Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozmer čapov zadnej nápravy


emanuel

Recommended Posts

Dám tam samomazný bronz po dĺžke z drážkou aby sa tma dostala vazelína jeden tu píše že to má tak 2 roky a maže to len pri výmene oleja zatial v pohode on to robí len mierny pohyb hore dole alebo dalo by sa dať obyčajné ložiská guličkové kryté guferom tie musia vydržať doživotne auta.Len by som musel stáčať hriadeľ aj náboj pod ložisko.Tie ihličkové to je francúzky šuviks po načatí vodou idú do hája.Auto som kúpil manželke nech sa naučí jazdiť ja mám iné.A potom sa tohto zbavým.Aj tak ten čo vymyslel túto nápravu asi nemal čo dlho robiť zdarec :potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta kuličková ložiska bys tam dal jak? Aby vlezlo ložisko do roury, čep by musel mít průměr jak palec a to by se ohnul..., právě proto je tam jehlové ložisko, protože jen to se vleze montážními rozměry a nosností..., dej tu mosaz,taky ta gufera a pravidelne mazat--vydrží to hodně dlouho:roker

[upravil dne 12/3/13 20:57 od ozzy56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja budem dávať tie púzdra a maznice na dekalamitku to som len tak uvažoval dali by sa aj obyčajné ložiská len by to bolo pracnejšie hlavne zväčšiť otvor do náboja a urobiť menší priemer na čape by už nebol problém.Všetko sa dá len treba bádať ako žabožrúti keď to vymysleli.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusia byť guličkové su aj valčekové ,súdkové pozri katalóg ložísk,tie ihličkové to tiež nieje výhra to by mali odskúšať tí čo sa živia GO nápravami ja mám padnutú jednu stranu keď s ňou hýbem vidno že je v háji ložisko možno aj čap.Uvidím potom keď to rozoberiem len sa chcem pripraviť na to dám vyrobiť len čap a náboj uvidím aký bude.Ak bude vymlátený budem musieť zväčšiť dieru a tým pádom aj vonkajší priemer púzdra to budem múdrejší keď to rozoberiem.

:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to tu neriešim urobím to tak ako som písal prv nie som síce diagnostik len strojár praktik nie bádač a riešim len opravu tejto nezmyselnej nápravy toť všetko.Trebalo by to len odskúšať či by to vydržalo veď tú nápravu vymyslel bádač stojí za prd len sa čudujem že ich dávajú do tých peugeotov toľko rokov keď som to kupoval to ma ani nenapadlo lebo strašne dávno asi 12 rokov dozadu som mal Peugeot 1,9 D 405 čo bol v tedy kultové a:super dobré auto len nie dobrá zadná náprava ja som ju mal dobrú ale kamarát to veru tiež riešil domácou opravou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

žádné ložisko krom toho jehlového co tam je tam nedostaneš ani po ůpravě,na ramenu není tolik silná stěna aby jsi zvětšoval díru (max. na pouzdro pokud je díra už vydřená) a čep je vlastně trubka o síle stěny nějakých 8mm a tam to zeslabovat taky nejde. Jediný řešení je to bronzový pouzdro.Pokud tam dáš origo jehlový ložisko,do ramene maznici a občas to promázneš je to na věky. Po repasi co jsem si dělal má auto najeto 160tis a náprava je pořád OK

Jinak čep se mění v každým případě i s ložiskem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemeral som to ani som to nemal rozobrané je to auto tak na jeden rok a potom to pôjde preč inak pre ženu auto ako v pohode na zaučenie ideál.:papa

Normální repas vydrží asi 10 let. Pokud to máš na rok, tak proč řešíš prodloužení životnosti?

Prostě je to daň této nápravě, jednou za 10 let investovat těch asi 6000 Kč. Náprava má dobré jízdní vlastnosti a hlavně nezasahuje do kufru (nemá pružiny), proto ji tam konstruktéři používali.

Zajímavé, jak si \"strojár praktik nie bádač\" myslí, že vývojáři jsou úplní blbci (\"veď tú nápravu vymyslel bádač stojí za prd\") a doma vymyslí lepší řešení.

Znal jsem dobrého strojaře, měl Zastavu (Fiat 128), kuželíková ložiska na předním kole předělal na kuličková, pak se mu to v plné rychlosti zaseklo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný názor na tuto nápravu, která se i zde na foru považuje za snad nejhorší věc, co frantíci vymysleli a přitom jak píše Olda, po kvalitní repasi a instalaci maznic je to díl, o kterém ani nevíte, že v autě je...,nebo si myslíte, že u jiného typu nápravy se v provozu neinvestuje??

Samozřejmě,že dnešní konstrukce zad. náprav je jednodušší a dokonalejší (u běžných vozů), bylo by taky divné, kdyby tomu bylo naopak :myslim ,ale i u těch nových náprav se musejí měnit silentbloky, pryžová uložení, táhla atd., takže při jejich repasi lehce překročíte zmíněných 6-7 tisíc korun. Otázkou samozřejmě je, zda se ty staré nápravy oplatí ještě repasovat..., na rok provozu, jak píše kolega nade mnou určitě néé.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...