Jump to content

Nefunkční palivoměr P106 1.1 new model


Butrus
 Share

Recommended Posts

Na naší P106 přestal pracovat palivoměr, ručička na nule, nefunkční i kontrolka rezervy. Plovák OK, dráty k budíkům taky OK.

Demontovány budíky, demontován modul palivoměru (zezadu na budících pod bílou krytkou - 2 x TORX šroubek, modul pak jen stáhnout z konektoru). Na fotce je už modul demontován.

post-31496-14109629724806_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tranzistor je označen BC 337-25, je typu NPN, závěrné napětí 45V, Ic=1A (lze sehnat za cca. 6 Kč).

Prohrabal jsem šuplík a nahradil ho KD 135, který má sice jinak udělané (přeházené) výstupy, ale jde tam. Má větší proudové zatížení a po menší úpravě (ohnutí) se místo původního vejde.

post-31496-1410962972544_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Po odzkoušení palivoměr opět funguje, kontrolka rezervy ještě nezkoušena, až časem, až klesne hladina benzínu.

Náklady na opravu 0 Kč, tranzistor jsem našel doma, jinak ho lze zakoupit za pár korun.

Opravu zvládne i elektronik začátečník, spíš bylo horší auto rozebrat a vyndat budíky bez demontáže volantu.

Radu jsem našel zde: http://106owners.co.uk/forums/showthread.php?19043-fuel-level-sender

Link to comment
Share on other sites

taky uz jsem s tim laboroval, ja mel spalenej i ten operacni zesilovac a jeden tranzistor mel uplne praskle pouzdro teplem, po oprave mi to vydrzelo asi tyden, nez to odeslo znovu, mozna, ze na tom mem modulu jsou vyschle nektere ty elyty, zatim jsem to pripojil naprimo na rucicku a dal nezkoumal, uz to tak mam asi tri roky, sice rucicka kmita podle toho, jak se preliva benzin v nadrzi, ale meri :)

Link to comment
Share on other sites

Ferry: To mě taky napadlo, takže kdyby to časem odešlo, tak bych to taky tak vyřešil. Uvidím, jak to vydrží, dnes jsem to dal dohromady a teď bude fáze testování.

Spíš mi šlo o to, že při této poruše není třeba hned shánět nové budíky, kdo trošku rozumí elektronice to opraví za pár kaček. Ono bez palivoměru se jezdí fakt blbě, sice kanystr v kufru, ale ježděním do sucha čerpadlo trpí.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Tranzistor je označen BC 337-25, je typu NPN, závěrné napětí 45V, Ic=1A (lze sehnat za cca. 6 Kč).

Prohrabal jsem šuplík a nahradil ho KD 135, který má sice jinak udělané (přeházené) výstupy, ale jde tam. Má větší proudové zatížení a po menší úpravě (ohnutí) se místo původního vejde.

Tak dle Tvého postupu uspěšně opraveno na dědově 106

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Děkuji za téma. Inspirace načerpána, řešení obdobného problému proběhne zřejmě o víkendu. Ručička palivoměru u mého vozu ukazuje evidentně špatně. Hladové oko svítí, rafika přitom neklesne pod 1/3. Množství paliva tak odhaduji ,,od oka". Při natankování do plné ukazuje plnou, při poklepu na palubovku se ručička občas pohne o +/-15°.

Link to comment
Share on other sites

Modul palivoměru jsem zrenovoval, tedy vyměnil některé součástky. Stav se malinko zlepšil, nicméně DPS palivoměru nebyla primárním původcem špatně ukazující ručičky palivoměru. Evidentně je chyba buď na kontaktech přístrojové desky, nebo kabelovém svazku. Stabilizátor signálu palivoměru funguje, ale někde v cestě mu stojí přechodový odpor vzniklý špatným kontaktem. Pokusím se očistit kontakty v konektorech kabelového svazku, případně v PD.

 

2.11.2014 - konečně jsem v kombinaci volného času a chuti věc řešit tuto závadu definitivně odstranil. Tedy pravda, závada byla tak banální, že je mi až trapné o tom psát. Nicméně pro uživatele budoucí, jenž se setkají s podobným problémem budiž toto jedno z vodítek, jak se problému se špatně ukazujícím palivoměrem vypořádat.

Poslední stav, vzniklý asi před týdnem při přejetí nějaké nerovnosti byl posun ručičky palivoměru plně vpravo - ukazovala plnou nádrž a jakýkoliv pohyb zcela ustal. Přístrojovou desku (budíky) jsem tedy celé vytáhl a rozebral (bez demontáže volantu, jen je potřeba odmontovat modul s páčkou blinkrů). Zároveň proběhla kontrola všech žárovek a očištění kontaktů. Při snaze povolit matici držící modul palivoměru bylo hned jasné, kde byla chyba. Matice byla volná, bez zajištění vějířovkou a zde tedy byla ona příčina velkého přechodového odporu. Po citlivém dotažení nástrčným klíčem č 7 a montáži budíků zpět je zase vše jak má být, palivoměr ukazuje přesně a ručička nemá samovolné výchylky.

Zlepšení stavu popisované na začátku příspěvku nesouviselo ani tak s provedenou opravou DPS ale s manipulací s celým modulem budíků.

Edited by Namor74
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...