Tommy306 Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Zdravím všechny, jsem u Pažoutů nováček, nedávno jsem si pořídil 306 1.8 16v r.v. 2000; jestli se nepletu, tak se dělaly 1.8 ve verzi XS, který prý maj tvrdší podvozek...byly všechny jednaosmy 16v XS? Nebo please poraďte, jak mám zjistit jestli mám XS nebo ne...dík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minimaxa Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 koukni sem: http://www.peugeot-club.cz/main.php?co=novinky/clanek.php&id=44 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted July 21, 2005 Author Share Posted July 21, 2005 dík, ale buď sem slepej nebo tam odpověď na mou otázku není... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ludweek Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 nevim presne, ale XSi je verze s tvrdsim podvozkem myslim ze ne vsechny 16V byly XS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted July 21, 2005 Author Share Posted July 21, 2005 no právě, tak bych rád věděl, jestli a jak to u svýho auta poznám... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ludweek Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 je to stupen vybavy...mas to mit napsany v technicaku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted July 22, 2005 Author Share Posted July 22, 2005 jenže je to dovoz z F, takže mám novej techničák a tam nic takovýho zapsaný není...neměli XSka ve výbavě něco specifickýho, podle čeho bych to moh poznat (teda krom toho podvozku...)? a nebylo XS třeba jen pro 3dv.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbily Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 No já tedy odpověď na Tvoji otázku neznám, nicméně i já mám 1,8i 16V, r.v.99, taky dovezenou - D. Tento typ se do ČR oficiálně nedovážel, pouze 1,6, v 1,8 pokud vím tak jenom kombíci. Jestli mám XS nevím, ve výbavě mám 4x airbag, manuální klima, přední okna v el.,, el. zrcátka, plastové spojlery prahů, .......... Nevím ale, jestli se podle toho dá něco poznat. Ale přesto - je to velmi dobrý auto, se slušným podvozkem, motor - pokud je v poho - taky OK, dostatečně se s ním dá dát na prdel i silnějším autům... Tak neřeš XS, XSi, XT, ... a užívej v pokoji a hodně š?astných kilometrů... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted July 24, 2005 Author Share Posted July 24, 2005 dík:super, mě to spíš zajímalo z toho hlediska, že předtím jsem v jiný 306 nejel a ten podvozek se mi zdá docela měkej (je fakt, že je to supr žehlička na naše silnice, drží dobře, ale docela se houpe, aspoň vůči mý starý audině...), tak mě právě zajímalo, čistě ze zvědavosti, jestli mám XS (a tudíž běžná 306 ještě měkčí), nebo je nějaká sériovka tvrdší než to moje... přemýšlím do budoucna o sportovním podvozku:roker...ale zas jsem si za tu krátkou dobu už docela zvyk na to pohodlí... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crack Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 řek bych že 306ka má dobrej vyváženej podvozek a ten sportovní je zbytečnej akorát tím snížíš životnost a bude horší pohodlí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 jj, taky bych nerad přišel o to pohodlí, přece jenom je to žehlička na ty naše silnice:roker s podvozkem jsem docela spokojenej, jen mi vadí jak se to houpe... o tom sportovním to jsou jenom takový úvahy, i kdyby tak bych do toho nešel dřív jak příští rok...teď mám jiný priority, co se auta týče... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Houpání může být od starých tlumičů (měl jsem to). Nech si zkontrolovat - asi za 100 Kč. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 tlumiče jsou OK, auto má jenom najeto jenom 23 tis. a tlumiče jsem si nechal měřit ještě než jsem to koupil:roker ono se to ani tak nehoupe, spíš když jedu hodně pomalinku a dupnu na brzdu, tak se to nepříjemně potopí, ale to bude asi normální, předtím jsem to skoušel u jedné 406ky a bylo ještě horší ale ono to bude taky spíš tím, že jsem si ještě neodvykl od mý starý audiny, ta měla krapet tvrdší podvozek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minimaxa Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Do naší malé zemičky se opravdu model 306 1.8 16V dovážel, ale pouze v karosářské verzi Cabrio! Co se týká tuhosti podvozku u verze 1.8 XS si myslím, že označení XS odpovídá skutečně jen stupni výbavy (XN, XR, XS). Znám ještě označení XSi, ale to je tuším motor o obsahu 2.0, který byl potom nahrazen označením S16 a s dalším postupem času nahrazen označením GTi-6. Každá tato změna přinesla i zvýšení výkonu. No a můj názor na snížení - tvrzení podvozku je jednoznačný: vozy Peugeot nemají v základu podvozek nastaven na nějaké závodní bláznění, naopak, je nastaven pro největší pohodlí cestujících. Dokonalé vyvážení pérování u modelu 306 mají na starosti přední pružiny a hlavně vzadu dvě skrutné tyče, které nahrazují klasická péra. Pokud někdo sníží předek kratšíma - tvrdšíma pérama, tak musí zákonitě upravit i zadní pérování. Tam ale narazí na problém. Zadní výška auta jde sice nastavit pootočením tyčí v tisícihranu, ale nijak se tím nezmění tvrdost. Výsledkem je kompletně rozhozená rovnováha mezi předkem a zadkem. Předek bude tvrdej, ale zadek zůstane stejnej, jen bude nižší. Prodávají se i tvrdší zkrutné tyče dozadu, ale až uvidíš cenu, tak si to honem rychle rozmyslíš Měl jsem 306 S16 s celým tunning kitem od firmy Musketier včetně podvozku KONI, a tam byli právě vyměněné i zadní torzky. Sedělo to jak přibitý, jen to mělo jednu vadu. Nezajel jsem s tím přes vysoký práh do garáže:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbily Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 No tedy já nevím, ale mně se zdá, že podvozek na mé 306 má docela dobré parametry, tedy alespoň ta moje se v zatáčkách chová dobře a když chci, proháním i o dost dražší a sportovnější modely aut, dost udělají i kola, používám výrobcem doporučené rozměry - v létě 15\"/195/55, v zimě 14\"/185/60 - fakt je ten, že letní rozměr auto přitvrdí a \"usadí\". Problémem se kterým jsem se setkal v souvislosti s podvouzkem jsou podélné nerovnosti v zatáčce, kdy auto po najetí na ni poskočí. Což mi ovšem dělal i P205 1,9GTi, který měl supr sportovní tvrdý podvozek, motokára se 130 koníky... Do podvozku by tudíž zbytečně nehrabal, pokud na to nemám několik desítek tisíc např. na minimaxou zmíněný tuning kit... Samozřejmě kromě nutné údržby... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted August 3, 2005 Author Share Posted August 3, 2005 když jsem se bavil o sportovním podvozku, měl jsem právě na mysli nějakou sadu právě od Koni, Inter Alloy, KW nebo tak něco, ale jak jsem už řek, je to jenom úvaha do budoucna, asi to beztak nachám tak, jak to je, přece jenom je to příjemně pohodlný, docela to drží a aspoň mě to nutí trochu se v zatáčkách krotit:roll v audině jsem slyšel a cítil každej hrbolek... uvidím, co to udělá s autem až pořídím elektrony a právě ty 195/55 gumy, třeba mi to bude stačit:D ->Minimaxa: dík za vyčerpávající odpověď, přesně na tohle jsem se v úvodu ptal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbily Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 jojo, a navíc - kola dělají auto :super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted August 3, 2005 Author Share Posted August 3, 2005 to moc dobře vím... ale dokud neprodám audinu, tak na ně nemám chechtáky, a audinu neprodám, dokud ji nedám pořádně dokupy (zlobí volnoběh), a tu nedám dokupy dokud mi nepříjde z Audi potenciometr škrtící klapky, na kterej čekám už 5. týden, takže to vypadá, že dřív než li?áky budu řešit zimní gumy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Ano skutečně. XS je jenom stupeň výbavy a myslim že nejvyšší (až na garose teda) XSi je 2.0 8v nebo 16v a s tvrdším fabrikovým podvozkem. Já bych vám moh o retardérech a kostkách vyprávět ještě sem na XSi dal 195/50-15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKCZ Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Take mam za to ze je to jen stupen vybavy.. a pro doplneni udaju: 1,8 .. XT .............. LFZ .. (XU7JP) .......... 76/103 1,8 .. XT .............. LFY .. (XU7JP4) ........ 81/110 2,0 XSI .............. RFX .. (XU10J2CL) ..... 89/121 2,0 XSI .............. RFV .. (XU10J4R) ...... 98/133 2,0 S16 ............. RFT .. (XU10J4L) ..... 110/150 2,0 S16 ............. RFY .. (XU10J4Z) ..... 112/152 2,0 S16 (GTi-6) .. RFS .. (XU10J4RS) ... 120/163 PS: U 1.8 je vice verzi vybavy a nejsem si jist vykony .. u dvoulitru jsem si skoro 100% jist spravnymi udaji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.