Jump to content

Slabé brzdy


podebradak
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám problém se slabým účinkem brzd. Auto mám cca 7 let a problém je pořád stejný, při normálním brzdění žádný problém není, akorát když potřebuji opravdu zabrzdit (smyk nebo aby zaplo ABS-když hrozí srážka), tak sice brzdí ale nic moc smyk by to neudělalo ani náhodou. Když sešlápnu brzdu při velkém brzdění ( teď naposledy když mi nedali přednost) pedál je tvrdý auto brzdí a cca po 2 sekundách začne a dost lépe brzdit ale stejně žádný smyk či pumpování do pedálu. Špatně se to popisuje, jako kdyby neměl posilovač dostatečnou sílu. Destičky jsem měnil, i brzdovou kapalinu. Kotouče jsou ještě dobrý. Nevíte kde bych měl hledat problém? Jestli už někdo něco takového neřešil? Díky za rady.

Link to comment
Share on other sites

Jsou kotouče rovnoměrně obržděné, z obou stran?? Muže se křížit brzdič. Zavzdušněný to asi nebude když pišeš že je to tvrdý.

Když našlapeš při vypnutým motoru, tak aby pedál ztvrdnul a pak nastartuješ, přio tom stále stojíš na brzdě, klesne pedál dolů??, Pokud ne nebo jen minimálně je vadnej posilovač nebo do něj nějde podtlak.

Pak ještě jeden test. Rozjed se na přehlednem useku, vyřaď na neutrál a zabrzdi levou nohou, uvidiš jestli to fakt nebrzdí

Link to comment
Share on other sites

najprv skontrolovať činnosť posiľovača, silno stlačiť brzdový pedál pri vypnutom motre a naštartovať motor, pedál by mal citeľne klesnúť

možno by neškodilo odpojiť a prefúknuť podtlakovú hadicu, ktorá ide ku posiľovaču, prípadne vymeniť ten vstupný ventil na posiľovači, 307čka má štandartne dvojitý účinok brzdenia, ináč to brzdí pri normálnych podmienkach a ináč pri panickom brzdení ( rýchle a silné stlačenie pedálu ) kedy by mal byť účinok brzdenia väčší, len neviem isto, či sa o to stará ten vstupný ventil na posiľovači alebo hlavný brzdový valec

Link to comment
Share on other sites

Kotouče jsou rovnoměrně obržděné když jsem na to koukal naposledy tak z obou stran. Když našlapu jak píšes a pak nastartuju a držím tak mi pedál sjede asi do půlky. S tou levou nohou jsem to taky zkoušel a taky by to smyk neudělalo nebo nezapumpovalo. Teď naposled sem to musel strhnout do příkopa jinak bych to neubrzdil, jet s jiným autem tak bych to zabrzdil v pohodě. Jestli to nemůže být i kotoučema mě napadlo, jestli majitel přede mnou nešetřil a nedal tam nějaké šunty( a ani moc neubývají).

Link to comment
Share on other sites

Podtlak, podtlak, podtlak! Našim kdysi přesně tohle dělala prdlá hadice podtlaku na OI. Když se brzdilo normálně postupně, tak byl účinek v pohodě. Podtlak sice ucházel, ale vakuová pumpa stíhala ten únik vyrovnat. Zato když se na to duplo, tak všechno vyfučelo naráz a pedál byl jak šutr a nebrzdilo to, začalo to až tak po 2s.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj všem, tak dneska jsem testoval. Zkoušel jsem tu hadici co vede od vývěvy do posilovače a byla v pořádku, ještě jsem zkoušel profukovat ten zpětný ventil a jedním směrem jde profouknout a druhým ne, takže asi taky o.k. Ještě jsem zkoušel našlapat aby pedál ztvrdnul a držel na něm nohu nastartoval jsem pedál změkne asi po 5 sek. Když pomalu mačkám brzdový pedál a je nastartováno tak jde zmačknout asi do půlky, když na něj šlápnu rychle, tak jde zmáčknout jenom asi do čtvrtky a pak pomalu padá do té půlky. Jo a ještě když chcípnu auto pedál okamžitě ztvrdne. Zkoušel jsem to ještě u jiného auta a tam šel ještě několikrát zmačknout než ztvrdnul.Kolem toho zpětného ventilu jsem dal ještě trochu silikonu aby to kolém té gumičky nepodfukovalo. Tak je buď v háji posilovač nebo už nevím kde mám hledat. Ještě jsem koukal na ty plastový hadičky co jdou taky od vývěvy do těch ventilů přidělaných na motoru co ani nevím na co jsou. Je to spleť hadiček, zkoušel jsem je profouknout pusou a drželi tlak. Jenom když zhasnu motor tak někde od těch výše zmíněných ventilů se ozývá asi 15 sek. takový divný zvuk jakoby nějaký malinký motůrek vrčel, když šlápnu párkrát na brzdu tak ten zvuk přestane.:myslim

Link to comment
Share on other sites

Tak jak nad tím přemýšlím bude to na 99 procent ten posilovač, pokud je ten zpětný ventil dobrej, jako že asi je, musí ucházet někde vakum posilovače, protože po vypnutí motoru je pedál okamžitě tvrdej. A nemá to kudy jinudy ucházet než kolem té hřídelky na brzdový pedál. Jestli teda dobře chápu funkci posilovače.

Link to comment
Share on other sites

Novej posilovač v kelly stojí cca 9000,-, zkusil bych asi nějakej z vrakáče. Tyhle věci servisy neradi opravují, pokud to teda vubec někde dělají.

I když cna přo řádného člena je cca 6000,-

BO 0204125776

BO 0204125777

Nevim kterej je ten spravnej, proto dvě čisla

[upravil dne 25/3/13 22:03 od Radek Hurvajz]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...