Jump to content

zkušenost s koupí 605 LPG v bazaru


Kobra 72
 Share

Recommended Posts

Žjóva... Tak jsem se pustil do úprav... Nedávno jsem si pořídil 605 s LPG. Podle bazarníka \"vše plně funkční\". No tak jsem to zkusil, než jsem pažouta přijal za vlastního... A zdálo se, že to funguje, po přepnutí na plyn to normálně jelo dál... Ale po nějaké chvíli to vypadalo, že došel plyn... No tak si říkám : hm, foukl jsem tam za kilo, na zkoušku, tak holt je to málo, no... No jo, jenže když jsem pak po pár dnech načepoval asi 30 l, tak \"fungovalo\" pořád stejně... Tak jsem tedy zajel do servisu, stejně potřebuju vyměnit nádrž, je propadlá ( asi rok, podle bazaru ). Takže nádrž je propadlá 6 let a LPG nefunguje. Vůbec... Achjo, tak jsem jim to tam dneska nechal, v tom servisu, holt investuju do zprovoznění... Pořád se to vyplatí, najedu ročně skoro 40 tisíc... Ale pak věřte bazarníkům... Ještě že ta kára byla za tak dobrý peníze, i kdyby byla bez plynu, tak je to prostě AUTO... :)

Link to comment
Share on other sites

njn, ono i u auta bez LPG musis pocitat s investici po koupi, vzdycky minimalne tak dalsich 15-20tis Kc na nutne opravy (malokdo proda zainvestovane auto, to jsou vyjimky spis v ramci rodiny nebo velmi dobre znamosti)

Platnost nadrze je prece velmi snadne zkontrolovat pred koupi ( pri zjisteni, ze je 6 let propadla jsi treba mohl zkusit uhadat slevu na jeji vymenu, aspon castecnou 2-3tis) a funkcnost LPG systemu je treba vyzkouset taky, predpokladam, ze jsi auto projizdel, tak mi trochu unika, ze jsi na to neprisel pri te predvadeci jizde :myslim

Link to comment
Share on other sites

No, s investicí se samozřejmě počítá, to dá rozum... :) Zrovna na té nádrži, kterou tam mám, se to dá zkontrolovat, jen když odmotuješ zakrytí ventilu. Ale já to až tak nezkoumal, to, že je nádrž propadlá, to jsem věděl a na základě toho šla cena o deset dolu. Nicméně, jak jsem psal, já ten plyn zkoušel, ale po přepnutí se to tvářilo, jako že to chodí. Až po ujetí nějakých 10 - 15 km to najednou ztratilo tah, prostě klasika, když dojde plyn... Až o dost později jsem zjistil, že tohle to udělalo ve chvíli, kdy se systém AG konečně rozhodl opravdu přepnout. Prostě vstřikování v řiti... Ale já si ani tak nestěžuju, jen se divím, jak můžou napsat \"vše plně funkční\" :D Ale víš co, jsem spokojenej, protože takovou káru jsem chtěl, plyn je bonus, jelikož jezdím opravdu dost. Ale i tak, tentokrát to bylo za málo peněz hodně muziky... I s opravou LPG - pokud budu počítat tu horší variantu, což je výměna AG za něco normálního - mě to celkem vyjde na cca 40 tisíc. A za takovou káru, v dost slušným stavu ( kastle OK, motorově v pohodě, brzdy atd... ) je to pořád ještě celkem v pohodě :)

Link to comment
Share on other sites

jaky typ AG tam mas ? muzes hodit foto ?

ja mam treba typ AG DGi a tam odchazi membrana ve vstrikovaci, da se to i vcelku snadno opravit, ja na tom LPG zarizeni mam najeto uz temer 300tis km (coz je asi tak trojnasobek jeho zivotnosti :D ) ale beha porad

tak to ze jsi uhadal slevu na nadrz je dobre, z toho prvniho precteni to totiz vyznelo tak, ze jsi koupil funkcni auto a pak jsi az zjistil, ze je nadrz propadla atd. :)

[upravil dne 5/3/13 10:56 od Ferry]

Link to comment
Share on other sites

Ono je to trochu zapeklitější... Já si opravdu myslel, že kupuju funkční auto, jen s propadlou nádrží. Sleva byla na montáž nové, ale já novou nedávám, zatím jen na dva roky, kvůli STK, až nasuším nějaký koruny, půjde tam stolitrovka, od podběhu k podběhu tam totiž rozměrově sedí a mělo by to tak být, aby kolem nebyl zbytečný prostor. A natankovat plyn na skoro dva týdny mi taky přijde lepší... Ten systém nevím, nebyly k tomu totiž žádný doklady, jen zápis v TP - alternativní provoz na LPG. Ale tipoval bych to na něco podobnýho, jako máš. Je to nějakej typ z těch prvních. Podle toho co utrousil mechanik v tom servisu, kde mi to předělávají... Na STK potřebuju jen platnou revizi a ten typ neřeším. Přemýšlím, že tam nechám dát asi ten polskej, STAKO, nebo jak se to jmenuje... Je to levnější na provoz a hlavně na díly. AG je zbytečně komplikovaný a dost lidí na to nadává. Hlavně díly jsou zbytečně drahý... Uvidím, jak to dopadne, pokud se to povede zprovoznit tak, jak to je, bude to lepší ( kvůli financím ), když ne, nechám to holt vyměnit...

Link to comment
Share on other sites

zkus mi teda prosim zjistit, jaky presne AG to je, pripadne ty fotky motorovy casti, kde by byly videt komponenty LPG, pokud bys to vyhazoval, tak bych od tebe neco vzal na dily do zasoby, treba ten vstrikovac, vyparnik apod, proste co by z toho jinak slo do popelnice, dik

jinak ty novy sekvencni systemy LPG jsou vcelku vsechny stejny, prakticky se to lisi jen softwarem a ridici jednotkou, vstriky, vyparnik apod. veci byvaji namixovany podle ceny a byvaji u ruznych vyrobcu stejne nebo velmi podobne.

[upravil dne 5/3/13 11:13 od Ferry]

Link to comment
Share on other sites

Jasně, zkusím to zjistit a v servisu jim povím, ať mi dají případný \"odpad\" do kufru. Ale fotky nemám, dneska jsem jim to tam dal a pojedu pro to zítra, nebo pozítří... Zavolám tam a když se to dozvím, napíšu ti sem, co je to za typ... :) Ale říkali mi, že zrovna ten vstřikovač je DEATH...

Link to comment
Share on other sites

Tak podle informací ze servisu by to mělo být taky DGi. Tak uvidím, zatím nevím, jestli to bude chodit, jestli bude stačit vyměnit střeva ve vstřikování. Každopádně zkusím zachránit, co půjde a pak se ozvu. Když bys to chtěl, tak se domluvíme... :papa

Link to comment
Share on other sites

Jo, jasně, není problém :) Já už mám čtvrtý auto na LPG, začínal jsem Schade einhundertzwanzich a pak dva Formany. Naprostá spokojenost. Pažout je ale první \" stříkačka \" a přiznám se, že jsem spíš uživatel, než technik :D

Link to comment
Share on other sites

tak u nas se zacinalo na Lade 1500 s klasickou 10kg PB lahvi v kufru, na cerno samozrejme :) a pak karburatorova 405 1,6ka, uz oficialne i se zapsanim v technicaku :) a nasledne od roku 2001 406ka co mam v podpisu, s tou jezdim dosud ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak to jsou teda letité zkušenosti :D Já s plynem začínal až v 95 roce :) Ale jak jsem se toho ze začátku bál, teď na něj nedám dopustit. I když poslední Forman umřel asi před třemi lety, od tý doby to byla naftová filcka a escort v benzínu. Tak teď pažout... Je to neskutečnej kočár a s tím plynem mi učaroval, i když jsem nepočítal s tím, že bude trvat skoro dva měsíce, než opravdu začnu jezdit na plyn...

Link to comment
Share on other sites

jj, plyn je dobry sluha, ale jen kdyz je v cajku, bohuzel je to haklivejsi na stav zapalovaci soustavy i celkovou kondici motoru, co se na benzin neprojevi, pri LPG teprve zacne zlobit :) a chce to i svuj pravidelny servis, ten ceskej plyn neni zrovna nejcistsi, takze ty komponenty pak trpi a i starsi se na tom dost podepise, hlavne ty pruzny gumovy membrany, to je v podstate jako u starych benzinovych pump u karburatorovych motoru, tam bylo taky obcas potreba udelat repas membrany :)

Link to comment
Share on other sites

Zdárek, Ferry

Tak plyn mám hotovej. Nakonec to dopadlo tak, že se měnil jen vnitřek vstřikovače, nádrž a tlaková hadice. No a ještě nějaký čidla. Takže systém zůstal původní. Holt dodám náhradní díly, až se rozhodnu to vykuchat a nahradit :) Ale zeptám se, jako odborník určitě budeš vědět... Co jsem to včera odvezl ze servisu, po cestě mi to začalo trochu poškubávat, jako by se to vždycky na moment přidusilo... A taky to hůř startuje, i na benzín. Ne, že by to nechytlo, ale točí to dýl, před tím to šlo na první... Nevíš, na co bych se měl zaměřit?

Link to comment
Share on other sites

zdar, jasny, rikam, ten vstrikovac se da opravit, ja uz ho taky opravoval, tak proc ne :)

nevis, jestli meli odpojenou baterku, aby se vyresetovala plynova ridici jednotka, mohly tam zustat spatny adaptivni data, ktery se nacetly, kdyz to bylo rozbity a ted se to jeste nesrovnalo.

jaky tam jsou svicky ? stary, novy ? Napis kdyztak VIN kod, podle kodu motoru ti doporucim, jaky tam dat

Link to comment
Share on other sites

Zdary

VIN je VF36BRFVE91052177. Svíčky jsem ještě neměnil a jestli odpojovali baterku netuším, ale to není problém, tu můžu odpojit, jestli to pomůže... :) Dneska jsem to ještě honem vyhnal na technickou, od 10. února jsem jezdil bez ní a nějak jsem si toho nevšiml :D

Link to comment
Share on other sites

jasny, tak na RFV motor patri svicky Bosch FR7DC+ , kdyby ty stary, co vyndas ven vypadaly hodne opaleny, ta keramika bude bila bez nasedivelych nebo lehce hnedych usad, tak muzes dat i studenejsi FR6DC+, ale je mozny, ze ted budou spis cerny, kvuli bohate smesi, ktera tam sla pres ten rozbity vstrikovac. Odtrh novych svicek muzes sklepnout na malinko mensi, nez predepsanych 0.8mm, muzes nastavit 0.7-0.75mm

pokud bys odpojoval baterku tak bacha na pripadny kod radia apod. zalohovane veci, nekdy se muze stat, ze se auto pri zapojeni baterky zamkne, tak klicky radsi u sebe nebo nechat otevrene dvere.

Po pripojeni baterky pak nestartuj hned po otoceni klicku, ale otoc klickem do predstartovni polohy, pockej aspon 30sekund a pak teprve nastartuj, nech chvili bezet an volnobeh a pak pomalou jizdou nejdriv nech prohrat motor na provozni teplotu jen na benzin a po zahrati ho projed v ruznych rezimech, alespon dvakrat pritom nech motor brzdit se zarazenou 4kou bez plynu z rychlosti tak 75km/h asi na 50km/h, tim se nactou spravne hodnoty benzinove jednotky a pak teprve prepni na LPG a projed to na plyn, opet nech nekolikrat motor brzdit na ctyrku bez plynu z tech 75km/h

uvidis, jak se to bude chovat

Link to comment
Share on other sites

Výborně, díky za návod... :-)

Kód na rádiu nemám, já tam ani nemám rádio, on je spíš takový šicí stroj :D To mě čeká do budoucna, pokud zbydou nějaký koruny. Jediný, co by mě mohlo překvapit, je imobilizér, ale pokud vím, na něj odpojení baterky nemá vliv...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...