Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Úprava ECU


Patas106

Recommended Posts

Čaute,

mám dotaz bratr našel na internetu úpravu řídící jednotky. 2-3 kabely se připojily na řídící jednotku a natáhly se do kabiny. Na kabely byl připojený spínač. Možná to bude něco ve stylu \"power box\" . Nic méně rád bych to zkusil u mě na 106ce 1,1 44 kW jako srandu, jestli je něco \"znát\" , ale nemůžu to nikde už najít. Neví někdo co to může být? A jaké je zapojení?

Předem prosím nepiště odpovědi ve stylu prodej to a kup si něco silnějšího. Vím, že úpravy se nevyplácí a samé problémy(drahé díly, zbytečná práce, životnost). Mimochodem je sranda porážet \"feldy\" 1,3; 1,6 a civicy s francouzskou 1,1 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

ano dá se všelico,ale je to jen o penězích šikovnosti a pod.Nemohu pochopit jak někdo chce udělat z 1,1 trhače asfaltu .Když jsem byl mladej taky jsem přemýšlel ,ale s přibývajícími roky jsem od toho odpouštěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jistě, opět si akorát umíte dělat ze seriózního dotazu legraci... :grr

Nenech se zastrašit, určitě to jde. Staší bežný měřák a spínač. Sundej konektor z ŘJ a nejdřív si \"prozvoň kde je zem. Tam přiveď jeden kabel ke spínači. Pak už jen stačí najít + 12V a tek připojit na druhou stranu spínače. Spínač doporučuju spíš dimenzovaný na větší proud.

Pozor! Funguje so na podobném principu jako NOS, takže to nepoužívej při normální jízdě, ale jen při předjíždění - podřaď zašní předjíždět a v pravou chvíli stlač spínač - uvidíš, že to bude stát za to :cool:

PS: jinak se toho neboj, tohle je základ, ve 2. fázi bych doporučil větší vstříky, turbo z Avie a samozřejmě přímé sání... jo a abych nezapomněl samozřejmě co největší I.C. kdžy už tam bude to turbo tak je potřeba vzduch chladit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

nechápu proč kolegovi neodpovíte, určitě každý z nás měl svoje \"telecí\" léta!!!

Sám jsem se o toto i trochu zajímal, ale od realizace jsem upustil, protože mě můj známý upozorňoval že bych tím také mohl odrovnat motor, o což nestojím! :bojim

Fígel spočívá v tom, že MAP senzor (máte ho i na svém motoru) vyhodnocuje podle teploty nasávaného vzduchu a asi i podle teploty motoru množství vstřikovaného paliva. Tím že na správný vývod připojíte dvoupolohový spínač, který má na jedné straně polohu VODIVĚ SPOJENO a na druhé poloze je rezistor, tak můžete ovlivňovat množství vstřikovaného paliva.

Pokud jsem Vás stále neodradil, hodnotu rezistoru by bylo vhodné spočítat podle hodnoty odporu MAP senzoru. U motoru 1.4 KFW jsme spočítali maximální bezpečnou hranici na 470ohmů. U motoru 1.4 je barva toho vodiče kam ten rezistor (tedy myslím tím ten dvoupolohový spínač) musíte připojit zelená.

No kdyby byly nějaké další dotazy tak se ptejte případně, ale poté, co jsem si zjistil, co takováto úprava má dělat, musím toto vřele nedoporučit. Když už chcete jakýsi \"tunink\" zakupte si sadu LED pásků a dejte je pod automobil. Věřím že efekt bude lepší než u této \"motor ničící\" úpravy na blind. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pro upresneni pojmu, MAP senzor skutecne nic nevyhodnocuje, MAP senzor je pasivni soucastka, ktera prevadi tlak vzduchu v sani na napetovou uroven (tusim cca v rozmezi 0.5-4.5V), kterou pak cte ridici jednotka a podle toho ziska informaci o hodnote tlaku v sani (tedy zatizeni motoru), spolu s hodnotou teploty nasavaneho vzduchu pak podle stavove rovnice p.V=n.R.T dokaze vypocitat objem nasateho vzduchu a k tomuto objemu vzduchu pak vypocita potrebne mnozstvi paliva, davku pak pripadne zkoriguje o hodnotu z lambda sondy a dane mnozstvi paliva vstrikne do sani.

uprava signalu MAP senzoru tedy spociva v tom, ze jednotka si mysli, ze se do motoru dostalo vice/mene vzduchu a podle toho pak prida nebo ubere mnozstvi paliva, ve vysledku se tedy smes obohati/ochudi

problematika spalovani bohate/chude smesi je pak na sirsi diskuzi a da se k ni na netu najit spoustu relevantnich odkazu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

koblih69 : to že vyskratuji \"vypnu\" ŘJ tak zvednu výkon, aniž bych odpálil pojistky? :-)

Tom_206 : no mám doma díly z 406ky 1,8 16V .... ale teoreticky mám možnost sehnat ze Citroena ZX 1,4 Break, jenže je to magneti marelli. ale co nevyzkouším nezjistím :-)

Altman : tohle zní jako to co jsem sháněl... jenže hledám hledám ale asi ho v motoru nemám... :-( mohl by jste mi prosím zaslat fotku a umístění toho MAP senzoru? Ani Google nepomohl :-/

PS. děkuji všem za rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patas106: za rady nedekuj, stejne si z tebe vsichni akorat tak strili. Dobra rada je: vykasli se na to! Jedine ceho teoreticky muzes dosahnout je, jak uz psal Ferry, bohata a nebo chuda smes. Bohata - bude to kourit (pokud se nespali vsechen benzin ve valci, tak muze dojit k poskozeni lambdy), chuda- vyssi teplota horeni (neplet si to s vyssim vykonem) cimz muze dojit k poskozeni motoru (propaleni pistu).

Nicmene pokud ti nezalezi na vyhozenych penezich, casu a aute, tak se do toho experimentovani pust treba to neshori a k tem tvym 60 konim pridas jednoho psa :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Touha je zázrak, kámo, zázrak ...

Patas fandím ti, jen do toho, kdyby nebylo pokusů a omylů tak se dodnes nelítá, atd.

Přijdeš na to, nezničíš, dobře, zničíš, neva, koupíš jiný a jedeš dál a jinak. Jen se pak v tom \"rakeťáku\" nenech zabít.

Drž se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné :D tak auto mám za hodně nízkou cenu, tak se nemusím bát že příjdu o moc :-) člověk si musí projít takovýma \"tuningama\" :D aby zjistil co má cenu :-) ale tak když už mi to doma stojí tak proč to nezkusit.... Mazec je už to že tato 1,1 (slabší ložiska, atd.) má 232 tisíc a motor jen přede (nebýt ostrého sání a místo koncového tlumiče - středový tlumič z PUGu 406 1,8 16V :-D ) poslední dobou si hodně hraju s diodama ( snažím se decentně) ale ten zásah do směsi mě láká....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...