Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

volnoběh 306 cabrio 2.0 16v 97,4KW


Speedy306

Recommended Posts

Zdravím ve spolek,

Obracím se na vás o radu, už mi dochází nápady.

Mám 2.0i 16v rok 99 306 cabrio a od koupě mi zlobí volnoběh, tak jsem tu pročítal vlákna a došel k závěru, že je to krokový motorek volnoběhu. Protože se to projevuje takto:

Za studena nastartuje, ale musím motor držet plynem, až se ohřeje, volnoběh drží, ALE jak se rozjedu, třeba jen 5km/h volnoběh začne lítat od 500-cca1.800ot, opět zastavím a volnoběh se krásně ustálí.

Tak jsem objednal ten motorek z Aukra, dnes vyměnil a přesně opačný problém, auto nastartuje na cca 2.000ot, po zahřátí padá na +-1.200ot, jakmile se rozjedu, zase třeba jen na 5km/h motor se sám začne tůrovat na vždy přesně 2.000ot a lítá 250+ i -, opět zastavím, volnoběh padá na 1.200ot s novým krokovým motorkem.

Mám to teď jak temomat, když dám 5tku, normálně to samo jede cca 1.750ot...

V obou případech, jak nový, tak starý krokový motorek dělají ještě, když uberu plyn, má motor 1sec. zpoždění a poté sebou cukne, tak stejně u přidání ( v rozmezí přidání plynu cca 0-15% ) tak jezdím jak debil, motor má jakoby skok 20% plynu a 0% plynu.

Snad jsem to popsal dost jasně... Prosím nevíte někdo co s tím? Děkuji:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi to bude blbosť, ale vyskúšaj jednu vec, nič nebude stáť - zapoj nový krokáč, odpoj autobatériu (neviem presne na koľko, nechaj aspoň 10-20 minút. Možno stačí aj 5, ale pre istotu).

Po jej opätovnom pripojení budeš možno počuť ako sa nastavuje škrtiaca klapka, okrem toho že palivové čerpadlo bude naťahovať benzín. Riadiaca jednotka sa bude potom bez prednastavených hodnôt, ktoré môžu byť zlé bude znova učiť (malo by sa jazdiť najprv pomaly dokým sa troška nezahreje motor, potom aj svižnú jazdu, celé pektrum otáčok vrátanie brzdenia motorom, zopakovať viac krát).

Napíš, či sa niečo zmenilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem to řešil a nevyřešil, problém mi vznikl pří výměně katu a zapojení lambdy která byla původně odpojená, lambda by na to neměla mít vliv ale, po odpojení lambdy zas drží.

Takže nevím jestli to je nějaký režim, kdy jede bez lambdy, bez krokovýho motorku a bez bůh ví ještě čeho, nicméně pořád jede úplně stejně. Tu lambdu odpojil mechanik když vysával kat asi před dvěma lety a já to zjistil až po roce, když se tam dával z jinýho auta kat. Rozdíl s lambdou a bez jsem ale nepoznal ani na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Ivkopivko12tka:

Tak jsem odpojil baterku, teď už jen zkouška v garáži a za 15minut zapojil, volnoběh hned naskočil na 1.300 a pomalu spadl na cca 1.100ot. To je velká změna, oproti původním 2.000ot. dnes už to nebudu vytahovat, ale zítra pojedu autem do práce, tak uvidíme, co se stane. Každopádně jakási změna nastala. Tak jsem baterku odpojil ještě jednoz a zapojím ji, až ráno, než pojedu do práce. Budu o vývoji informovat, zítra se ukáže, jestli to vyřešilo problém.

juke:

A co to dělalo tobě? A teď teda jezdíš bez lambdy? a ze zvědavosti, kolik ti to žere?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Ivkopivko12tka:

Tak jsem odpojil baterku, teď už jen zkouška v garáži a za 15minut zapojil, volnoběh hned naskočil na 1.300 a pomalu spadl na cca 1.100ot. To je velká změna, oproti původním 2.000ot. dnes už to nebudu vytahovat, ale zítra pojedu autem do práce, tak uvidíme, co se stane. Každopádně jakási změna nastala. Tak jsem baterku odpojil ještě jednoz a zapojím ji, až ráno, než pojedu do práce. Budu o vývoji informovat, zítra se ukáže, jestli to vyřešilo problém.

juke:

A co to dělalo tobě? A teď teda jezdíš bez lambdy? a ze zvědavosti, kolik ti to žere?

Ideálne by měl mět tých 850-900 otáček na volnoběh, ale se zehrítým motorem.

Ked je studený, zvýšené otčáky sú normálné. Jestli to bude možné, pojezdi ho tak jak sem písal, sem zvědavý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no žere 9l plynu krátký trasy, jenže takhle to je odjakživa podle otce který to nechával dělat... se zapojenou lambdou pak chcípal na volnoběh jak plyn tak benzín a to spíš s ohřátým motorem... já kdybych to chtěl řešit tak musím mít nějakou obstojnou lambdu a pak asi ten krokáč nebo čidlo teploty což se mi moc už nechce... taky mám teorii že ten obstarožní systém landi renzo by za míň asi ani nejezdil i s dobrou lambdou a vším nastavením, takže nejlevnější řešení bylo odpojit lambdu a nastavit plyn bez ní

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

takže nesu novinky do světa volnoběhu:) Naprosto šokovaně, jsem ráno vyrazil do práce a po cca dnešních 40km zjistil, že oprava spočinula opravdu pouze ve vypnutí a zapnutí baterie...

Volnoběh se pohybuje od 800 do 1100, nějak jsem v tom nenašel zatím pravidelnost, ale v tomto rozsahu. Auto jede ve všech režimech hladce a plynule a lépe!

Tímto velmi děkuji Ivkopivko12tka za \" banální\" radu, která vedla k vyřešení, to by ěm asi fakt nenapadlo... Doufám, že se potkáme na nějakém srazu a máš u mě pivo:)

Juke: zkoušel jsi odpojit a zapojit baterii?:-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

takže nesu novinky do světa volnoběhu:) Naprosto šokovaně, jsem ráno vyrazil do práce a po cca dnešních 40km zjistil, že oprava spočinula opravdu pouze ve vypnutí a zapnutí baterie...

Volnoběh se pohybuje od 800 do 1100, nějak jsem v tom nenašel zatím pravidelnost, ale v tomto rozsahu. Auto jede ve všech režimech hladce a plynule a lépe!

Tímto velmi děkuji Ivkopivko12tka za \" banální\" radu, která vedla k vyřešení, to by ěm asi fakt nenapadlo... Doufám, že se potkáme na nějakém srazu a máš u mě pivo:)

Juke: zkoušel jsi odpojit a zapojit baterii?:-D

Teda kamaráde, mám radost, že to pomohlo :super

Bolo tu pár vlákien, kde sa spomínalo premazanie hodnôt riadiacej jednotky, ale väčšina príspevkov boli skeptické, resp. že ona si aj tak nájde svoje hodnoty a že to nemôže mať nejaký výrazný vplyv. Keďže si vymenil súčiastky, ktoré majú vplyv na voľnobeh a \"svoje hodnoty\", ktoré posudzuje RJ, napadlo ma to aspoň vyskúšať, keďže je to zadarmo.

V podstate je to asi aj môj prvé \"vyriešené\" vlákno v sekcii servis, keďže nie som moc technicky zdatný, o to väčšiu radosť mám.

P.S - pivo já rád ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po vymene komponent a cidel na motoru je treba vzdy provest novou adaptaci ridici jednotky, je to i v oficialnim servisnim postupu, bud se to udela pres diag nebo prostym odpojenim baterky ;) Ona ta jednotka by se casem mozna taky srovnala sama, ale trvalo by to

jinak po odpojeni baterie je predepsany servisni postup nacteni novych hodnot takovy, ze po pripojeni baterky a otoceni klicku do polohy pred startem je treba vyckat alespon 30sec, nez se nastartuje (jednotka v te dobe hybe prave krokacem a osaha krajni polohy)

pak se motor necha bezet asi minutu na volnobeh a pote se pomalou jizdou zahreje na provozni teplotu, po prohrati se projede ve vsech jizdnich rezimech, pricemz alespon jednou je predepsano nechat motor brzdit se zarazenou 4. rychlosti a bez plynu z pocatecni rychlosti alespon 70km/h

po teto zkusebni jizde uz ma jednotka nactena vsechna provozni data a mela by fungovat bez chyb

[upravil dne 12/3/13 21:43 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivkopivko12tka : Tak to máme radost oba:) Když si vzpomeneš a pojedeš někam na sraz, tak napiš do SZ:)

Ferry:

čéče, kdes byl s touto radou, když jsem byl úplně bezradnej:) ( v dobrým samozřejmě:) )

Má smysl to tedy ještě jednou provést, podle tvého? Ja zapojil baterku, natočil auto, vyjel z garáže a frčel do práce... Jezdím teď tak 80-100km/h motorem brzdím tak nějak na všechny kvalty a jednou jsem teda roztáhl 3jku do 120km/h... Že bych to teda ještě jednou zkusil?:) Případně, kde se toho dá dočíst jako běžný smrtelník? Je to vůbec reálné to někde vyčíst?

[upravil dne 12/3/13 20:50 od Speedy306]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno to vis, nestiham sledovat vse :D kazdopadne ten postup uz jsem tu psal nekolikrat, mozna dokonce i v souvislosti s krokacem, kdyz jsem ho resil kdysi na svym motoru, ale to je tak 5 let zpatky ,takze by to dalo hledani, najit to tu. Nektery postupy jsou treba v knize Jak na to, nektery jsou holt jen z oficialnich peugeotich materialu, neco z nich se da najit i na netu, na ruznych jinych forech, pripadne jsou teda dostupny v placeny sekci serviceboxu

jo jinak, pokud to beha bez problemu, necuka, nedusi se, apod., tak bych to ted nechal, ono se to donacte postupne samo, ten postup je prave spise pro servis, aby, kdyz predava auto zakaznikovi, bylo projety ve vsech rezimech a pripadna dalsi zavada se projevila jeste pred predanim auta zpet zakaznikovi

[upravil dne 12/3/13 21:55 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to vis ze baterku jsem odpojoval :) mam jeste tu puvodni lambdu tak ji asi zkusim az bude teplejc... jenze to nemuzu udelat sam, katalyzator nesundam a k lambde se nedostanu pres napravnici takze servis.... po vymene lambdy pokud bude ok ocekavam ze na benzin se snad nastavi vse ok a pokud bude spatny krokac tak to zacne zas asi chcipat, na plyn zas budu muset navstivit autogas nechat nastavit system a s dnesnimi cekacimi lhutami docela opruz :myslim

PS: nejakej sikovnej garaznik z okoli Pardubice nebo Hradce treba i tady z klubu kdo by byl ochotnej obcas s necim pomoct?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...