Jump to content

Spínač s dvěma funkcemi


odee
 Share

Recommended Posts

Všiml sem si, že je tu mrak lidí, co se vyznají dost do elektriky a tak, takže mám dotaz. Potřeboval bych sehnat spínač/tlačítko, který by dokázalo fungovat tak, že při zmáčknutí/vymáčknutí by plnilo funkci jako klasický vypínač (třeba na světlo) a v poloze kdy by bylo zapnuté by se dalo ještě zmáčknout a dle délky zmáčknutí by vydalo příslušně dlouhý impulz (třeba jako zvonek). Určitě musí něco takovýho existovat, jen se nevyznám a nevím, pod čím a jak to hledat... Zkušel sem vypínač s dvěma funkcemi a podobně a nic sem nenašel ani s pomocí pana Googleho. :myslim Předem všem zkušenějším dík moc za jakoukoli radu:super

Link to comment
Share on other sites

Jde mi o to, že stiskem (zacvaknutím) tlačítka chci simulovat otočení klíčku ve spínačce (trvalý stav) a druhým stiskem, který bude vydávat impulz pouze po dobu stisknutí chci spustit startér, potom musí tlačítko logicky zůstat v poloze kdy je zacvaknuté až do doby kdy ho vycvaknu, což by mělo fungovat jako otočení klíčkem zpět a tím způsobit vypnutí motoru. Už sem psal do jendé firmy, která má v nabídce nějaký takový věci, tak uvidím, jestli je to řešitelné, nebo ne a pokud ne, budu to muset holt udělat na dvě separovaná tlačítka...:myslim

Link to comment
Share on other sites

Budu dělat do auta keyless vstup a spínačka jde, ale ne úplně dokonale, a zámky se mi tak nějak měnit nechcou, tak sem si říkal, že by se to už překopalo tak, že klíč zůstane pouze na nouzové použití a vzhledem k tomu, že s autem nepůjde odjet aniž by byl ovladač na palubě, nebude mi vadit, když půjde auto nastartovat i bez použití klíčku;) Řekl bych, že to bude jednak účelné a bude to mít i pozitivní vliv na pohodlnost používání. Já mám totiž strašnej problém s hlavou. Pořád nemám klíče, nebo je hledám všude po kapsách a po batohu a takhle mi bude stačit, že mám někde u sebe ovladač, kterej sám otevře a nastartovat už pak půjde i bez klíče:roker zatím si to představuju jak Hurvínek válku, tak uvidím, jak půjde realizace.

Link to comment
Share on other sites

nechápu smysl tvého konání

ale tady je odkazna hlavici, pomocí které bys to mohl dokázat, dokoupit je třeba její šasi a jeden rozpínací a spínací kontakt. Zajímá tě varianta číslo 3

http://www.saze.cz/index.php?main_page=product_music_info&cPath=722_756&products_id=2919

ty bys potřeboval 0-1<2 ale to jsem nikde nenašel. Takže 1-0<2 a trochu popřemýšlet :cool:

Link to comment
Share on other sites

kdyby ti nešel odkaz, hledej na tom webu tohle číslo

8 LM2T S13

Docela dobře by šlo využít relé běhu motoru, u starý 406 třeba zapínalo pomocný relátka na aut. denní svícení

Link to comment
Share on other sites

U takového dotazu musíš napsat, jaké napětí a proud to má spínat. Takže až z několikátého příspěvku vysvitlo, že jde o startování.

Musíš si rozmyslet, jestli použiješ dvě opakovací relé - v tom případě spínač i tlačítko stačí dvojvypínač na malý proud, např. Isostat - není problém zkombinovat, aby levá sekce byla aretovaná a pravá nearetovaná.

Ruské páčkové vypínač (z tanku?) měly různé spínací kombinace a dostatečný proud, vypadají dost tuningově a mají i fosforeskující ovladač - možná by se dalo něco najít.

\"BAKO\" spínače se dají seskládat, ale jsou hodně rozměrné.

Link to comment
Share on other sites

Těch páčkových spínačů a vypínačů z vojenských vozidel jsem teď minulý týden vyhazoval plnou igelitku :D Tvůj nápad docela oceňuju. Bude to docela i na efekt vypadat dobře. Já bych se s tím ale mrzet nechtěl :D Každopádně, jestli to zmákneš a bude to funkční, budu rád za návod :)

Link to comment
Share on other sites

To punkac a P607Olda: Chlapi, tak přesně takhle odbornou radu sem chtěl. Akorát teď vidím, že z toho asi oc nepochápuju. Nejsem úplně nějaký jelito, doma sem si elektriku dělal sám a elektrikář to pak byl jen zkontrolovat, ale z tohodle mi jde hlava kolem:mad:. Musím si to ještě jednou přečíst a poradit se o některých výrazech s panem googlem:D Jinak, jestli to nedám do kupy mám v plánu využít klasickej pákovej přepínač v kombinaci se startovacím tlačítkem, to měl kdysi kámoš ve feldě a byla to operace na pár minut, jen sem si říkal, že by bylo tak nějak víc profi udělat to v jendom kuse. :D

Link to comment
Share on other sites

To P607Olda: Dík moc za odborný rady. Přesně sem uvažoval o tom, že by to mělo být určitě aspoň trošku předimenzovaný. Na starým autě sem měl od předchozího majitele páčkovej přepínač na vypnutí čerpadla. Nevěděl sem o tom a byl fikaně schovanej hodně hluboko v palubní desce, servisákům trvalo půl dne než ho našli:D hajzlík se asi přehřál a vypnul čerpadlo.

To Vítek: Auto bude zabezpečený alarmem s keyless vstupem do vozu, kdy se nebude dát nastartovat bez přítomnosti ovladače uvnitř vozu. Takže zabezpečené bude víc než je v současné době. Prznit auto si nehodlám, takže cokoli se tam bude dávat musí co možná nejvíce zapadnou do interiéru. Uvažoval sem o tom tlačítku na stualarm, ale zavrhl sem ho právě z hlediska toho, že si ho ve 106 fakt nedovedu představit.

Link to comment
Share on other sites

To Vítek: já nechci zpochybňovat Tvoje názory, ale auto bude zabezpečený alarmem s keyless odemykáním, který nedovolí nastartovat pokud není ovladač v autě. Takže ta fetka bude moct spojovat dráty jak bude chtít, nicméně s autem nic neudělá...a jako bonus jí do toho bude houkat siréna:D Oproti stavu kterej mám teď (auto bez alarmu), to bude bezpečnejší, ikdybych tam nechával klíček na palubní desce;)

[upravil dne 7/3/13 16:55 od odee]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...