Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

rezavějící tlumič výfuku


majky5

Recommended Posts

Ahoj

Teď jsem se vrátil z cest a zjistil jsem, že mi na výfuku ( tlumiči ) vysí rezavějící kusy plechu.Tudíž mě čeká výměna.Našel jsem na aukru (viz. odkaz). Máte někdo stímto zkušenost nebo názor co si o tom myslíte??

Díky za postřehy:papa

http://auto.aukro.cz/komplet-vyfuk-peugeot-307-2-0-hdi-02-05-kombi-nove-i3086292215.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Jaworoznu mám zkušenosti tak maximálně s Elektrárnou :D BUde to asi Izawit nebo Polmostrow. Záleží co od toho čekáš. Někdy potřebují mírně přihnout držák a pod ale já osobně beru PL výfuky rád. Vydrží podobně jako Bosal nebo Walker a stojí podstatně míň. Nikdy jsem neměl zásadní problém. Výdrž počítej v rozmezí 3-4 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musíš počítať s tým, že bude treba dopasovať, ale ak máš na to trpezlivosť a možnosť pracovať pod autom tak sa oplatí hlavne kvôli cene

mal som raz takú skúsenosť, že obruč s držiakom bolo treba posunúť, no keď som ju posunul, tak na vonkajšom plášti pod obručou ostala diera, jednoducho tam ten držiak navarili na už nasadenú obruč a tá sa potom zvarila aj s plášťom takže bolo nemožné tú obruč posúvať a správne usadilť ten tlmič, tlmič sme sice cez servis vyreklamovali ale poslali nám iný s presne tou istou chybou...tak som to nakoniec poriešil tak, že som si nakoniec vyrobil sám novú obruč aj s držiakom a nastavil ako treba...

jednoducho ak chceš ušetriť, občas sa s tým treba trocha potrápiť ale dá sa, na benzíne vydrží cca 2 roky, s dieslom by to malo byť o niečo dlhšie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Jaká je ideální náhrada za originální výfuk? Rozpadl se mi po šesti letech provozu první díl s vlnovcem a tak sháním nový. V Peugeotu se mnou po zdělení ceny 5300kč málem seklo. Teď mám objednaný Bosal za 1600. Neví nikdo kdo dodává ten originál Peugeotu? Ostatní části výfuku jsou totiž i po těch letech provozu a spoustě kilometrů bez koroze a v docela dobré formě. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělali mi to takoví svazarmovci v díloně na zvedáku. Díl pasoval bez problémů. Problém byl pouze s objímkama. Byli to jiné než originál. Origo je takové účko s jedním šroubem. Tyhle byli klasika na dva šrouby. Princip ten samý, ale tyhle druhovýrobové se museli upravit, jinak by dřeli o olejovou vanu a nebo převodovku. Upravovalo se to na spoji u katalizátoru. Spoj s trubkou prvního tlumiče byl bez problémů. Ovšem na obou objímkách se museli měnit šrouby za delší. Origo byli krátké. Prostě aušus. Jo a bez rampy nebo zvedáku to asi bude horor. Ke spoji trubka trubka prvního tlumiče se velmi špatně dostává. Alespoň u mé motorizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
  • O 10 měsíců později...

Tak mi prasknul výfuk - střední díl před spojem s posledním dílem. Nějak mě napadlo, že to spravím sám na zahradě. Koupil jsem Bosal prostřední a poslední díl a nějaké příslušenství k tomu. To je asi zatím normální stav. Dál už to tak vesele nevypadá. Z toho vyplývá můj dotaz:

 

jak řešíte zarezlé závity?

 

Mě se podařilo urvat jeden ze dvou závitů které drží gumový závěs, který je úplně vzadu. Tak jsem tam vyvrtal díru a vyřezal závit do plechu.

 

Ten držák co je před posledním tlumičem jsem zatím ani nepovoloval, protože jeden ze závitů už je poloviční a zdá se že druhý se protáčí.

 

Pochopitelně po 12 letech jsou gumy potrhané.

 

No a aktuálně řeším jakýsi příčník, který je před zadní nápravou a nejde kvůli němu starý výfuk vytáhnout. Zatím se mi podařilo urvat jenom jeden závit, ale ostatní jsem ještě nezkoušel.

 

Na nějakém obrázku jsem viděl spodek peugeotu 307 a tam ten příčník nebyl.

 

Máte na autě před zadní nápravou přišroubovaný příčník na 5 závitech?

 

Pochopitelně zkouším všechny závity stříkat WD a nechat chvíli působit, ale nějak to moc nefunguje.

 

Řezání závitů zespodu auta je taky chuťovka, kterou bych si raději odpustil.

 

Jakou máte zkušenost s výměnou výfuku na 307 SW 1,6 benzín?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autogen myslíš jako na přivaření nového závitu?

 

Mám přístup k svářečce s CO, ale tím bych to nechtěl dělat, protože je to i kolem nádrže na benzín a ta elektrika prská. Odstrojovat to nebudu, to je lepší to auto hodit ze skály :-).

 

Problém není s odmontováním, ale s přiděláním zpět, když tam ten závit chybí.

Upraveno uživatelem luk1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

autogenem se nahřejí matky nebo závity a pak to jde lehce povolit--žádné urvané štefty, šrouby atd., v nejhorším se pak závit projede závitníkem 3 (trojkou)

 

takže lehce demontované--lehce nahozené ;)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za reakce.

 

Bohužel autogen skutečně nemám.

 

Brzdovku vyzkouším.

 

Mám ale nějaký probanbutanový hořák, tím by to možná šlo nahřát taky.

 

Problém je, že ty matky jsou utopené vevnitř toho příčníku a blbě se to bude nahřívat, protože tam není vidět.

 

Přístup je tam skrz takové díry, které jsou tak pro ořech.

 

Máte někdo na autě ten příčník?

 

Je to takový lisovaný uzavřený profil přes celé auto zhruba pod zadními sedadly.

 

Kdybych ty závity otrhal, tak už ho tam nebudu moct vrátit.

 

Třeba není důležitý?

 

Tím bych pořešil problém i s nasazováním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak mám posun ve výměně výfuku.

 

Výfuk jsem přeříznul, ale ničemu to nepomohlo, protože zůstala viset zadní část středního dílu na nápravnici a právě na tom příčníku. Bohužel příčník musí ven. Je tam na 6 závitech (nějak blbě jsem počítal). Z toho k těm krajním jde špína z boku, takže na těch se mi nepodařily odšroubovat matky a závity jsem urval. Ty co jsou blíž ke středu jsem marinoval WD sprejem a na těch se mi matky podařilo vyšroubovat.

 

Hurá starý výfuk je venku.

 

Protože jsem už dřív vymontoval kus s katalyzátorem, tak jsem si řekl, že ho okartáčuju a natřu stříbřenkou. Při kartáčování jsem zjistil, že je díra vedle sváru co drží konzolu na přichycení k převodovce. Tak jsem ji zasmolil elektrickou svářečkou. Protože jsem při smolení zapomněl zapnout CO2 tak už to to stříbřenkou přetřít musím.

 

Těsnící kroužek (ten co vrže) mezi kusem s katalyzátorem a prostředním kusem jsem vyrýpl šroubovákem a dal nový. Nový je výrazně tlustší (od Bosalu), tak jsem zvědav jak tam sedne a jestli nebude podfukovat a jak dlouho nebude vrzat.

 

Další problém byl s těsněním mezi svody a katalyzátorem, protože tam byl takový O-kroužek složený z několika plechů. Nešel vyrýpnout, ale časem se mi to podařilo. Teď mám nakoupené těsnění, které je přes celou dosedací plochu. Podle prodejce je to na můj motor NFU, tak jsem zvědavý. 

 

Při povolování zarezlých závitů mi pomohl WD sprej a majznout do toho závitu kladivem, než to začnu povolovat.

 

Zatím nevím jak tam dám ty gumové závěsy, protože se mi to rozšíření na těch držácích zdá dost široké.

 

Ještě to musím natřít tou stříbřenkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já minulý týden bojoval se šrouby na držáku třmenu a když není po ruce autogen, nebo není místo, tak mně helpl klasický hořák na kartuše (bombičky na plnění zapalovačů)....nahříval jsem, pak hezky chladil - stříkal chemií a po třetím prohřátí šel šroub pěkně ven bez násilí :) jinak na gumu jak píše ozzy, nebo všeobecně na pryž je supr silikonový olej :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...