Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nesvítí kontrolka mazání a dobíjení


jiko3

Recommended Posts

Mám, ráno jsem se díval ještě jednou...při 2. poloze svítí obě (mimo jiných), když přepnu do 1. jen baterie...

Podle mně to má logiku, musím po zapnutí mít jistotu, že důležité kontrolky svítí (rezerva, mazání, olej....)

[upravil dne 14/3/13 07:08 od jjer]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Já byl na diagnostice, rozsvítil mi kontrolky a olej a baterka nesvítí..přístrojovku jsem rozdělal a na desce nejsou ani napájený diody..

Tak jestli jsou ty 2 v něčem fakt integrovaný? Zkusil sem odpojit altík a žádná se nerožnula..Je mi to ale záhada:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si všiml že mi nesvítí kontrolka mazání, navíc jsem zjistil že když jsem odpojil kabely od altíku tak se neobtěžovala rozsvítit kontrolka dobíjení při nastartovaném motoru,takže vlastne nepoznám či mi altik dobijí nebo né,resp. poznám,ale až se baterka vybije :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...
V 13. 3. 2013 at 6:16, jjer napsal:

Kontrolky tam samozřejmě jsou, rozsvítí se při otočení klíčku do 2. polohy a zhasnou po nastartování (pokud je dobíjení a mazání v pořádku), kontrolka dobíjení svítí i v1. poloze.

Je nesmysl, že by tam nebyly...

Jestli se ti vůbec nerozsvítí, zkus vyměnit žárovky, není to složité.

[upravil dne 13/3/13 06:18 od jjer]

Docela bych chtěl vidět jak ty ledky měníte kontrolka oleje opravdu nesvítí jen při poruše třeba čidla ale dobíjení fakt nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme že nijako, veď tam aj píše, že treba vymeniť žiarovku, tzn. že tú prístrojovku ešte ani nevidel rozobratú... Okrem toho písal to pred 5 a pol rokom. Mnoho ľudí tu v tomto vlákne dáva skúsennosti zo starších áut, pritom ale 307čka to už mala poriešené trošku inak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 307, rok 2002: rozsvítí se pouze kontrolka dobíjení, při startu zhasne. Pokud odpojíte kabel od alternátoru nebo tam alternátor vůbec nemáte, tak při jízdě se až po několika km začne hlásit chyba alternátoru (kontrolka, stop, chybove hlaseni na palubaku). Vsechno si ridi bsi, neni to zde spojene natvrdo alternator-palubovka. Kontrolka oleje, snad ani nevim, jestli tam vůbec je, při závadě se rozsvicí určitě stop a na palubáku nízký tlak oleje (nebo podobná hláška). Zjistím to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 307 1.6 benzín, rok 12/2006, bílé budíky, spínačka 0-1-start, kontrolky mazání a dobíjení nejsou funkční. Závady mazání a dobíjení jsou hlášeny servisní kontrolkou + kontrolkou STOP + hláškou palubního počítače. V manuálu u auta jsou kontrolky popsány, ale s poznámkou jejich funkčnosti nebo nefunkčnosti podle země, kam bylo auto určeno k prodeji....mam za to, že starší nefaceliftové verze mají kontrolky v horní řadě kontrolek a jsou funkční a faceliftové verze mají tyto kontrolky v dolní řadě kontrolek vpravo a můžou a nemusí být ve funkci,dle země určení....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že se to líší roky, podívám se ještě do FL. Nicméně u mé P307 2002 svítí jenom kontrolka baterie. Kontrolka mazání se mě nikdy nerozsvítila. U předFL máme 2 polohy klíčku a startovací. V první poloze svítí jen kontrolka baterie, v druhé všechny kontrolky (některé zhasnou do 3s) a pak start poloha, zhasne vše (kromě pásů např.) Video níže.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ročník 2007:


Kontrolka tlaku motorového oleje*
Je spojená s centrální výstražnou kontrolkou STOP. Rozsvícení této kontrolky za chodu motoru je doprovázeno zvukovým signálem a hlášením na vícefunkční obrazovce.

Kontrolka nabíjení baterie*
Rozsvítí se na několik sekund při každém zapnutí zapalování. Rozsvícení kontrolky při běžícím motoru je doprovázeno zvukovým signálem a hlášením na  vícefunkční obrazovce. V některých zemích prodeje může být tato kontrolka nahrazena kontrolkou Servis.

 

Obě kontrolky jsou vpravo dole. Poznámka k hvězdičce: Liší se podle země prodeje.

 

Upraveno uživatelem Pety
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 12. 2018 at 13:56, Pison napsal:

Mám 307 1.6 benzín, rok 12/2006, bílé budíky, spínačka 0-1-start, kontrolky mazání a dobíjení nejsou funkční. Závady mazání a dobíjení jsou hlášeny servisní kontrolkou + kontrolkou STOP + hláškou palubního počítače. V manuálu u auta jsou kontrolky popsány, ale s poznámkou jejich funkčnosti nebo nefunkčnosti podle země, kam bylo auto určeno k prodeji....mam za to, že starší nefaceliftové verze mají kontrolky v horní řadě kontrolek a jsou funkční a faceliftové verze mají tyto kontrolky v dolní řadě kontrolek vpravo a můžou a nemusí být ve funkci,dle země určení....

Si to sformuloval dosť nešťastne. Kontrolky sú funkčné tak či tak, akurát sa nerozsviecujú pri každom štarte.(okrem kontrolky dobíjania, tá sa rozsvieti, zato ale pri výpadku dobíjania sa nerozsvieti automaticky ihneď, ale až po presne definovanom poklese napätia). Kontrolky nie sú prepojené priamo so snímačom, všetko ide cez počítač, a až ten vyhodnotí či sa daná kontrolka má rozsvietiť, preto aj môžu byť rozdiely podľa verzie software. V tomto je jednoducho 307čka prelomové auto, v ktorom je takmer všetko riadené počítačom, nie ako to bolo dovtedy. Dnes je to už bežné takmer u všetkých áut a všetkých značiek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nešlo mi o to, jestli šťastně nebo nešťastně. Šlo mi o to, že 307ma (a nejen ta, všechny auta a značky) procházela během výroby vývojem a chování auta se měnila spolu s ním. Samozřejmě vím jak " počítač " (procesorem řízené PLC) v autě funguje a od toho se to chování kontrolek odvíjí. Záleží na verzi hardwaru a softwaru a ty se měnily s časem (vývoj) a místem určení (trh). Snažil jsem se to zjednodušit pro tazatele, který se zeptá na kontrolku dobíjení nebo mazání a polovina odpovídajících tvrdí, že musí svítit po klíčku a druhá, že nemusí. Prostě jednomu svítí obě, druhému žádná, třetímu jen při poruše a čtvrtý tam nemá osazeny ani ledky, tudíž mu nesvítí nikdy....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

U berlinga je to stejně. Mám 1.6 benzín 2005 a mazání mi nikdy nesvítí, ani když jsem laboroval s čidlem. Je to zapojeno opačně. Když čidlo odpojím, nic se neděje.  Až když jsem to propojil kusem drátu, tak se rožla. U známého, tuším 2006, stejný motor už to svítí klasicky.  Akorát nechápu, jak by se to chovalo v případě poruchy čidla a úbytku oleje. Asi nijak - zadřel bych.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když odpojíte čidlo oleje, tak vám nebude svítit ani v zetoru. Pokud není nastartováno, není tlak- spínač spojen/svítí kontrolka. Nastartuju, je tlak- spínač rozpojen/nesvítí kontrolka. Většinou je spínač s jedním vývodem- když sepne spínač, sepne o kostru/o motor a kostra putuje na jeden kontakt žárovky kontrolky mazání- z druhé strany je už plus od klíčku. Tak to funguje u starých kladiv, u nových už jdou všechny signály do jednotky/jednotek a jedotky určují, co bude a nebude svít. Tak stejně je to u 307 atp. Stejně zde funguje i kontrolka baterky, která není také spojena přímo s DF/D+ svorkou od alternátoru. Jezdil jsem asi dva dny bez alternátoru a po každým nastartování se nerosvítila kontrolka baterky- asi až po 20km, kdy to vyhodnotila jednotka jako chybný stav, spolu s projevem na palubáku (battery charging fault).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...