Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 206 1.1i - Problém se startováním


Araxis

Recommended Posts

Zdravím všechny příznivce Peugeotů. Potřeboval bych poradit s dosti častou otázkou, pokládanou zde na fóru. Prolistoval jsem hodně topiců, ale nenalezl jsem řešení, proto zkusím celou záležitost lépe popsat :(

Můj červený nákupní vozík začal zlobit už před rokem:

\"Příznaky nemoci\"

Fáze 1 - vůz bezvadně startuje, bezvadně jezdí, bez žádného problému

Fáze 2 - jednou za čas cca 1/30 startování, nelze nastartovat. Po otočení klíče naběhne elektřina v autě + je slyšet takové malé cvaknutí (palivové čerpadlo??). Stačí počkat 10 - 20 minut a auto bez problému naskočí a jede

Fáze 3 - četnost funkčních startů bez problému se zmenšuje 1/10 startování nefunguje. Stačí počkat 20 - 50 minut + otřít olej na sondě + při funkčním startu tu a tam klesají otáčky až na nulu, auto chcípne pokud se nepřišlápne plyn

Fáze 4 - je zima, 7x návštěva servisu, technik objevuje při poslední návštěvě konečně díru v sondě, kterou protéká olej na startér (do té doby, nic neobjevil, cca 2 měsíce bylo auto v servisu a bylo testováno. Vždy jsem ze servisu odjel a po 2 dnech ho opět táhl zpět do servisu :mrk ), také se zjistilo, že startér musí na repas, protože je plný oleje

Fáze 5 - bezchybné ježdění stejné při Fázi 1

Fáze 6 - přichází zima, vše se opakuje s tím rozdílem, že se musí čekat 2 - 10 dní, než lze auto opět nastartovat + po oleji není nikde ani stopy. Baterie funguje na 100%

Nedávno bylo auto v servisu, byl jsem přesvědčen o výměně oleje, střelec to však trochu přelil a v autě je snad o 1l oleje více, než by mělo být. Je možné, že je problém tam? Závada s nenastartováním a občasným kolísáním otáček se stále drží. Nicméně, pokud je šťastný den, tak \"Nákupní košík\" jezdí absolutně bez chyby.

- startér v pořádku (jinak by to nenastartovalo ani jednou za čas)

- baterie v pořádku (elektřina, rádio, světla, vše sviští jak má)

- pojistky v pořádku (kontrolováno, nic není odstřelené)

- olej trochu nad limit (ale kupodivu neteče nikde)

- je možné, že je to palivové čerpadlo? Rozdělovač? Kabely k rozdělovači? Nebo zašpiněná svíčka?

Jsem přesvědčen, že průser bude v nějaké absolutní malichernosti. V téhle oblasti jsem ale \"lajk\" proto netuším kde začít. Trochu mě i vyděsilo, že auto bylo v servisu a nikdo na nic nikdy nepřijde, náladová plechovka ... :myslim (nechci opakovat finančně nákladný servisový maraton)

Předem chci všem poděkovat, že si uděláte trochu času a budete se snažit mi pomoct, jsem už bezradný :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a také se hlásím do \"klubu zlobivých plechovek\". Dělá mi to to samé jako Vám, ale u mě je to nejspíš způsobené krokovým motorkem, alespoň to zatím takto vypadá.

Doporučím, pokud Vám nepůjde nastartovat, vyndejte klíčky ze spínací skříňky, otevřete kapotu, vypojte a znovu zapojte kabel ke krokovému motorku. Pak zkuste nastartovat. Pokud to takto půjde, máme nejspíš společný problém a je potřeba ho nějak vyřešit. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravdou, že jakmile se oteplilo, zázračně šlo nastartovat a ještě ve stejný den, jakmile začalo opět mrznout auto zase chcíplo.

Ale před tím i když mrzlo, tak to tu a tam šlo nastartovat. Nemyslím si, že by bylo něco zamrzlého. Přikláněl bych se spíš k tomu palivovému filtru. Asi ze sebe udělám blbce, nicméně pokud je nutné tu a tam palivový filtr vyměnit, tak je dost pravděpodobné, že by to tím mohlo být. Ještě řekni, že se to mění po 20 000 km, a mě vomejou :o ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No měl by se měnit zhruba já nevím asi po 60 000 km, alespoň tak to chytrá knížka říká. Ale podle mě to filtrem není, před chvilkou jsem filtr i čerpadlo kompletně rozebíral a s prominutím smrdím jako prase od benzínu a ničemu to nepomohlo.

S plným plynem jsem zkoušel startovat, ale bez výsledku.

Jinak závada začíná vypadat čím dál tím víc stejně. Za tepla mi to taky startuje jako ďas. :)

[upravil dne 25/3/13 16:26 od Altman]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Altmane: díky za podporu, nějak to vyřešíme. Když koukám, na rychlost odepisování vás všech, přemýšlím. Že jakmile se půjde opravovat auto, vezmu ssebou notebook a přijdeme na to velice rychle formou \"pokus, omyl\" :super

ChouLu: VIN bych ti rád dal, budu se muset podívat do papírů, momentálně jsem ale v práci a pokud to není na malém techničáku, moc nepomůžu. Nicméně o palivovém filtru jsem do dneška neslyšel. Takže asi nemám, ale kdyby ano. Zjistil jsem, že je schovanej, někde pod zadníma sedačkama, což je docela nepříjemné.

Když nastartuju, tak k tomu plyn nepotřebuji. Ten jen když padají otáčky, auto normálně točí bez problému, když to frčí. Nicméně když nejde nastartovat, poznám okamžitě -> otočím klíčkem a slyším jen cvaknutí a můžu dělat cokoliv, šlapat na pedály a nic se stejně nestane

[upravil dne 25/3/13 16:31 od Araxis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, tak teď jsem si uvědomil jednu skutečnost. Docela podstatnou. Omlouvám se za mystifikaci (žádné cvaknutí se nekoná, to bylo minulou zimu, teď už to necvaká)

- při otočením klíčku, naskočí elektřina, kontrolky atd., není ale slyšet žádný zvuk, jen se otočí klíčkem a je to mrtvé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ale to čerpadlo není zase tak slyšet. Je pod sedačkami, plechovým a navíc ještě plastovým deklíkem. Zkuste sedačky vzadu odklopit a otočte klíčkem do polohy \"2\" (tedy rozvícení všech kontrolek) a mějte tedy ucho na tom plechovém deklíku. Ale čerpadlo tlakuje jen jednou po nějaké době a pak je zase nějakou chvíli zticha. :myslim

[upravil dne 25/3/13 16:41 od Altman]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Araxis

Co sa tyka toho pal. filtra je mozne, ze tam nie je. Treba VIN. Vymena 40tkm pri kratkych trasach.

K tomu zamrznutemu kondenzu. Na 206-kach casta zavada, pri kratkych trasach. Treba dat dole hadicu sania, dat na nu dlan a niekto startuje. Ak ti neprisaje dlan, je zapchaty, zamrznuty vyfuk. Skus este pokial ti to nenastartuje odpojit hadicku k vstrekovaniu, ci tecie benzin. Moze to byt samozrejme i napr. cidlo teploty.

Altman

Oprava krok. motorceka je totozna s

http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=13&t=2889&sid=08862086465aa54663ec1ec523f88c0e

, ale nemyslim, ze je to tym.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jojtik: špatně přečteno

Díky zkusím, jak trubku i hadičku. Při testu budu na notebooku, pošlu rovnou report, kde byla závada a co je v pořádku. Bude to lepší, než teoretizovat

Všichni jste mě navedli na to čím by to snad mohlo být, tak uvidíme. Jsem na to zvědavý

[upravil dne 25/3/13 17:01 od Araxis]

[upravil dne 25/3/13 17:01 od Araxis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli startér točí a nechytá to,tak mi to taky dělalo. Jednou to chytalo normálně,ale někdy prostě to točilo a níc. Byla závada v tom dvojrelé co je pod řídící jednotkou. ŘJ je v mot. prostoru za pravým př. světlem ta stříbrná krabice a zespodu na té krabici je přidělané to relé. Já jsem ho měl plné bláta. Stačilo vyčistit,prostříkat kontaktolem a už mám klid. Snad Ti to pomůže:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velice děkuji za všechny náměty, nemám přístup ke garáži. Jakmile se oteplí, auto rozeberu a otestuji vše co zde bylo popsáno :). Jakmile přijdu na to v čem je problém, okamžitě to sem pošlu ať se podle toho mohou zařídit i ostatní co mají podobný problém :)

[upravil dne 26/3/13 11:15 od Araxis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...