Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zkušenosti se 406


P607Olda

Recommended Posts

V lednu jsem byl z klubu požádán, abych pro redaktora Autohitu sepsal svoje zkušenosti se 406. Vznikl následující text. Bohužel k výsledné podobě článku jsem se už nedostal - na internetu není a výtisk jsem si nekoupil. Pokud někdo máte ten článek, docela by mne zajímalo, jak pan redaktor moje informace zpracoval.

Pro zajímavost zde text zveřejním - od ledna už uplynulo dost času, takže to nebude mít vliv na prodejnost lednového čísla Autohitu, a jednak jsem za text nic neobdržel ani jsem neslíbil, že ho nezveřejním.

Můj zaslaný text:

Neodpustím si heslo - Vůz Peugeot je především designové umělecké dílo, které slouží k jízdě.

Je mi 56, mám najeto asi 1 mil., km, ve firmě máme 20 aut, za která zodpovídám, a která ujela celkem asi 20 mil. km.

Moje zkušenosti s Peugeoty 406:

sedan 3V6 r.v. 97, jezdil jsem já i kolegové, od 80 t. do 520 t.

sedan 1,8 benz, r.v. 95 koupen stočený na 135 t., prodán asi s 350 t. zaměstnanci - jezdí dál

kombi 2,0 HDi r.v. 03 koupen nový, jezdí výborně, nyní 525 t. km

kombi 2,0 HDi r.v.99, koupen s asi 137 t (asi stočený), nyní 350 t., jezdí výborně

kombi 2,0 HDi r.v. 03, koupen s 180t. (silně stočený), prodán s 318 t.

kombi 2,0 benzín, koupen s asi 150 t., nyní 425 t. jezdí

Takže zkušenosti se staršími firemními 406-kami za ujetých, jestli dobře počítám, z 1,8 mil km.

Design - elegantní, štíhlý.

Provedení je dostatečně robustní, je dost málo slabých míst - zmíním se.

Motory: žádný z nich není propadák.

2,0 benzín má větší spotřebu, kolem 7,5 až 8,5. Nedařilo se dostat níž, možná by to chtělo vyměnit MAP senzor vzduchu v sání.

2,0 HDi jezdí kolem 6 l.

1,8 benzín měl na dlouhých tratích nízkou spotřebu, pod 6 l. Zvláštností je, že otáčky tohoto motoru během řazení klesají pomalu. Brzdění motorem - moc nebrzdí, je jak tramvaj.

3V6 - je to dělo, k tomu tak zbrojní pas - nezkušeného řidiče může pěkně vypéct. Spotřeba 9,5 l.

Podvozek:

pravidelné výměny tyček stabilizátoru vpředu, jedna vydrží tak 100 t. km, dá se předejít, když se bude vyhýbat dírám. Není to drahé, výměna asi 600 + 0,5 h. práce

totéž tyčky stabilizátoru vzadu

vzadu - vodorovné tyčky - po asi 200 t. je potřebná výměna, když mají vůli. Pak je potřebná geometrie - musí se seřizovat v určité výšce vozidla, tedy stáhnout nebo zatížit, když to servis nedodrží, tak seřídí zadní sbíhavost špatně.

Přední horní uložení se mění asi po 300 t., stojí to asi 2000 jedna strana.

Interiér: je největším plusem, i po 500 t. vypadá velmi zachovale (a tím bohužel nahrává stáčení, protože vypadá jak po 150 t.)

Karoserie:

omezovače dveří časem (po 300 t.) vrzají, bohužel mazání nepomůže, výměna je za 800 + 0,5 hod. práce

Občas zlobí na některých dveřích centrál - za těch 1,8 mil asi 2 případy.

Klima je držák, to zn. minimum závad.

R.v. 03 rezne kapota na předním lemu

Elektronika:

celkem OK, na té fungl nově koupené byla závada při těžkém zimním startu - software se porušil, nefungoval imobilizér, odtah ke koncesionáři a přehrání softwaru.

Ve dvou případech přestalo fungovat dálkové ovládání - je mnoho druhů provedení podle roku výroby.

Osvětlení:

potkávací (tlumená) světla jsou slabá - to je mínus.

Celkový dojem:

Koupi doporučuji.

Je to prostorné a pohodlné auto.

Výrobce použil víceprvkovou zadní nápravu, což se při jízdě víceméně nepozná, ale při platbě za servis ano. Takže tuto konstrukci beru jako mínus. (Oktávka I, 307, 5008 atd. mají pevnou a taky dobře jezdí).

Všechny 406 jsou stočené. Asi je klamání národním sportem. Navrhuji, aby se při STK zapisoval stav tachometru do centrálního registru, a výměna tachometru by se musela hlásit na STK.

Můžete koupit i s mnoha kilometry, anebo stočenou, je to držák, ale četnost závad je u stočené přeci jen vyšší, než u zánovní.

Takové \"dalekonosné\" auto, jako 406 HDi kombi, si kupuje ten, kdo jezdí 40 až 80 t. km ročně - a v západní Evropě zvlášť. Proto nevěřte, že 10-leté auto má míň, než nějakých 400 t., i kdyby mělo razítka v servisce - je to obvykle falešná serviska.

Věřit se dá jedině, pokud je to jediný majitel a bylo koupeno v CZ. Ani v příslušném servise se nemusíte dozvědět pravdu - jednoduše proto, že prodávající je jejich stálý zákazník a kupující je cizí - zdaleka.

Ještě si dovolím za moji osobu vzkaz pro Vás, pane redaktore, případně pro ostatní redaktory:

Je zvykem kritizovat řazení u Peugeotů. Tomu bych chěl odporovat - během ujetých kilometrů (celkem s Peugeoty asi 15 mil. km) nebyl problém s řazením, žádná závada ani nepřesnost. Ve firmě byly i 405, 306, 605, 607, Partnery, Boxery. Je fakt, že u těch typů, kde je převod pomocí bowdenů (ne u 406), je řazení měkčí, ale nikdy se nestalo, že by se rychlost netrefila nebo že by nějak těžko šlo řadit. Naproti tomu nová Octavia I, 1,6, po 30 t. km se zlomila plastová kulisa, takže místo 1 tam skákala zpátečka - moc \"příjemné\", když na křižovatce vyrazíte na zelenou dozadu. Takže když čtu vyjádření redaktora, jak je u Peugeota řazení nepřesné, tak si myslím o tom redaktorovi, že se buď mýlí, anebo sleduje cíl kritizovat za každou cenu.

Je zvykem kritizovat, když volant s posilovačem jde lehko. Na 605 šel velmi lehko i při rychlé jízdě (nebyl variabilní účinek) a ničemu to nevadilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To P607Olda: Tenhle článek sem určitě nečetl.

Jinak autohit kupuju poměrně často - loni tak asi 60-70% čísel, letos sem si koupil myslím jen jeden a tuším, že se mi válí doma nepřečtenej, páč se mi nějak nedostává volnýho času a když už mám, tak je to v práci a to smrdím tady;) )

edit: na přání P607Olda smazána chvála na jeho osobu.:D

[upravil dne 11/3/13 14:31 od odee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I s koupí páru nových gum namíst sjetých, výměnou tyček a vyhledáním takového servisu, kde umí geometrii na 406 (nastavit výšku vozidla) - jezdil jsem kvůli tomu do Opavy - 2 x 80 km, akce na celý den. Takže celkový náklad asi 5000 Kč.

Abslovoval jsem to asi 5 nebo 7 x, není to příjemné zjištění, že ty nové gumy jsou zase v pr... Doplním info, že jedno auto mi jezdí v zahraničí a několik v Olomouci - vidím je jen tehdy, když řidič hlásí závadu.

[upravil dne 11.3.2013 19:45 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co bych za to dal, kdyby zadní náprava ze 406 byla i v 806, místo té jednoduché vlečené. I kdybych ji měl měnit každý rok.

Se 406 už jsem nejel hooodně dlouho a navíc jen po městě, s 806 jsem přes zimu taky nejezdil, v čem je takový rozdíl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dva týdny po sobě jsem jel stejnou rozbitou cestou (u Olomouce směrem na Daskabát a Lipník) s 206, 306 i 406 a můžu směle říct, že to byl opravdu rozdíl. Tam, kde 406 jenom spokojeně a pohodlně plula to s 206 a 306 házelo opravdu dost, a ty rány které se ozývaly od zadní nápravy nebyly vůbec hezké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja sni zase tolik kilometru nenajel (cca 250t) ale musim rict ze presedlat z 405 4x4 (hydraulika vzadu) bylo fajn , auto je tako vice sportovni a pritom komfortni.Kdyz jsem si porizoval svoji jen me desila ta udrzba (hold nove auto 2,2HDi) .

Ted zazivam stejne pocity kdyz sem tam jezdim 407 , tedy presedlavam z C5 .(ono vse krome neceho na hydraulice ci mechach strasne drnca a cesty se razem meni na tzv ceske ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a to jsem nepsal, kolikrát jsem byl na geometrii neúspěšně (FAST Šumperk), než jsem to zjistil, jak se to musí dělat. Takže jsem se objednal, dojel (mám to z firmy 25 km) hodinu to seřizují (než nasadí ty laserové měřáky), pak zaplatím 600 Kč a po dvou měsících zjistím, že to sjelo gumy...

Mám z toho už černou můru, podívat se na zadní kola 406-ky. Naštěstí máme ve firmě už jen 2 kusy.

Pokud jezdíte pro radost, tak si s tím můžete pohrát. Pokud provozujete auta, které musí za rozumné peníze dovézt pracovníky na místo práce, tak je potřebné robustní auto, a ne choulostivé.

Takže teď kupujeme Fabie a Oktávky - vesměs benzínové. Bohužel, robustnost a jednoduchost vítězí.

Systém \"306\" atd má výhodu, že i když je zadní náprava v čudu, tak nesjíždí gumy (nezpůsobí další škodu), protože kola jsou vlečena \"za autem\", jako když vlečete přívěs.

Ducatista: i na coupé to platí. Na geometrii mají běžně plošinový, takže auto stojí na kolech a je zvednuté. Ale horší je, že na geometrii běžně nevědí, že musí auto stlačit - zatížit, aby náprava byla v předepsané poloze.

Celá ta hra je kvůli tomu, že zadní náprava je konstruována tak, že sbíhavost se při zatížení zvětšuje a při odlehčení zmenšuje. Takže výška, při jaké se seřizuje, má zásadní vliv.

Měli by to umět v autorizovaném servise. No ale to je na tvoje rozhodnutí, jestli půjdeš do autorizáku... to tady nechci rozebírat.

Já jsem to naučil pana Smékala v Libině, on si na to udělal stahovací přípravky, takže teď už OK...

[upravil dne 12.3.2013 19:57 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 406 nedám dopustit,jen jedno jí mám za zlé.... Proti 405 malý rejd.S 405 jsem nepoznal křižovatku,kde bych se na poprvé neotočil....To s 406 musím couvnout téměř vždy. A krom evidentně ošoupaného volantu se interiér tváří stále velmi dobře. Jinak za mě palec nahoru :papa

to Charlie 1 : odkud je ta výška měřená? hrana prahu? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oddie: dávám Ti za pravdu, v následujícím se snažím najít, co je špatně, \"kde inženýři udělali chybu\".

Zamyšlení nad zadní nápravou 806 a 5008. Přece jen uplynulo asi 10 let, nebo více. Podobně jsou nápravy z 307 i nového Partnera.

Takže k věci: zadní náprava z 806 - spojovací příčka mezi koly je hodně vzadu, takže působí jako příčný stabilizátor, a to velmi intenzivně:

post-3499-14109629857646_thumb.jpg

[upravil dne 12.3.2013 20:01 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...