Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

manžeta poloosy


Ráďa

Recommended Posts

zjistil jsem,že mám roztrženou vnitřní manžetu na pravé poloose.Protože jsem nechtěl zkurvit to trojložisko a novou manžetu skladem neměli koupil jsem manžetu z favorita a dal jsem to tam.Bohužel je ten venkovní průměr asi o 1/2 cm. větší nemůžu to pořádně stáhnout.Je tam přístup pěkně na p (i) ču.Nevím,jestli jde ten unašeč vytáhnout z toho držáku,jako na druhé straně z převodovky.jestli to někdo dělal,pěkně prosím o radu jak na to.Jinak manžeta na fáčko stojí 22,-kč a skoro ta samá na 405ku 285,-Kč:grr:grr:grr:grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kulový stojí 285, manžety stojej do stovky, se podívej na autobenex.cz, odkaz \"manžety Gomet\". Chce to kupovat samotné manžety, né sady...

Vnitřní kloub se mění tak, že ten kloub (tripoid) vytáhneš z toho pouzdra (pozor, vnější váleček je na jehlách nezajištěný, tak ten co je zrovna dospod rád sjede), otřeš hadrem a zjeví se ti na konci ségrovka - tu vycvykneš a celý tripoid sundáš. Natáhneš manžetu a složíš obráceným postupem...

Pro úplnost, manžeta u kola se mění tak, že se homokine?ák srazí z poloosy - je tam zajištěn kroužkem. U 205/309 ale bývá homokine?ák v kuse s polovosou, tak tam je nutno kolovou manžetu přetahovat po selé délce poloosy od tripoidu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jak to vypadá vím dobře,šlo mi spíš o to,jestli jde vyndat ten unašeč,abych to mohl zapáskovat venku je tam zrovna dost málo místa na páskování a pak tam vrátit poloosu zpátky.Ty jehličky už mi taky vypadly když jsem to dělával na favoritech a umím to pěkně naskládat zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě jde spíš o pravou stranu kde je ten unašeč u toho středového uložení,nebo jak se tomu říká.Jak to drží v převodovce vím,a že mi vyteče olej taky(už se mi to stalo).Právě u toho uložení je tam dost málo místa.Na druhé straně to jde krásně.Jo a tu cenu manžety mi řekli u nás v ..mototechně\'\',která je daleko široko známá nejmenšíma cenama dílů.Dík seženu jinde.Ještě se zeptám,jaký se používají pásky na stahování?Já používám opět z fav.a ten systém stahování se mi moc nelíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo achá, tobě jde o to, jak tu dlouhou poloosu dosta wen? V držáku silentbloku motoru, kudy ta poloosa prochází, je ložisko, a jeho vnější kroužek je přitažen 2 šrouby M6 tvaru fajfky - takže vyšroubuješ ty dvě matice z druhé strany (klíč 11), a za osazení tu poloosu vyrazíš ven (na to osazení je lepčí opřít mosaznou tyč, a mlátit kladivem do ní). Montáž opačně - nasadíš ty fajfky a jen dotáhneš.

Manžety jsou na Benexu nakreslený i s rozměrama, dá se podle toho vybrat celkem dobře. Je dobré si to vytisknout, a nejen na Peugeoty - leckdy mi tam pasovaly až z něčeho jiného (Talbou, Renault...). Pásky používám ty úplně nejobyčejnější - tenký plechový pásek v metráži, na konci se ohne a navlékne očko, pásek se dvakrát otočí kolem manžety a znovu přehne pře očko - dělá se s tím ale blbě, je třeba grif a vtipné nástroje (háček, kleště a šikovné ruce ;) ). Jsou ale nejlevnější a já je používám nejradši - snadno se přizpůsobí každému rozměru. Jinak lze kupovat dělené pásky s háčky, a místem na zacvaknutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...