všechno a jak říká je to nový.

Ale furt je to jenom o penězích.Jestli sypat lízingovce nebo autoservisu.

Link to comment
Share on other sites

Ročně 40 tis km? To jsem prvně přehlíd. A to soukromě, za své a ještě si půjčovat na auto??? No to je šílenství non plus ultra :roll Za těchto podmínek bych si troufl vzít tak 406 s HDI RHZ, to se dá ještě udržet v rozumných mezích.

Link to comment
Share on other sites

Jestli to auto chces jen kvuli obcasnym cestam na vikend na Slovensko, muze ekonomicky lepe vyjit i vykaslat se na kupovani stare plecky a proste si vzit auto z pujcovny. Pochopitelne ne na najezd 40tkm, ale kolega co jezdi za rodici jednou za ctvrt roku to tak uspesne dela a vychazi to levneji nez udrzovat vlastni pixlu.

Link to comment
Share on other sites

Zase na druhou stranu tě chápu-do tý 106 fakt asi dáš prd.To musíš hlavně vědět sám jestli

budeš mít na splácení i do budoucna při nějaký katastrofický variantě.Přece jenom malý

děti to je docela drahej koníček dneska.Vo tom něco málo vím a to bych asi věkově mohl

některým členům fora dělat tátu.Ne že bych o to stál:D

Link to comment
Share on other sites

To oddie: máš pravdu, řešil sem to já, jsem rád i za konstruktivní kritiku, protože každý názor a pohled na věc se hodí. A ano, řeším tu starý rozežraný vrány, protože bych radši utratil více za pohoné hmoty a méně za případné opravy.

K těm financím:

Jde mi právě o to, že velká část rozpočtu za který sem chtěl kupovat auto, padla na věci co byly přednější, to jest úprava bydlení a výbava pro malou... Pokud bych měl teď kupovat auto bez nějakýho zafinancování, budu se bavit řekněme o cca 60 000, což by s rezevou na opravy bylo auto kolem 40-50ti tisíc a to bysme byli možná na té 406 s nejasnou historií, právě proto jsem uvažoval o částečným financování úvěrem. Potom bych se jednalo o max. cenovou hranici okolo 100-120 tisíc. Má uvaha o větším benzínu je podpořená tím, že čím jednodužší a více předimenzovaný motor, tím větší životnost a menší procento nákladných, nebo složitých oprav. Zvlášť třeba 2.5 v Mondeu je jeden z takových motorů a 2.0 potom co předělali uložení výřivých klapek by měl být taky OK. První C5 je hodně nepěkná, ale mohla by být asi opravdu dobrou volbou z rozumu (vycházím pouze z informací, co sem se kde dočetl) a souhlasím, že spolu se 406 by asi bylo lepší zvolit Hdičko, ale to by opravdu chtělo najít vůz s jasnou servisní historií, jelikož tam pořád vidím strašáka v podobě nákladnějších oprav u turbodieslů... nevím, jestli je má obava jen v tom, že sem nikdy žádnej nafťák nevlastnil a nebo je v tom něco víc...:myslim

Link to comment
Share on other sites

ted kolega z práce koupil 406 sedan 2.0 r.v 2002 najeto 160000km se serviskou vedenou do 1.2013!! koupeno v čr jeden majitel viděl jsem ji dnes fakt pěkná ,nebouraná bez investic a koupil ji za 30 000Kč dá do ní LPG za 20000 a bude vysmátej,neuvažoval jsi o benzínu nebude tak vylátanej +LPG kvuli provozním nákladům,ale V 6 je drahá na přestavbu idealni 2.2 nebo 2.3?

ta cena je jen proto,že má peníze a neřešil to má objednanou Octavii 3 kombi....tomu říkám kup,rozvody,kotouče vše vyměněno.....

Link to comment
Share on other sites

O LPG sem samozřejmě uvažoval taky, vzhledem k tomu, že naprostá většina lidí si pořizuje turbodiesly kvůli velkým nájezdům a velkej benzín si koupí buď člověk, kterej má peníze navíc a proto asi nebude moc zanedbávat ani servis, a nebo jezdí opravdu málo a proto mu nevadí větší spotřeba, jasně, ve skutečnosti je to často jinak, ale logicky by ta úvaha měla o větší části aut platit...:myslim

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...